نخست‌وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی که در برای جلوگیری از همکاری‌های نظامی ایران و سوریه با روسیه شتابان به مسکو سفر کرده بود، نتوانست سران کرملین را از تصمیم خود منصرف کند و با ناکامی از مسکو به تل‌آویو بازگشت.
کد خبر: ۲۰۷۳۲۴
به گزارش فارس، "ایهود اولمرت" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی که تنها چند روز از اعلام خبر فروش موشکهای دفاعی روسی به ایران و سوریه می‌گذشت در سفری دو روزه راهی مسکو شد تا بتواند مقامات کرملین را از تصمیم خود بازدارد.

این سفر در حالی صورت می‌گرفت که با وجود تیرگی مناسبات روسیه با رژیم صهیونیستی منابع خبری و مقامات سیاسی این رژیم نیز امیدی به این دیدار نداشتند و اولمرت تنها بر اساس قاعده "تیری در تاریکی" سفر خود را آغاز کرد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در آستانه سفر اولمرت نوشته بود: ایهود اولمرت تلاش می‌کند که "دمیتری مدودف" رئیس جمهوری روسیه را متقاعد کند سلاح به ایران و سوریه نفروشد اما به گفته منابع دیپلماتیک امکان موفقیت وی در این راستا اندک است.

هاآرتص تاکید کرده بود: فرصت اولمرت برای ترغیب مدودف بسیار اندک است.

نخست‌وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی که این روزها به علت مفاسد اقتصادی و عملکرد بسیار ضعیف در جنگ 33روزه به شدت مورد انتقاد محافل داخلی این رژیم است، سعی کرد با دادن وعده‌هایی مبنی بر حمایت نکردن از گرجستان و اوکراین، مسکو را از تصمیم خود بازدارد.

شبکه خبری الجزیره در پایگاه اینترنتی خود نوشت: نخست‌وزیر مستعفی اسرائیل در قانع کردن روسیه به عدم فروش سلاح به ایران و سوریه ناکام ماند.

الجزیره با اشاره به اینکه اولمرت در این سفر به وعده قطعی از روسیه در این موضوع دست نیافت نوشت که اولمرت در تبیین این سفر فقط به ذکر این نکته بسنده کرد که روسیه موضع اسرائیل و نگرانی‌های آن را به خوبی درک می‌کند.

روابط رژیم صهیونیستی و روسیه به خاطر حمایت تسلیحاتی تل آویو از تفلیس در جنگ اوستیا به بدترین وضعیت در تاریخ خود رسیده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها