عنایت: نجاتی و صفیری خوب باشند، پاداش می‌گیرند

دستمزد کمک داوران ایرانی‌ یک دهم دستمزد سعد کمیل‌

گروه ورزش - رضا پورعالی: دیروز صبح سرانجام کمیته داوران پرده از نام کمک‌داوران ایرانی دربی برداشت تا مشخص شود حسین نجاتی و اسماعیل صفیری برگزیده‌های مسعود عنایت برای حضور در بازی حساس روز جمعه هستند. با توجه به این که، عنایت اعلام اسامی این دو کمک داور را به بعد از بازی استقلال و راه‌آهن موکول کرده بود، این شبهه به وجود می‌آید که عملکرد کمک داوران این بازی در انتخاب نهایی تاثیرگذار بوده است. عنایت در گفتگو با «جام‌جم» با رد این مساله عنوان کرد: انتخاب ما از اول مسعود مرادی به عنوان داور وسط و حسین نجاتی و اسماعیل صفیری به عنوان کمک‌های اول و دوم بود؛ اما چون نمی‌خواستیم روی کار داوران تاثیر منفی بگذاریم، اعلام اسامی کمک‌داوران ایرانی دربی را به پایان بازی استقلال و راه‌آهن موکول کردیم.
کد خبر: ۲۰۶۰۶۲
رئیس کمیته داوران با این اظهار نظر می‌خواست بگوید عملکرد کامرانی‌فر و رفعتی که تصمیمات بحث‌برانگیزی در جریان بازی‌های استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم داشتند، در انتخاب نشدنشان هیچ تاثیری نداشته است.

هرچه بود، ‌سرانجام تیم داوری برای قضاوت دربی شصت و پنجم در کمتر از یک هفته معرفی شد. سعد کمیل کویتی، به عنوان داور وسط، حسین نجاتی کمک داور اول، اسماعیل صفیری کمک داور دوم، یدالله جهانبازی داور چهارم و سرانجام مسعود عنایت، ناظر تیم داوری.

سعد کمیل برای قضاوت دربی، چهارشنبه شب به تهران می‌آید و فردای بازی هم ایران را به مقصد کویت ترک خواهد کرد. عنایت که در اظهار نظری جالب کمیل را یکی از بهترین و پرافتخارترین داوران حال حاضر جهان معرفی کرد، علاقه خاصی به داور کویتی دارد: با توجه به تعرفه‌های بین‌المللی سعد کمیل برای هر روز حضور در ایران مبلغ 500 دلار دریافت خواهد کرد؛ یعنی 1500 دلار برای قضاوت بازی پرسپو لیس و استقلال، ولی ما سعی می‌کنیم مبلغ بیشتری به این داور کویتی بدهیم، یعنی 2000 دلار.

کمیته داوران در حالی قصد دارد با پرداخت 500 دلار بیشتر هوای سعد کمیل کویتی را داشته باشد که خبری از افزایش دستمزد 2 کمک داور ایرانی نیست. عنایت در این باره می‌گوید: تصمیمی برای افزایش دستمرد کمک داوران ایرانی‌ نگرفته‌ایم. طبق تعرفه لیگ، کمک داوران ما برای هر بازی مبلغ 150 هزار تومان دستمزد می‌گیرند و 30 هزار تومان هم حق ماموریت دارند ،یعنی 180 هزار تومان.

البته این مبلغ را اسماعیل صفیری می‌گیرد، نه حسین نجاتی. کمک داور اول این بازی اهل تهران است و برای قضاوت دربی پایتخت، هیچ حق ماموریتی شامل حالش نخواهد شد. این مساله را عنایت هم تایید می‌کند. به این ترتیب سعد کمیل کویتی که با یک پرواز 90 دقیقه‌ای خودش را به تهران می‌رساند، چیزی در حدود 2 میلیون تومان پول می‌گیرد و 2 کمک داور ایرانی او روی هم رفته 330 هزار تومان. عنایت، خودش هم این تبعیض را منصفانه نمی‌داند: قبول داریم، اما چاره‌ای نیست. ما نمی‌توانستیم برای نجاتی و صفیری قبل از بازی مبلغ بیشتری درنظر بگیریم، اما اگر قضاوت خوب و بی‌نقصی داشته باشند حتما پاداش خوبی خواهند گرفت. آنچه مشخص است، داوران ما هیچ‌گاه برای پول قضاوت نکرده‌اند و بسیاری از آنها حتی خجالت می‌کشند بحث مطالبات سال‌های گذشته‌شان را به زبان بیاورند.

به هر حال همین که پس از 15 سال 2 کمک داور ایرانی صلاحیت قضاوت در دربی استقلال و پرسپولیس را پیدا کرده‌اند، خود جای بسی خوشحالی است. امیدواریم قضاوت خوب آنها در این بازی پلی باشد برای این که دربی شصت و ششم را یک تیم تمام ایرانی داوری کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها