ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه اعتراف کرد ایده بزرگ‌تر کردن این رژیم منتفی شده است و این مسئله دیگر وجود ندارد.
کد خبر: ۲۰۲۱۴۴


 

   
 
به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، "ایهود اولمرت" با بیان این مطلب افزود: ایده اسرائیل بزرگ‌تر پایان یافته است و این مسئله دیگر وجود خارجی ندارد. هر شخصی که درباره آن صحبت کند فقط خود را می‌فریبد.

اولمرت در نشست هفتگی کابینه خود که درباره طرح ارائه غرامت به آوارگان فلسطینی برگزار شد، اعتراف کرد: این ایده اسرائیل بزرگ دیگر به سود ما نیست. جامعه بین‌الملل نگرش خود را برای ایجاد یک کشور دوملیتی تغییر داده است و ما می‌توانیم تأیید کنیم که همیشه مبتکر و خلاق بوده‌ایم و طرف مقابل لجباز بوده است.
 
وی در توجیه این نظریه که زمان برای دادن امتیاز به فلسطینیان باید به تعویق بیفتد، گفت: زمان به سود اسرائیلیان پیش نمی‌رود.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اعتراف به این موضوع که عقیده خود را درباره این موضوع تغییر داده است، اذعان داشت: اعتراف می‌کنم که همیشه بر این عقیده نبودم و فکر می‌کردم و به "ایهود باراک" وزیر دفاع، می‌گفتم درباره امتیازاتی که در کمپ دیوید پیشنهاد کرد، غلو شده بود. من بر این باور بودم که سرزمین‌هایی از رود اردن تا مدیترانه تماماً برای ماست و به تاریخ یهود اتکا می‌کردم.

وی افزود: اما سرانجام پس از تحمل زحمات و شبهات به این نتیجه رسیدم که باید این سرزمین را با آنانی که در آنجا زندگی می‌کنند، تقسیم کنیم.

اولمرت همچنین ادعا کرد که رژیم صهیونیستی در منطقه از همه قدرتمندتر است و هیچ کشوری نمی‌تواند بر آن غلبه کند.
این در حالی است که طی حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به لبنان در تابستان 2006 و در مبارزه با حزب‌الله لبنان ناکام ماند و شکست سختی را متحمل شد. 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها