رئیس کمیته داوران، انتقادات را جسورانه می‌پذیرد

عنایت: داربی را با داور ایرانی می‌خواهیم

مسعود عنایت را در برنامه 90 دوشنبه شب، یک رئیس متفاوت دیدیم. او که با وجود انتقادات زیاد از داوران ایرانی، همواره پشت این قشر از جامعه ورزش می‌ایستد، این بار بدون آن‌که بخواهد تلاش داوران را زیر سوال ببرد، همه انتقادات را با جان و دل پذیرفت.
کد خبر: ۱۹۹۲۲۱
«در هفته اول یک اشتباه تاثیرگذار داشتیم، در هفته دوم و سوم هم همین‌طور، اما اشتباهات داوری در هفته چهارم بیشتر بود.»

اینها را مسعود عنایت با صراحت عنوان کرد و حتی به صورت موردی به بازی‌ها و تیم‌هایی که به لحاظ اشتباهات داوری در حقشان اجحاف شده است، اشاره کرد. کاری که تا قبل از آن نه از عنایت دیده بودیم و نه از روسای سابق کمیته داوران: «بیشترین ضرر را پرسپولیس متحمل شده است.

در بازی این تیم با ملوان، آن صحنه به اشتباه پنالتی گرفته شد و در بازی با ذوب‌آهن هم یک پنالتی به نفع این تیم گرفته نشد. با این حال باید پذیرفت که اشتباهات داوری جزئی از بازی است و در تمام دنیا هم شاهد چنین اشتباهاتی هستیم.»

وقتی مسعود عنایت با این جسارت از اشتباهات داوری حرف می‌زند، معنایش این است که خط‌کش کمیته داوران برای ارزیابی عملکردها دقیق‌تر شده و دراین میان با هیچ کس هم تعارفی وجود ندارد. این خود نکته مثبتی است که می‌تواند در ارتقای سطح داوری و کاهش اشتباهات موثر باشد.

با این رویکرد حتی می‌‌توان به قضاوت داوران ایرانی در دربی پایتخت هم امیدوار بود. دیروز با عنایت تماس گرفتیم تا در فاصله یک ماه تا بازی پرسپولیس و استقلال، درباره داور آن سوال کنیم: «نظر خود ما استفاده از داور ایرانی است و در صحبتی که قبلا با کفاشیان و عزیزمحمدی داشتم، آنها هم موافقت خود را برای استفاده از داور ایرانی در این بازی اعلام کرده‌اند، اما هنوز هیچ ابلاغ رسمی از فدراسیون فوتبال به ما نشده است که داور ایرانی باشد یا خارجی.»

همین که مسوولان فدراسیون هنوز اقدامی در این خصوص نکرده‌اند، نشان می‌دهد که آنها هم روی داوران ایرانی نظر دارند و احتمال می‌رود این دیدار حساس را یک داور ایرانی قضاوت کند. عنایت با تایید این موضوع می‌گوید: «در آخرین بازی این 2 تیم که به قضاوت یک داور اسپانیایی انجام شد، کارشناسان داوری معتقد بودند که او 3 پنالتی را نگرفت، ولی نکته مهم این است که هیچ اتفاقی نیفتاد و تماشاگران و بازیکنان هم اعتراض نکردند. اگر با داور ایرانی هم مثل داور خارجی برخورد کنند هیچ مشکلی در قضاوت این مسابقه به وجود نخواهد آمد.»

پرسپولیس و استقلال روز 12 مهرماه در چارچوب هفته نهم لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. طی روزهای آینده مشخص خواهد شد که داور داربی شصت و پنجم ایرانی خواهد بود یا خارجی. شاید این طلسم پس از 15 سال شکسته شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها