وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: این‌که گفته می‌شود ما نمی‌توانیم با آمریکا مقابله کنیم حرف بی‌ربطی است. اسراییل یعنی آمریکا؛ و دیدیم که اسراییل با آن فرهنگ و معیارها از فلسطین شکست خورد.
کد خبر: ۱۹۸۴۸۲

به گزارش ایرنا سردار مصطفی محمدنجار که امروز شنبه در اجلاس روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سخن می گفت، افزود: ما امروز شاهد عدالت‌خواهی و اسلام‌خواهی در جهان هستیم و شاهدیم که جبهه‌ دشمن در حال شکست خوردن است و این مساله به شدت آن‌ها را نگران کرده است.

وی ادامه داد: حتی متفکران غربی معتقدند که قدرت غرب رو به افول است و اسلام گسترش یافته است، لذا آن‌ها از قدرت ما هراس دارند.

وزیر دفاع اظهار داشت: وزارت دفاع به عنوان نهاد پشتیبانی تامین و تجهیز کننده امنیت کشور، ابزار مقتدری برای مرعوب کردن دشمنان است.

وی وزارت دفاع جمهوری اسلامی را نهاد مقدسی دانست که جوشیده از متن انقلاب است و افزود: وزارت دفاع عصاره‌ای است که ساختار اصلی آن را "باتجربگی و خبرگی صنعتگران حسینی و عاشورایی و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اندیشمندان صحنه‌ علم و پژوهش"، تشکیل می دهد.

وزیر دفاع گفت: ملات اصلی و اتصال این ساختار،‌ارزش‌ها و اعتقادات است، ‌دفاع مقدس هم زاییده فرهنگ عاشورا و تداوم راه امام حسین(ع) بود، بنابراین بخش فرهنگ و اعتقادات در این زمینه بسیار مهم است.

محمد نجار با اشاره به نقش فرهنگ تصریح کرد: مهندسی فرهنگی نقش اساسی دارد. آن‌چه می‌تواند خطرآفرین باشد ضعف فرهنگی و افول ارزش‌ها و اعتقادات است. چنانچه می‌بینیم که ضربه‌ای که حزب‌الله لبنان به اسراییل زد براساس همین ارزش‌ها بوده است.

وزیر دفاع ، فرهنگ را تجلی جهان‌بینی توصیف کرد و گفت: ‌جهان‌بینی یعنی ارزش‌ها و اعتقادات و این اعتقادات است که باور ایجاد می‌کند و در نهایت نیز می‌تواند انسان را به پیش ببرد و دشمن را به عقب براند. عامل اصلی در انتقال فرهنگ‌ها مبتنی بر ارزش‌های ماست.

محمد نجار، بروکراسی مفرط ، دنیاداری و ریا به جای فرهنگ ایثار، اشاعه فرهنگ فحشا و تاثیرگذاری از طریق تهاجم فرهنگی را از جمله فرهنگ‌ها و اقدامات دشمن عنوان کرد و افزود: رجعت به گذشته و فرهنگ طاغوت، عافیت‌طلبی و دنیاطلبی نشانه‌های ضعف فرهنگی است که دشمن نیز بر روی این مسائل کار می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز در جهان ، شاهد تقابل بین معنویت و نفسانیت هستیم. نماد معنویت ، انقلاب اسلامی و نماد نفسانیت ، استکبار جهانی آمریکا و همراهان آنها است.

محمد نجار خاطرنشان کرد:‌ جمهوری اسلامی در سی سال گذشته با نفی طاغوت، ایمان به خدا، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به پیش رفته است.
وزیر دفاع با بیان اینکه "اقتدار علمی ، اقتدار نظامی، اقتدار اقتصادی و سیاسی می‌آورد"، تصریح کرد: توانایی در سایه‌ دانایی است و علم است که قدرت ایجاد می‌کند.
محمد نجار در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی در کشور، گفت: دشمنان می‌دانند که ما نمی‌خواهیم بمب اتم بسازیم. اصلا بمب اتم قدرت‌آور نیست مگر نه شوروی با وجود بمب اتمی از هم نمی‌پاشید. آن‌ها این مساله را متوجه شده‌اند، ولی از پیشرفت علمی ما نگران هستند و می‌خواهند جلوی آن را بگیرند.

وی به پرتاب اخیر ماهواره‌بر در کشور اشاره کرد و درباره تحلیل‌های دشمنان یادآور شد: آن‌ها ابتدا درباره‌ پرتاب ماهواره‌بر آن را تهدید جهانی دانستند بعد خود آن‌ها گفتند که اصلا این مساله دروغ است. این هراس آن‌ها را دچار تناقص کرده است.

محمد نجار با بیان اینکه " دشمنان از پیشرفت ایران به خصوص در بعد هسته‌یی، علمی و فضایی نگران هستند" گفت: امروز تکنولوژی فضایی حرف اول را در دنیا می‌زند و آن‌ها هم این مساله را می‌دانند چراکه دشمن ما در این مسائل سهم قوی دارد و همین آن‌ها را مرعوب کرده است.
وزیر دفاع تاکید کرد:‌ امروز ما قدرتی هستیم که در سطح جهان چالش برانگیز است لذا آن‌ها هراس دارند و می‌خواهند جلوی ما را بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها