جام‌جم آنلاین: شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی تاکید کرد این تهدیدات جنبه تبلیغاتی و تاثیری بر اراده مردم لبنان ندارد. به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، قاسم گفت: هر قدر که هیاهوی اسرائیلی‌ها به دلایل انتخاباتی یا دلایل دیگر افزایش یابد سرنوشت جنگ در میدان نبرد مشخص خواهد شد. وی افزود: تجربه و منطق به ما ثابت کرده هیچ راه‌حلی جز مقاومت وجود ندارد و مقاومت است که آزادی را برای ما به ارمغان می‌آورد.
کد خبر: ۱۹۸۳۴۷

انتقاد تند پلوسی از بوش‌

جام‌جم آنلاین: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته با انتقاد از دولت جورج بوش، رئیس‌جمهور این کشور، سیاست‌های او را شکست خورده و مایه تضعیف آمریکا دانست.

به گزارش خبرگزاری سوریه، پلوسی طی سخنانی در کنوانسیون حزب دموکرات در دنور تاکید کرد آمریکا به رئیس‌جمهور احتیاج دارد که هر چه سریعتر به جنگ عراق پایان دهد. پلوسی تصریح کرد باید رهبرانی به کاخ سفید راه یابند تا مردم آمریکا بیش از این تاوان سیاست شکست خورده دولت کنونی را ندهند.

حمایت روسیه از آبخازی و اوستیای‌جنوبی‌

جام‌جم آنلاین: دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری روسیه روز گذشته تصریح کرد مسکو در صورت هر نوع تجاوز نظامی به آبخازی و اوستیای جنوبی از آنها حمایت کند.

مدودف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNN آمریکا تاکید کرد مسکو مسلماً به تامین امنیت اوستیای‌جنوبی و آبخازی کمک خواهد کرده و از آنها حمایت می‌کند.

رهبر روسیه خاطر نشان ساخت به‌رسمیت شناختن آبخازی و اوستیای‌جنوبی چالش‌آفرینی با غرب نیست بلکه موضع‌گیری قابل پیش‌بینی روسیه بود.

طالبانی و توافقنامه راهبردی‌

جام‌جم آنلاین: جلال طالبانی، رئیس‌جمهور عراق بر وجود الزام خروج نظامیان بیگانه از کشورش تا پایان سال 2011 در توافقنامه راهبردی بغدادƒ‌ واشنگتن تاکید دارد.

روزنامه عراقی الصباح دیروز به نقل از طالبانی نوشت: در توافقنامه راهبردی بغداد-  واشنگتن بندی وجود دارد که متضمن خروج نیروهای بیگانه تا پایان سال 2011 از عراق است.

به ظاهر در این توافقنامه بند دیگری هم وجود دال بر امکان تمدید مدت حضور نیروهای بیگانه در عراق پیش‌بینی شده است که البته این تصمیم بستگی به وضعیت امنیتی عراق دارد.

خانه دوم فرانسوی‌ها

جام‌جم آنلاین: برنار کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه دیروز با اشاره به تلفات اخیر نیروهای این کشور در افغانستان تصریح کرد نظامیان این کشور تا هر زمانی لازم باشد در افغانستان می‌مانند.

به گزارش خبرنگار فرانسه، او که در نشست کمیسیون‌های امور خارجه و دفاع مجلس فرانسه  سخن می‌گفت تصمیم دولت را برای تقویت نیروها در افغانستان اعلام کرد.

افزایش نیروهای فرانسه در افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آخرین نظرسنجی‌های 55 درصد فرانسوی‌ها مخالف حضور نظامیان کشورشان در افغانستان هستند.

تاکید مصر بر حمایت از لبنان‌

جام‌جم آنلاین:  احمد ابوالغیط، وزیر امور خارجه مصر روز گذشته پس از ورود به لبنان در دیدار با میشل سلیمان، رئیس‌جمهور این کشور بر حمایت کامل قاهره از لبنان پای فشرد.

به گزارش پایگاه خبری النشره لبنان، ابوالغیط بلافاصله پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی بیروت به قصر بعبدا رفت و در آنجا با سلیمان دیدار وگفتگو کرد.

وی در این دیدار ضمن اعلام آمادگی کشورش برای حمایت از لبنان و کمک به این کشور تاکید کرد مصر با  همه توان آماده کمک به پیشرفت لبنان است.

سفر رایس به لیبی‌

جام‌جم آنلاین:  کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا هفته آینده راهی طرابلس،‌ پایتخت لیبی می‌شود تا طلسم قطع روابط لیبی و آمریکا پس از25 سال شکسته شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد رایس برای تکمیل روند عادی سازی روابط واشنگتن با طرابلس سفری نمادین به لیبی خواهد داشت.  آخرین بار جان دالس، وزیر امور خارجه وقت آمریکا در سال 1953 میلادی با محمد ادریس، رهبر سابق لیبی دیدار کرده بود.

پیروزی برای ابراهیم‌

جام‌جم آنلاین: انور ابراهیم رهبر حزب مخالف مالزی به رغم وجود اتهام همجنس بازی علیه وی در انتخابات میان دوره‌ای پارلمان این کشور به پیروزی دست یافت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ابراهیم با شکست دادن کاندیدای ائتلاف حاکم، کرسی یک منطقه نیمه روستایی در استان صنعتی پنانگ را از آن خود کرد.

بازگشت ابراهیم 61 ساله به پارلمان، حیات سیاسی وی را که در سال 1998 به اتهام فساد و همجنس بازی از نخست‌وزیری عزل شد و شش سال به زندان افتاد را احیا می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها