رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری صبح امروز با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمانهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. آیت الله هاشمی رفسنجانی در این آیین گفت:رفتار و گفتار امام سند واقعی انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۹۷۸۴۹

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم ادای احترام خبرگان رهبری به مقام شامخ بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سخنانی به تشریح نقش بی بدیل امام راحل در پیروزی و تداوم انقلاب شکوهمند اسلامی پرداخت و گفت: کسی تصور نمی کرد که بتوان در زمانی نسبتا کوتاه و با کمترین تلفات، ارکان رژیمی را به طور کامل دگرگون کرد و همه این برکات به ابعاد وجودی شخصیت والای حضرت امام بر می گردد.

وی با بیان اینکه امام با اطمینان کامل و بدون هیچ دغدغه ای فکر می کردند، تصمیم می گرفتند و جامعه را مدیریت می کردند تصریح کرد: توجه به این نکته بسیار مهم است که ایشان چگونه می توانستند جامعه ای که نمادش شاه و فضای یاس و افسردگی نسبت به هر گونه حرکت مبارزه طلبانه ای در آن حاکم بود را به جامعه ای پویا تبدیل کند که همه هستی اش اسلام است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گذر از یک نظام لائیک و برپایی نظام جمهوری اسلامی را شاهکار حضرت امام خمینی دانست و افزود: امروز سند واقعی انقلاب اسلامی رفتار و گفتار امام است که همه ما باید به آن تاسی کنیم به ویژه اعضای مجلس خبرگان که بیش از دیگران وظیفه دارند در مسیر انتخاب و استمرار شرایط رهبری حرکت می کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: هر روز که از انقلاب اسلامی می گذرد احساس می کنم که باید درک ما از ابعاد وجودی امام خمینی (ره) بیشتر شود و امام را بیشتر و دقیق تر بشناسیم و معرفی کنیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در پایان با گردامیداشت یاد و خاطره مرحوم حاج سید احمد خمینی گفت: حاج احمد آقا هم در مبارزه و حیات امام و هم در چند سالی که پس از ایشان حضور داشتند به بهترین شکل وظیفه خود را در انتقال مفاهیم مورد نظر امام انجام دادند.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام سید حسن خمینی با اشاره به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: شاید یکی از ماندگارترین و عمیق ترین کسانی که در جامعه ما بتوانند از امام صحبت کنند و از آنچه از دیرباز بر انقلاب گذشته سخن بگویند حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی هستند.

یادگار امام با تشریح وظیفه همگان در قبال آرمان های رهبر کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: بی تردید وظیفه همه ما پاسداری ازمیراثی است که امام خمینی درجامعه باقی گذاشند و این مسئولیت نه تنها ادای دین به معمار بزرگ و بنیانگذار جمهوری اسلامی که یک وظیفه الهی و تاریخی است.

وی با اشاره به دوران طاغوت ولنگاری، بی بند باری، دین گریزی را از ویژگی های این دوران دانست و خاطر نشان کرد: کار بزرگ امام بازگرداندن دین، آزادی و استقلال به عرصه جامعه بود در تاریخ سرزمین ما جریانهای بسیاری برای استقلال و آزادی تلاش کردند اما هیچکدام سخن از دین نگفتند و عدم توفیق آنها هم از این زاویه بوده است.

حجت الاسلام سید حسن خمینی ادامه داد: این برای اولین بار بود که مردم درسیمای یک شخصیت پیامبر گونه سه خواسته تاریخی خود یعنی آزادی، استقلال و اسلام را توامان می دیدند.

یادگار امام افزود: جامعه ما در سیمای رهبر کبیر انقلاب، خدا و معنویت در سیره و روش ایشان آزادی و استبداد ستیزی و در جوهره شخصیت امام استقلال و هویت خود را یافت.

اعضای خبرگان رهبری همچنین با حضور بر مزار مرحوم آیت الله توسلی و قرائت فاتحه یاد و نام این یار دیرین امام و عضو سابق مجلس خبرگان رهبری را گرامی داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها