سردار روحی فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور از دستگیری 1040 نفر از قاچاقچیان ، متجاوزان و حفاران غیرمجاز در طول یکسال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۹۶۸۸۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی کشور، روحی گفت: عوامل یگان حفاظت میراث فرهنگی به رغم کمبودها و کاستی های موجود بصورت شبانه روزی از هویت ملی و میراث کهن کشورمان حفاظت می کنند.

وی افزود: با همکاری عوامل ناجا در طول یکسال گذشته 168 باند فعال در زمینه قاچاق اشیاء عتیقه و حفاری غیرمجاز در کشور متلاشی شده و 495 محموله از آثار و اشیاء نفیس کشور که به قصد فروش در استان های غربی و در نهایت خروج از کشورها قاچاق می شد از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گفت: تنها 1.39 درصد از کل جرایم سرقت آثار تاریخی بوده که نیمی از آن سرقت آثار غیرثبتی گزارش شده است.

روحی اظهار داشت: برابر بررسی های مرکز فرماندهی و کنترل یگان حفاظت بیشترین جرم در طول سال گذشته حفاری غیرمجاز با 48 درصد وقوع است و آمار نشان می دهد اکثر حفاری های گزارش شده در مناطق مرکزی کشور از جمله سمنان و فارس به وقوع می پیوندد.

فرمانده یگان حفاظت در پایان از مردم خواست به محض دیدن هرگونه جرم و جابجایی اشیاء تاریخی سریعاً مراتب را به شماره 22744673-021 (بصورت شبانه روزی) اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها