سومین جشنواره بادبادک‌ها به همت شهرداری اردبیل و مشارکت چند سازمان و نهاد عمومی و خدماتی عصر چهارشنبه در ساحل خنک شورابیل برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۴۶۶۰

به گزارش فارس، در آغاز این جشنواره نایب رئیس شورای شهر اردبیل، اجرای این جشنواره را در راستای طراوت بخشی به افراد جامعه بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: ایران از فقر ارتباط عاطفی و کمبود مهر و محبت به شدت رنج می‌برد و این کاستی‌ها دل همه را می‌آزارد.

علیرضا عبداللهی افزود: فقری که همه از آن به خدا پناه می‌برند تنها فقر مال نیست، بلکه فقر عاطفی، محبت و صمیمیت در جامعه است.

وی با انتقاد از عدم حضور مردم در چنین جشنواره‌هایی، گفت: خلاء محبت و عاطفه تنها به ارتباط مردم بر نمی‌گردد، بلکه مسئولان نیز با فاصله گرفتن از مردم به این کمبودها دامن می‌زنند در حالی که حضور آنها در بین مردم می‌تواند نشاط آور و شوق انگیز باشد.

عضو شورای شهر اردبیل در ادامه تصریح کرد: باید به این جشنواره به صورت فرابخشی نگریسته شود تا زمینه حضور مردم به ویژه جوانان و نوجوانان فراهم شود و خانواده‌ها یک روز پرنشاط در کنار همدیگر را سپری کنند.

عبداللهی انسان سالم را محور توسعه و حرکت جامعه عنوان کرد و افزود: اگر مبنای ما تفکر سالم و امر سازندگی است، باید انسان سالم پرورش دهیم و پرورش این انسان تنها در سایه ایجاد فضای پرنشاط و پرتحرک امکان پذیر است.

در این مراسم معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اردبیل نیز با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان، جوانان و نوجوانان را سرمایه اصلی کشور دانست و از آنان خواست با تمام توان در راه آبادانی و سازندگی کشور بکوشند.

داوود موسوی هدف از برگزاری جشنواره بادبادک‌ها را ایجاد فضای مفرح و توام با نشاط برای کودکان و نوجوانان و نیز خانواده آنها عنوان کرد و از مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.

در این جشنواره علاوه بر رقابت 150 کودک و نوجوان در بخش ساخت، طراحی و پرواز بادبادک‌ها و انتخاب شش برگزیده در این زمینه، غرفه‌هایی نظیر صنایع دستی، کارگاه آموزش ساخت بادبادک، محصولات کانون پرورشی کودکان و نوجوان و غرفه محصولات تولیدی فرهنگسرای فجر و سوم خرداد اردبیل برپا شده بود که با استقبال خوب خانواده‌ها مواجه شد.


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها