صدور 5000 پروانه کار موقت برای اتباع بیگانه‌

گروه اقتصاد: مدیر کل اداره اشتغال اتباع بیگانه وزارت کار و امور اجتماعی با اشاره به درخواست 300 هزار متقاضی اتباع بیگانه برای دریافت پروانه کار موقت گفت: تاکنون بیش از 5000 پروانه کار موقت به اتباع بیگانه دارای گذرنامه واگذار شده است. محمدحسن صالحی مرام در گفتگو با ایسنا، درباره واگذاری پروانه‌ کار موقت به اتباع بیگانه اظهار کرد: تاکنون بیش از 300 هزار متقاضی برای دریافت پروانه کار موقت درخواست داد‌ه و هزینه‌های مربوط را به خزانه واریز کرده‌اند.
کد خبر: ۱۹۳۵۶۱
وی ادامه داد: این افراد ابتدا باید برای دریافت گذرنامه خود از سفارت افغانستان اقدام کنند، زیرا اتباع بیگانه تنها در صورتی می‌توانند پروانه‌ کار دریافت کنند که دارای گذرنامه باشند.

صالحی‌ مرام، مدت زمان واگذاری پروانه کار را یک هفته بعد از ارائه درخواست متقاضیان دارای گذرنامه اعلام کرد و افزود: برای تشویق اتباع بیگانه و کارفرمایان مربوط تصمیم گرفته شده است که این افراد هیچ‌گونه جریمه بابت کارهای غیرقانونی خود در سنوات گذشته پراخت نکنند و جرایم سنوات گذشته آنها بخشیده شود.

مدیر کل اداره اشتغال اتباع بیگانه وزارت کار و امور اجتماعی درباره هزینه و مدت اعتبار این پروانه‌های کار تصریح کرد: هزینه پروانه‌ کارهای موقت 70 هزار تومان و مدت اعتبار آن نیز 6 ماه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر اتباع بیگانه برای این کار داوطلب نباشند، به اجبار به مراکز اشتغال آنها مراجعه می‌کنیم و براساس قوانین این افراد برای ابطال کارتشان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها