برای نخستین بار تهیه شد،

مدل3بعدی اطلاعات جغرافیایی تهران

مدیرعامل شرکت پردازش و برنامه‌ریزی شهری از تهیه مدل سه بعدی اطلاعات جغرافیایی (ژئوپلتیک) شهر تهران برای نخستین بار خبر داد.
کد خبر: ۱۹۳۲۹۸
به گزارش خبرگزاری فارس ، محمد اخباری با توضیح بیشتر در این باره گفت: در سال جاری توانستیم برای نخستین بار مدل سه بعدی اطلاعات جغرافیایی(ژئوپلتیک) شهر تهران را تهیه و در معرض استفاده عموم هموطنان و همچنین سایر کشورهای جهان قرار دهیم.

وی افزود: این مدل از کیفیت و مشخصات فنی بالاتری در مقایسه با نمونه‌های مشابه سایر کشورهای جهان از قبیل google earth برخوردار است.

اخباری با بیان اینکه با همت شهرداری تهران و با این اقدام کشور ما به عنوان چهارمین کشور جهان موفق به پیوستن به کشورهای دارای این تکنولوژی شده ، گفت: در این مدل قابلیت ارائه کلیه سطوح و لایه های مدیریت شهری و برنامه‌ریزی‌های استراتژیکی ارائه شده است. همچنین برای نخستین بار طرح جامع شهر تهران به همراه مدل واقعی و تعدادی نمونه های بلند مرتبه و طرح های نمونه شهری ارائه شده که این مدل امکان توسعه در سایر کاربری‌ها و نیازهای مدیریتی شهر تهران را دارد.

به گفته وی این مدل قابلیت آن را دارد تا ضمن فشرده سازی اطلاعات و تصاویر ماهواره‌ای به میزان 20 درصد ، آمار گوناگون کاربری‌ها و عملیات شهرداری ها یا سایر ارگان ها بر روی آنها را مستقر کند.

اخباری ادامه داد: نمایاندن تغییرات مختلف فرهنگی و اجتماعی ، نفوس و مسکن ، سرانه‌های مختلف و اطلاعات مربوط به وضعیت‌های بحرانی از جمله آلودگی‌های فصلی از دیگر قابلیت‌های مدل سه بعدی شهر تهران است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها