گروه فرهنگ و هنر: آلمان‌ها با شعار تنش زدایی و پرهیز از جنگ در حال تشکیل و برپایی جشنواره‌ای با نام دیوان (با الهام از دیوان حافظ) در آلمان، ایران و امارات است. به گزارش مهر، کلاوس گالاس مدیر امور فرهنگی شهرداری وایمار با اعلام این خبر گفت: به منظور اتحاد میان جهان اسلام و اروپا در صدد برآمدیم تا این جشنواره را در آلمان راه اندازی و هر سال آن را در شهرهای مختلف ایران، کشورهای عرب و اروپا برگزار کنیم.
کد خبر: ۱۸۹۸۶۹
وی ادامه داد: شیراز، یکی از شهرهای ایران ژوئن سال 2009 (خرداد 88) اولین میزبان جشنواره خواهد بود. این جشنواره در ماه آگوست همان سال در وایمار آلمان -‌  شهر نویسندگان و شاعران این کشور -‌ برگزار خواهد شد. در حال حاضر هم با امارات عربی متحده در حال مذاکره هستیم تا سال 2010 میزبان این رویداد باشد. هدف از برگزاری جشنواره «دیوان» ایجاد پل فرهنگی میان ملل اسلامی و فرهنگ اروپایی است.

گالاس درباره نام جشنواره تصریح کرد: نام این جشنواره از دیوان حافظ، شاعر ایرانی گرفته شده که از دیوان غربی شرقی ولفگانگ گوته انتخاب شده است. این جشنواره با هدف تجلیل از گوته و حافظ شکل گرفته و انگیزه ما از این کار، نشان دادن این موضوع است که کشورهای ایران و آلمان تمایل متقابلی برای دوستی با یکدیگر دارند. این جشنواره با تشویق دولت آلمان و تایید و مجوز وزارت امور خارجه و شهرداری شهر وایمار با همکاری موسسه ولفگانگ گوته راه اندازی شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها