رئیس سازمان خصوصی سازی خبر داد

تصویب اساسنامه بانک‌ها در مجمع

با تصویب قانون اصل 44 موانع موجود در واگذاری شرکت‌ها برطرف شده و شرکت‌های مشمول با توجه به کشش بازار یکی پس از دیگری وارد می‌شوند.
کد خبر: ۱۸۹۳۷۷

غلامرضا حیدری کرد زنگنه ـ رئیس سازمان خصوصی سازی ـ در گفتگو با ایسنا ، در مورد آخرین وضعیت عرضه بانک ملت در بورس گفت: اساسنامه بانک‌ها در مجمع به تصویب رسیده و تنها امضای مسوولان مجمع باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: بازنشستگی بانک‌ها نیز مشکل جزئی دارد که در صورت برطرف شدن آن بانک‌ها وارد بورس می‌شوند همچنین ارایه صورت‌های مالی بانک‌ها نیز در حال برطرف شدن بوده که امیدواریم هر چه سریعتر این مسایل برطرف و بانک‌ها وارد بورس شوند.

زنگنه از ارایه زمان دقیق ورود بانک‌ها به بورس خودداری و اظهار امیدواری کرد تا پایان تابستان شاهد ورود بانک‌ها در بورس باشیم.

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به واگذاری80 درصد شرکت‌های صدر اصل 44 در بورس گفت: بخش زیادی از ارزش بورس کشور مربوط به شرکت‌های صدر اصل 44 است و تاکنون 80 درصد این شرکت‌ها واگذار شده و تنها سهم دولت باقی مانده است.

وی با اشاره به وجود موانعی در اجرای اصل 44 تصریح کرد: با تصویب قانون اصل 44 مشکلات موجود برطرف شده و در حال حاضر مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد که با توجه به کشش بازار و عرضه و تقاضا شرکت‌های مشمول اصل 44 یکی پس از دیگری عرضه می‌شوند علاوه بر این ایجاد عظم ملی در کشور در مورد خصوصی سازی و تقویت بورس و بازار از دیگر مواردی است که موجب رونق بورس خواهد شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به واگذاری‌های ضعیف در بخش کشاورزی و با بیان این‌که استقبال از بخش کشاورزی به علت بازدهی، ضعیف است خاطرنشان کرد: امسال شاهد واگذاری‌های شرکت‌های کشت و صنعتی به بخش خصوصی خواهیم بود.

وی به جلسه خود با وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: قرار شده است فردی برای خصوصی سازی بخش کشاورزی انتخاب شده تا به امر خصوصی سازی رسیدگی کرده و خصوصی سازی در این بخش سرعت یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها