بر اساس خبر خبرگزاری فارس

‌قشقاوی ‌سخنگوی وزارت خارجه ‌شد

یک منبع آگاه از انتصاب حسن قشقاوی به عنوان سخنگوی جدید وزارت امور خارجه خبر داد.
کد خبر: ۱۸۹۳۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه از انتصاب حسن قشقاوی سفیر ایران در سوئد به عنوان سخنگوی جدید وزارت امور خارجه خبر داد و گفت:مراسم تودیع و معارفه سخنگویان قبلی و جدید وزارت امور خارجه ساعت 9 صبح فردا دوشنبه با حضور منوچهر متکی وزیر خارجه برگزار خواهد شد.

حسن قشقاوی در سال 83 به عنوان سفیر ایران در سوئد منصوب شد و خرداد سال جاری نیز جای خود را به رسول اسلامی داد.
 
منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان 23 تیر در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران از تعیین قریب‌الوقوع سخنگوی جدید وزارت خارجه خبر داده بود.

محمدعلی حسینی سخنگوی سابق وزارت خارجه کشورمان که حدود 2 سال سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان بود اخیراً به عنوان معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه منصوب شد و تاکنون جایگزین ‌محمدعلی حسینی معرفی نشده و قرار است ‌دوشنبه سخنگوی جدید این وزارتخانه معرفی شود.

حسینی که 19 شهریور‌ 1385 طی حکمی از سوی منوچهر متکی و به جای آصفی به این سمت منصوب شد پیش از این در حوزه‌های مختلف سیاسی، خاورمیانه عربی، شمال آفریقا، آسیای مرکزی و خلیج فارس فعالیت کرده همچنین کاردار ایران در امان، دمشق و تاشکند نیز بوده و دبیری شورای مشاوران وزیر امور خارجه را هم بر عهده داشته و آخرین سمت حسینی قبل از سخنگویی مدیر کل ارزیابی و نظارت وزارت خارجه بوده است.

وی پیش از این‌که به عنوان معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه منصوب شود سرپرست معاونت آسیا و اقیانوسیه این وزارتخانه را برعهده داشت.

نخستین نشست مطبوعاتی ‌محمدعلی حسینی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در 16 مهر‌ 1385 برگزار شد.
پیش از حسینی «حمیدرضا آصفی» به مدت 8 سال این سمت را برعهده داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها