گروه رسانه:پخش تیزر برنامه شبکه کودک که با اجرای عمو پورنگ در آینده نزدیک از شبکه یک سیما پخش خواهد شد باعث اعتراض گروه فیتیله شد چون فیتیله‌ای‌ها هم قرار است برنامه‌ای با نام شبکه کودک را برای گروه کودک شبکه 2 تولید و پخش کنند. مسلم آقاجان‌زاده، تهیه‌کننده برنامه‌های عمو پورنگ که تهیه کننده برنامه شبکه کودک نیز هست، دیروز درباره این برنامه به خبرنگار «جام‌جم» گفت: قبل از این‌که برنامه عموپورنگ به پایان برسد به طرح برنامه‌ای جدید فکر کردیم تا برای بچه‌ها جذابیت داشته باشد و آیتم‌های آموزشی آن هم کاربردی‌تر باشد.بعد از مدتی طرح برنامه شبکه کودک را به گروه کودک شبکه یک دادیم که تصویب شد و ما مدتی است که ضبط قسمت‌های پلاتو و تولیدی این برنامه را آغاز کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۸۸۳۹۲
آقاجان‌زاده در ادامه با یادآوری این نکته که برنامه شبکه کودک ساختاری طنز دارد و با اجرای عمو پورنگ و امیر محمد از اول مرداد روزهای زوج روی آنتن خواهد رفت، گفت: این برنامه بخش‌های مختلفی دارد که از میان آنها می‌توان به دوبله،رادیو،خبر،خانواده و... اشاره کرد.

آقاجان‌زاده در توضیح این بخش‌ها گفت: ما در برنامه شبکه کودک می‌کوشیم غیرمستقیم به بچه‌ها آموزش بدهیم مثلا برای این‌که بچه‌ها با رادیو آشنا شوند، عمو پورنگ در بخش مربوط به رادیو مانند گویندگان رادیو برنامه را اجرا می‌کند یا برای آشنایی کودکان با دوبله عمو پورنگ و امیر محمد برخی از فیلم‌ها و سریال‌های مربوط به کودکان را دوبله می‌کنند.

اما از سوی دیگر محمد مسلمی، کارگردان برنامه فیتیله و یکی از بازیگران ثابت آن از ساخت برنامه‌ای به نام شبکه کودک در شبکه یک تعجب کرده است.او دراین باره به خبرنگار «جام‌جم» گفت: حدود یک سال پیش من و همکارانم طرحی به  نام شبکه کودک را نوشتیم،هدف ما ازاین طرح این بود که بتوانیم برنامه‌ای جامع و کامل برای بچه‌ها تولید کنیم.ما می‌خواهیم  با این طرح تمام کودکان ایرانی را در ساخت برنامه سهیم کنیم به همین دلیل فکر کردیم در برنامه می‌توانیم مجریانی به صورت مهمان از شهرهای دیگر داشته باشیم، بازی‌های کودکان ایرانی را معرفی کنیم، خیمه شب بازی و تئاتر داشته باشیم و خیلی آیتم‌های دیگر که بعداز 20 سال برنامه سازی برای کودک با آنها آشنایی پیدا کرده‌ایم و کودکان ایرانی برای ما فقط کودکانی نیستند که در تهران زندگی می‌کنند.

مسلمی با یادآوری این که این طرح را اسفند سال گذشته در گروه کودک و نوجوان شبکه 2 تصویب کردیم و خبر ساخت آن را هم در روزنامه‌ها و رسانه‌ها منتشر کردیم، گفت: اما دو، سه روز پیش یکباره دیدیم که برنامه‌ای به نام شبکه کودک قرار است از شبکه یک پخش شود. اولین نکته‌ای که به ذهنمان رسید،‌ این بود که چرا بین مدیران تلویزیون هماهنگی نیست و برنامه‌ای با یک نام مشترک را در 2 شبکه تصویب می‌کنند.

مسلمی با اشاره به این نکته که برنامه‌ای که ما تصویب کرده‌ایم با برنامه‌ای که در شبکه یک طراحی شده، کاملا متفاوت است و از لحاظ محتوایی نمی‌توان آنها را باهم مقایسه کرد، گفت: آنچه آزاردهنده است، ناهماهنگی است.ما می‌توانیم نام برنامه را تغییر دهیم، چون آنچه مهم جلوه می‌کند، برنامه‌سازی برای کودکان است که به ما اعتماد کرده‌اند و برنامه ما را پیگیری می‌کنند.

آقاجان زاده هم از احترام به اعتماد مخاطب کودک سخن می‌گوید و معتقد است که برنامه‌سازان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا برنامه‌های خوبی برای بچه‌ها بسازند، اما در حاشیه این اعتقادات از گروه فیتیله هم گله‌مند است و می‌گوید نباید بعد از پخش تیزر شبکه کودک گروه فیتیله در برنامه خودشان که جمعه پخش شد تاکید می‌کردند که برنامه شبکه کودک مال آنهاست. آقاجان‌زاده معتقد است این‌گونه برخورد باعث سردرگمی کودکان و بدبینی آنها می‌شود.

مسلمی در پاسخ  به اعتراض آقاجان‌زاده گفت: قبول کنید بایداز طرحی که یک سال روی آن زحمت کشیده‌ایم، دفاع کنیم. همه اسناد در شبکه و روزنامه‌ها موجود است و می‌توان با مراجعه به آنها ثابت کرد که حق با کیست.
مسلمی در ادامه گفت: ما منتظر جواب مدیر شبکه هستیم، اما من معتقدم شاید بد نباشد که این برنامه در هر دو شبکه تولید وپخش شود تا به این وسیله بین شبکه‌ها در زمینه ساخت برنامه‌های کودک رقابت به وجود آید.

مسلمی در ادامه با ذکر این نکته که اگر برنامه شبکه کودک به تولید برسد، برنامه فیتیله همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: بچه‌ها منتظر آمدن غول‌های فیتیله، آدم فضایی فیتیله، آپارتمان فیتیله و... باشند.   
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها