ظرف دو هفته آینده صورت می گیرد؛

عرضه سهام شرکت مخابرات در بورس

غلامرضا حیدری کرد زنگنه رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: با ارایه گزارش‌های مورد نظر بورس توسط سازمان حسابرسی در هفته جاری، تا سقف 5 درصد از سهام شرکت مخابرات ظرف دو هفته آینده در بورس عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۱۸۷۶۵۱

«کرد زنگنه» در گفتگو با فارس اظهار داشت: عصر روز چهارشنبه گذشته جلسه‌ای در خصوص عرضه سهام شرکت مخابرات با حضور سرپرست وزارت اقتصاد (صمصامی)، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر (صالح آبادی) ، رئیس سازمان حسابرسی (نجفی علی) و مدیرعامل شرکت مخابرات (فیضی ) برگزار شد.

در این جلسه هماهنگی‌های مربوط به ارایه گزارشات مورد نظر بورس انجام و طی آن مقرر شد سازمان حسابرسی در هفته جاری نسبت به ارایه گزارش‌های بودجه و صورت‌های مالی شرکت مخابرات اقدام کند.

وی تصریح کرد: بعد از دریافت گزارش‌های مربوط، سهام شرکت مخابرات به عنوان بزرگترین شرکت دولتی قابل واگذاری تا دو هفته آینده در بورس عرضه خواهد شد. در روز اول تا سقف 5 درصد از سهام این شرکت جهت کشف قیمت در بورس عرضه می شود.

کرد زنگنه در برابر این سئوال که با توجه به سرمایه 3 هزار و 600 میلیارد تومانی شرکت مخابرات آیا امکان عرضه 5 درصدی و واگذاری 8/1 میلیارد سهم آن وجود خواهد داشت با خیر گفت: این عرضه با توجه به شرایط و کشش بازار سهام انجام خواهد شد که ممکن است در روز اول نیم درصد یا 2 درصد سهم مخابرات واگذار شود.

کرد زنگنه درباره قانون سیاست‌های اصل 44 اظهار داشت: این قانون به تصویب مجمع تشخیص مصلحت رسیده اما تاکنون خبری از ابلاغ آن نشده است.

وی در برابر این سئوال که چرا زمان‌بندی عرضه سهام بانک‌ها رعایت نشده گفت: وجود برخی مشکلات و عدم آمادگی بانک ها باعث شد که در برنامه زمان‌بندی سهام بانک‌ها تاخیراتی به وجود آید. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها