معاون اجرایی رییس‌جمهور خبرداد:

کاهش سفرهای خارجی کارکنان دولت

معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: میزان صرفه‌جویی در سفرهای غیرضروری کارکنان دولت در طول دوران دولت نهم در مقایسه با سه سال مشابه،170 میلیارد تومان بوده است.
کد خبر: ۱۸۷۴۲۳

به گزارش ایسنا، علی سعیدلو با اشاره به مصوبه سال 1373 مجلس شورای اسلامی درباره بهینه‌سازی سفرهای خارجی کارکنان دولت، یادآور شد: در این ارتباط هیاتی متشکل از نماینده رییس‌جمهور، معاونان وزراتخانه‌های اطلاعات و امور خارجه و همچنین دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر بر سفرهای خارجی کارکنان دولت، نظارت دارند.

وی با بیان این‌که " دبیرخانه هیات نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت در نهاد ریاست جمهوری قرار داشته و هرهفته یکبار جلسه به منظور درخواست سفر از 52 دستگاه در معاونت اجرایی رییس‌جمهور تشکیل می‌شود" گفت: در طی سه سال فعالیت دولت نهم فضای مناسب جهت اعمال نظارت جدی تر فراهم شده است و علیرغم انجام کلیه سفرهای مهم و ضروری دستگاهها نسبت به مدت مشابه، صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای انجام گرفته است.

معاون اجرایی رییس‌جمهور افزود: میزان صرفه‌جویی بابت هزینه اقامت، غذا و سایر هزینه‌ها حدود 145 میلیارد تومان می‌باشد. همچنین میزان صرفه جویی بابت عوارض خروج و بلیت حدود 25 میلیارد تومان است که در مجموع با برنامه‌ریزی و نظارت جدی و حذف سفرهای غیر ضروری در مدت سه سال 170 میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است.

سعیدلو با بیان این‌که " تمام سفرهای ضروری دستگاه‌ها انجام می‌شودگ خاطرنشان کرد: تلاش هیات نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت این است که سفرها برای انجام ماموریت‌های اصلی تسهیل و سفرهای غیر ضروری محدود گردد.

وی در پایان از فاکر و بلوکیان، از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی به عنوان اعضای ناظر در این هیات قدردانی کرد.

نیکنام و مقیمی، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم به عنوان اعضای جدید ناظر بر هیات نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت انتخاب شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها