گروه سلامت: تغذیه با شیرخشک بیش از 6 تا 8 بار در شبانه روز یعنی با فاصله کمتر از 3 ساعت منجر به چاقی کودک می‌شود. دکتر محمدعلی نیلفروشان متخصص کودکان در گفتگو با ایسنا گفت: مواد موجود در شیر مادر کاملا متناسب با نیاز کودک است. مثلا چربی‌های موجود در آن اشباع شده است و مقادیر قابل توجهی امگا 3 دارد. این در حالی است که ترکیبات موجود در شیرخشک فاقد این میزان تناسب با نیاز جسمی کودک است.
کد خبر: ۱۸۷۲۸۱
وی افزود: علاوه بر مواد اصلی، ریزمغذی‌های موجود در شیر مادر نیز همه نیاز کودک را بخصوص در 6 ماهه اول تولد برطرف می‌کند، ولی حتی فرمول‌های جدید شیرخشک هم قابل مقایسه با این ترکیب خدادادی نیست.

وی در خصوص مادرانی که توانایی شیردهی به کودک خود را ندارند، اظهار کرد: کمتر از 2 درصد زنان در دنیا بدون شیر هستند، اما برخی از مادران به دلیل عدم‌آگاهی از محاسن شیردهی، تصور می‌کنند شیر دادن به کودک خود منجر به خشک شدن شیر آنها می‌شود که این مساله کاملا اشتباه است.

دکتر نیلفروشان تصریح کرد: مادرانی که واقعا توانایی شیردهی ندارند، استفاده از ترکیبات جدید شیرخشک و رعایت اصول تغذیه توصیه می‌شود.

وی افزود: استفاده از آب جوشیده، شیشه استریل و ترکیب دقیق میزان شیرخشک با آب برای کودکانی که مجبور به تغذیه با شیرخشک هستند، ضروری است. دکتر نیلفروشان ادامه داد: تغذیه کودک با شیرخشک نباید از 6 تا 8 بار در شبانه روز یعنی هر 3 ساعت یک بار بیشتر شود، چرا که این امر باعث چاقی کودک خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها