گروه سلامت: معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مردم مکمل‌های غذایی و رژیمی را خودسرانه مصرف نکرده و حتما با پزشک خود در این زمینه مشورت کنند. دکتر حسن امامی رضوی، دیروز در گفتگو با ایرنا هشدار داد: استفاده هر نوع مکمل غذایی اعم از رفع کم‌خونی، فقر آهن، ویتامین A، مولتی ویتامین، امگا 3 و غیره باید تحت‌نظر پزشک باشد.
کد خبر: ۱۸۷۰۳۰

براساس آخرین بررسی‌های کشوری وزارت بهداشت، تمام گروه‌های سنی کودکان زیر 6 سال و زنان باردار در کشور از کمبود روی رنج می‌برند.

‌این گزارش می‌افزاید: 41 میلیون نفر در کشور کمبود ویتامین2 B دارند و شیوع پوکی استخوان به زیر‌ 35 سال در کشور کاهش پیدا کرده است.

براساس اعلام سازمان ملل در هر 5 ثانیه یک کودک در جهان به دلیل سوءتغذیه می‌میرد و هم‌اکنون 250 تا 500 میلیون کودک در جهان دچار کمبود ویتامین A، بیش از 650 میلیون نفر در دنیا مبتلا به گواتر و ‌800 هزار کودک به دلیل سوء‌تغذیه در کشور دچار کوتاهی قد هستند.

دکتر امامی رضوی با بیان این که به مکمل‌های غذایی عرضه شده در اماکنی به غیر از داروخانه‌ها نمی‌توان اطمینان کرد، اظهار کرد: مصرف این مکمل‌ها بدون توجه به تاییدیه وزارت بهداشت و عدم تهیه از طریق مجوز پزشک آن هم از داروخانه، باعث به خطر افتادن سلامت کلیه‌ها، کبد، سیستم عصبی و غیره می‌شود.

امامی رضوی تصریح کرد: بیماران خاص مانند تالاسمی به دلیل مصرف دارو به مکمل‌های غذایی نیاز دارند و وزارت بهداشت در این زمینه سیاست‌های حمایتی برای وارد کردن و تولید داخل این مکمل‌ها دارد.

وی گفت: هر مکملی که به کشور وارد و یا تولید می‌شود مورد تست آزمایشگاهی قرار می‌گیرد و براساس طرح ‌ pms(طرح کنترل کیفیت محصول در بازار) به ‌صورت مستمر نمونه‌برداری می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها