به نوشته یک روزنامه آمریکایی، با ورود آخرین محموله اورانیوم به کانادا، کار انتقال اورانیوم عراق به این کشور پایان یافت. با انتقال این محموله به کانادا، تنها اقدام باقی مانده در عراق پاکسازی تاسیسات هسته ای "تاویسا" در 12 مایلی جنوب بغداد از وجود زباله های هسته ای است. پاکسازی این محل توسط مهندسین عراقی که در چرنوبیل اوکراین دوره دیده اند انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۸۶۳۲۲

به گزارش مهر به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز ، آخرین محموله اورانیوم طبیعی عراق روز گذشته وارد مونترال شد و با این اقدام عملیات مخفی آمریکا بر فراز کانادا ، برای  حفاظت از این محموله پایان یافت.

بر اساس این گزارش، در حدود پنج هزار و 500 تن کیک زرد عراق به کانادا منتقل شد و با این انتقال پرونده هسته ای صدام نیز بسته شد.

به نوشته این روزنامه ، آمریکا و مقامهای عراق نگران این مسئله بودند که این مواد هسته ای به دست شورشیان عراقی بیفتد، اما با انتقال آن به کانادا، نگرانی واشنگتن و بغداد نیز درباره کیک زرد پایان یافت.

در اختیار داشتن کیک زرد به تنهایی عامل نگرانی نیست، اما اگر این ماده در انفجارها به کار رود،سبب نگرانی خواهد بود. علاوه بر آن می توان کیک زرد را برای استفاده در راکتورها و در سطوح پیشرفته تر برای استفاده در تسلیحات هسته ای مورد غنی سازی قرار داد.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها