در پی استفاده از نام مجعول خلیج عربی ؛

ایران به نخست وزیر انگلیس اعتراض کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن به اظهارات نخست وزیر انگلیس در کاربرد نام مجعول خلیج عربستان به جای خلیج فارس اعتراض کرد.
کد خبر: ۱۸۴۱۰۶

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این اعتراض به مقامات انگلیسی خاطر نشان شده است جای تعجب دارد که نخست وزیر انگلیس از عبارت جعلی جدیدی استفاده کرده است که در هیچ یک از اسناد رسمی و تاریخی وجود ندارد.

در این یادداشت اعتراض آمیز همچنین آمده است : جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر کاربرد نام رسمی و تاریخی خلیج فارس که مورد تائید سازمان ملل متحد است، تعهدات بین المللی بریتانیا را یادآوری می کند و از مقامات رسمی انگلیس انتظار دارد اظهارات خود را با واقعیات و اسناد تاریخی موجود منطبق کنند.

گوردون براون روز گذشته در جریان یک سخنرانی در لندن، با اشاره به لزوم به کارگیری راهبردهای های نوین برای بهره گیری از فناوری های کارآمد در صرفه جویی از انرژی فسیلی اظهار داشت همان گونه که در سواحل خلیج عربستان از پالایشگاه های نفت استفاده می شود ، در سواحل بریتانیا نیز باید از توربین های بادی برای تولید و تامین انرژی، با هدف کاهش وابستگی به نفت بهره برد.

این هفته را باید هفته کشفیات نوین - والبته محیرالعقول- در سیاست های انگلیس نامید زیرا اوایل هفته ، مجلس انگلیس کشف کرد گروهک تروریستی منافقین که دستش به خون مردم و مقامات ایرانی آغشته است، اصلا تروریست نیست و اکنون نیز نخست وزیر این رژیم ، موفق به کشف خلیجی شده است که هیچ فردی تا به حال آن را ندیده و اصولا وجود خارجی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها