متکی در دیدار قائم مقام وزیر امور خارجه ترکیه:

زمینه‌های همکاری ایران و ترکیه گسترده و روشن است

ارطغرل آپاکان، قائم ‌مقام وزیر امور خارجه ترکیه با منوچهر متکی، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش ایسنا، در این دیدار روابط دوجانبه و مسایل مورد علاقه دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار زمینه‌های همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را گسترده خواند و وجود تصویر روشن از حوزه‌های مستعد همکاری را از مزیت‌های روابط ایران و ترکیه دانست.
کد خبر: ۱۸۳۲۸۳

متکی تصریح نمود: ایران و ترکیه به دلیل ظرفیت‌های بالا و نقشی که در منطقه خاورمیانه دارند از موقعیت ممتازی در عرصه بین‌المللی برخوردار هستند.

وزیر امور خارجه افزود: استمرار رایزنی‌ها بین دو کشور در سطوح مختلف از سوء استفاده دیگران جلوگیری نموده و مواضع مشترک دو کشور در زمینه‌های گوناگون را تقویت می‌کند.

متکی با اشاره به تحولات لبنان و افغانستان، در خصوص عراق تاکید نمود: حضور گروه‌های تروریست و انجام فعالیت‌های تروریستی در عراق به واسطه تداوم اشغال این کشور است.

ارطغرل آپاکان نیز در این دیدار با اشاره به توسعه و گسترش روابط دو کشور ظرف سال‌های اخیر، ابراز امیدواری نمود این روند همچنان تداوم یابد.

قائم ‌مقام وزیر امور خارجه ترکیه در چارچوب بسط روابط اقتصادی بر لزوم همکاری میان بخش‌های خصوصی دو کشور تاکید کرد.

وی افزود: دو کشور در مسایل منطقه نیز از دیدگاه‌های مشترکی برخوردار هستند.

آپاکان هم‌چنین با علیرضا شیخ‌عطار، قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مناسبات عمیق و دیرینه دو کشور دوست و همسایه بر تداوم تبادل هیات‌های عالی رتبه در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

شیخ‌عطار همکاری‌های دو کشور در عرصه سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی را یادآور شد و تصریح کرد: عزم مقامات دو کشور بر توسعه و گسترش روابط به صورت همه جانبه استوار است.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان ظرفیت‌های دو کشور ایران و ترکیه در عرصه اقتصادی را وسیع و گسترده خواند و همکاری بیش‌تر دو کشور در زمینه انرژی، اتصال شبکه برق دو کشور به یکدیگر، حل مسائل تعرفه‌یی، تسهیل سرمایه‌گذاری در دو کشور و ایجاد شرکت‌های مشترک سرمایه‌گذاری را خواستار شد.

آپاکان نیز در این دیدار با اشاره به مشترکات تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی دو کشور همسایه تصریح کرد: بر این اساس رابطه دوستی و برادری بین مردم و رهبران دو کشور وجود دارد.

قائم مقام وزیر امور خارجه ترکیه از افزایش سطح مبادلات بین دو کشور استقبال کرد و افزود: برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور در افزایش سطح مبادلات موثر است.


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها