محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت : قوه قضائیه باید پیگیر اجرای عدالت در عرصه بین الملل باشد و گام اول آن صیانت از حقوق ملت ایران است. وی تصریح کرد : باید اجرای عدالت ، دقیق ، قاطع و سریع باشد تا مردم عدالت را در زندگی خود لمس کنند. اگر سایه عدالت بر جامعه بشری حاکم شود ، خود به خود زمینه بسیاری از مفاسد از بین می رود.
کد خبر: ۱۸۳۲۷۴

به گزارش واحد مرکزی خبر ، محمود احمدی نژاد روز سه شنبه در همایش سراسری مسئولان قضایی کشور با اشاره به اینکه ایران امروز نقطه امید ملت هاست و در عین حال قلدرها برای ملت ایران حکم غیابی صادر می کنند افزود : باید دادگاهی ایجاد شود و همه جنایتکاران جهان پای میز محاکمه قرار گیرند به ویژه آنان که به حقوق ملت ایران تعدی کردند.

رئیس جمهوری افزود : این توانمندی در قضات، قوانین و ظرفیت قوه قضائیه وجود دارد و باید نگاه ، نگاه جهانی باشد.

احمدی نژاد تصریح کرد : گستره عدالت جهانی است و بدون استقرار عدالت در کل جهان امکان اصلاح وجود ندارد .

وی افزود: ما باید همزمان برای اصلاح امور کشور و اصلاح جهان تلاش کنیم زیرا اصلاح این دو لازم و ملزوم هم هستند و بدون هر یک اصلاح دیگری محال است.

رئیس جمهوری یکی دیگر از وظایف بین المللی کنونی قوه قضاییه را معرفی قضای اسلامی به جهانیان دانست و گفت: این کار آغاز شده است و باید روند آن گسترش یابد.

احمدی نژاد با بیان اینکه امروز قوه قضاییه سرشار از قضات شجاع، مومن، یکتاپرست و عدالت خواه است افزود: جهت عمومی در این قوه، هم اکنون اجرای عدالت است و این، امید را در ملت ما زنده می کند.

وی محور و نقطه تعادل و تنظیم کننده همه مسائل جامعه را قوه قضاییه دانست و گفت: پیچیدگی روابط، نیازمند نوآوری، تقسیم و توسعه تخصصی امور و ایجاد سازوکارهایی است که به سرعت دعاوی را حل و فصل کند.

احمدی نژاد برخی قوانین ناقص را از مشکلات موجود برای حل و فصل سریع دعاوی خواند و افزود: باید قوانین ناقص، اصلاح و شفاف شود تا قضات بتوانند سریع تر و بهتر به دعواها رسیدگی کنند.

رئیس جمهور از آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان انسانی باهوش، مبتکر و صاحبنظر در مسائل گوناگون کشور یاد کرد و گفت: ایشان تلاش می کند قوه قضاییه را به جایگاه مطلوب خود برساند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خلاصه پیام همه انبیای الهی را دعوت به یکتاپرستی و برقراری عدالت دانست و افزود: این دو پیام، دو روی یک سکه، مقوم و تضمین هم و لازمه کمال هستند.

احمدی نژاد اضافه کرد: عدالت تضمین بستر تجلی اسماء است و بدون عدالت، امکان برقراری امنیت، آرامش و شکوفایی استعدادهای انسان فراهم نیست.

رئیس جمهور دستیابی جامعه اسلامی را به کمال، بدون برقراری عدالت، محال دانست و گفت: تجلی عدالت در برقراری روابط اجتماعی انسان هاست و لازمه توحید و مقوم آن نیز عدالت است.

وی افزود: محال است که بدون عدالت، پرچم خداپرستی برافراشته شود، زیرا با اجرای عدالت است که پاکی، حکمت و فداکاری در جامعه باقی می ماند و انسان شکوفا می شود.

احمدی نژاد حرکت در جهت عدالت را حرکت به سمت همه خوبی ها، زیبایی ها و اسمای الهی توصیف کرد و گفت: نقطه اصلی حساسیت شیطان و همه شیاطین نیز مسئله عدالت است، زیرا پافشاری بر استقرار عدالت به معنای باز کردن راه برای همه پاکی ها و خوبی هاست.

رئیس جمهور تصریح کرد : همه شهدا در طول تاریخ شهید عدالتند و حضرت زهرا (س) نیز شهید عدالت است زیرا عین عدالت را خواستار بود .

وی قضاوت را از شئون انبیا و اولیا دانست و با بیان اینکه پس از عدالت است که حکمت ها و عشق ها جاری و محبت ها سرشار می شود گفت : همه اولیا و ائمه آمده اند تا عدالت را برپا کنند ، چون خلاصه ماموریتشان همین است .

آقای احمدی نژاد تصریح کرد: در برنامه ریزی ها ، طراحی ها و مدیریت های اجتماعی باید براساس عدالت عمل کرد و قضاوت درست و عادلانه، تضمین عدالت در وجوه مدیریت است .

رئیس جمهور افزود : در جامعه ای که محور و اساس اداره آن اجرای عدالت نباشد، محال است همبستگی الهی ایجاد شود ، اطمینان خاطر به وجود بیاید و کینه ها جای خود را به عشق و مهرورزی بدهد زیرا تضمین و بستر همه اینها ، عدالت است .

احمدی نژاد عدالت را از شعارهای اصلی و آرمان های محوری ملت ایران و نظام اسلامی خواند و تصریح کرد : همه کینه ورزی ها و دشمنی ها با ملت ایران از سی سال پیش تاکنون به خاطر عدالت خواهی این ملت است .

وی با اشاره به وضع کنونی مردم عراق ، لبنان ، فلسطین اشغالی و افغانستان گفت : فریاد ما فریاد عدالت خواهی است و به همین خاطر است که همه شیاطین در مقابل ملت ما صف کشیده اند .

رئیس جمهور افزود : هر جا قاضی عادلی بخواهد حکم منصفانه ای اجرا کند ، همه شیاطین در مقابلش می ایستند.

احمدی نژاد اجرای عدالت به ویژه در مبارزه با فساد را سخت ترین مراحل کار خواند و خاطرنشان کرد : هرجا دست اندازی به بیت المال صورت می گیرد و عدالت نقض می شود ، باید دست قدرتمند عدالت بیاید و آن مسئله را برطرف کند .

رئیس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر از این شهیدان به عنوان شب شکننان و پرچمداران برپایی عدالت در دوران انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: شهید بهشتی ، شهید راه عدالت است چون نمی خواست زشتی ها و پلشتی ها جای پاکی ها را بگیرد ، او نمی خواست دزدها ، راهزنان و ناپاکان ، جای خوبان را بگیرند و به همین خاطر در مقابل زورگویی ها ایستاد .

احمدی نژاد همچنین سالروز میلاد خجسته عصاره آفرینش ، تجلی زیبایی ها و خوبی ها ، حضرت فاطمه زهرا (س) و نیز بنیانگذار جمهوری اسلامی را به ملت ایران و هفته قوه قضاییه را به مسئولان قضایی کشور تبریک گفت .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها