داود دانش جعفری وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با وجودی که براساس گزارش 9 ماهه سال گذشته منتشره از سوی بانک مرکزی، عملکرد دولت در بیشتر بخش های اقتصادی با رشد مواجه بوده ، اما نظر دولت در زمینه کاهش نرخ تورم تحقق نیافته است.
کد خبر: ۱۶۶۴۶۸
به گزارش ایرنا ، دانش جعفری روز شنبه در حاشیه مراسم معارفه رییس کل جدید بیمه مرکزی در گفتگو با خبرنگاران افزود: دولت در سال گذشته نه تنها موفق به مهار تورم نشد بلکه انتظار می‌رود نرخ تورم در سال گذشته نسبت به سال 85 از 4 تا 5 درصد افزایش نیز برخوردار شده باشد.

وی با بیان اینکه این امر مورد توجه مسئولان نبوده و با وجود تلاشهای صورت گرفته نرخ تورم بالاتر از رقم پیش بینی شده بوده است، اظهار امیدواری کرد: دولت بتواند با برنامه ریزیهای در دست اجرا نرخ تورم را در سال جاری مهار و به اهداف مورد نظر برساند.

وی سال گذشته را در مجموع سال خوبی از نظر اقتصادی عنوان کرد و گفت: دولت در سال گذشته در بخشهای صنعت و کشاورزی رشد مناسبی داشته اما در بخش خدمات رشد دیده نشده که این نیز به سیاستهای دولت مبنی بر توجه به رشد بیشتر تولید نسبت به خدمات بازمی گردد.

وزیر دارایی، از کاهش نرخ بیکاری در سال گذشته نسبت به سال 85 خبر داد و گفت: رشد تولیدات پتروشیمی در کشور سال گذشته نسبت به سال 85 رشدی معادل 45 درصد داشته است.

وی با بیان آنکه حجم صادرات غیرنفتی کشور در سال گذشته افزون بر 20 میلیارد دلار خواهد شد، اظهار داشت: در دوره مورد بررسی درآمدهای نفتی و حساب ذخیره ارزی وضعیت خوبی داشته اند.

دانش جعفری در خصوص پیام نوروزی رییس جمهوری مبنی بر تحول اقتصادی در سال جاری، گفت: به طور کلی جهت‌گیری کشور جهت‌گیری برای ایجاد تحول اقتصادی است و ابعاد مختلفی را که اقتصاد ما نیازمند آن است هدف گرفته که رییس جمهوری جزییات بیشتر آن را بزودی اعلام خواهند کرد.

وی اضافه کرد: آنچه به اختصار می‌توانم بگویم جهت‌گیری کلی است و عمده آن مربوط به ایجاد تحول در زمینه سیاستهای پولی و بانکی، هدفمند کردن یارانه‌ها که در حال حاضر حجم زیادی از اقتصاد ما را در اختیار دارد ، است.

وزیر دارایی حجم یارانه‌های مربوط به سوخت و غیره را نزدیک به 90 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اگر این یارانه‌ها هدفمند شود می‌توان بخشی از آن را صرف حفظ قدرت خرید مردم و بخشی را صرف افزایش تولید و اشتغال کرد.

وی گفت: تلاش این است با هدفمند کردن یارانه‌ها علاوه بر حفظ قدرت خرید مردم، قدرت خرید برخی دهکها بالا رود و منابع این بخش به افزایش تولید و فعالیتهای اقتصادی و ایجاد زمینه برای رونق کسب و کار اختصاص یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها