مرکز کنترل ترافیک اعلام کرد:

تعطیلات نوروز ، 649 تصادف ، 130 کشته

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور ، گفت : از آغاز مسافرت‌های نوروزی تا ساعت 24 شب گذشته ، 649تصادف در جاده‌های کشور رخ داده که 130 کشته برجای گذاشته است.
کد خبر: ۱۶۵۵۶۰

سرهنگ حسین علیشاهی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود : از این تعداد تصادف، 89 فقره منجر به فوت و 560 تصادف منجر به جرح شده است.


به گفته وی، جاده‌های کشور به دلیل افزایش مسافرت‌های نوروزی با حجم بسیار بالای ترافیکی روبرو است اما با اجرای طرح‌های تامین ترافیکی و مدیریت بر سرعت، از افزایش حوادث جلوگیری شده است.


علیشاهی با اشاره به اینکه در جاده‌های کشور تعداد 1400 دوربین کنترل سرعت به صورت ثابت و سیار نصب شده است ، گفت : با وجود این به دلیل تخطی برخی رانندگان از سرعت مجاز، تعداد 5500 دستگاه خودرو متوقف شده است.


رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور، افزود : پلیس در اجرای طرح‌های ترافیک در ایام نوروز، تیم‌های عملیاتی برای آزمایش جسمانی و روانی رانندگان به منظور جلوگیری از حوادث و تخلفات در جاده‌ها مستقر کرده است.


علیشاهی گفت : عبور و مرور تمام موتورسیکلت‌ها در جاده‌ها و بزرگراه‌های کشور در تعطیلات نوروز ممنوع است، چرا که در این ایام در سال‌های گذشته 22 درصد از کشته‌شدگان در تصادفات از راکبان موتورسیکلت‌ها بوده اند.


وی افزود : در اجرای طرح‌های نوروزی، همراهی پلیس با مردم بسیار خوب بوده و بیش از 95 درصد از رانندگان بطور صحیح در جاده‌ها رانندگی کردند و تنها حدود پنج درصد از رانندگان مشکل ساز و خطر آفرین بوده‌اند که با آنها نیز بر اساس قانون رفتار شده است .


رییس مرکز کنترل پلیس راه کشور گفت : وضعیت آب و هوای بیشتر نقاط کشور برای مسافرت مناسب بوده و جاده‌ها با حجم بالای ترافیکی روبرو است اما به دلیل مدیریت بر سرعت و ارتقاء سطح فرهنگ ترافیکی عموم مردم، نسبت به سال های گذشته با کاهش حوادث در جاده‌ها روبرو بوده ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها