حزب حاکم فرانسه در انتخابات شوراهای محلی و شهرداری ها شکست خورد

ناکامی هواداران مستاجر الیزه

گروه بین الملل: با اعلام نتایج دور دوم انتخابات شوراهای محلی و شهرداری های فرانسه که متضمن شکست حزب حاکم UMP در اکثر حوزه های انتخابیه بود نیکلا سارکوزی ، رئیس جمهور ناچار شد به نارضایتی عمومی شهروندان فرانسوی از سیاست هایش اقرار کند. به گزارش روزنامه انگلیسی تایمز، با گذشت نزدیک به 10ماه از آغاز دوران زمامداری سارکوزی ، رای دهندگان فرانسوی با مشارکت اندک در انتخابات شوراهای محلی و خودداری از رای دادن به نمایندگان حزب حاکم پیامی شفاف که از افول جایگاه سارکوزی حکایت دارد برای او فرستادند.
کد خبر: ۱۶۵۳۰۰

مردم فرانسه که از افزایش بی سابقه هزینه های زندگی ناخرسند هستند در دور اول و دوم انتخابات محلی و شهرداری های فرانسه بیشتر به نفع کاندیداهای حزب سوسیالیست رای دادند. با پایان شمارش آرا مرحله دوم انتخابات مشخص شد کنترل 6شهر از 10شهر بزرگ فرانسه و 41منطقه جمعیتی کوچکتر در اختیار سوسیالیست ها قرار گرفته است.

ناکامی سارکوزی

به رغم آن که از دید بسیاری از کارشناسان امور فرانسه انتخابات اخیر همه پرسی زودهنگام پیرامون میزان رضایت مندی شهروندان از عملکرد دولت سارکوزی بود لیکن او اعلام کرده مصمم به اجرای برنامه های اقتصادی و اجتماعی خود به رغم شکست در این انتخابات است.

فرانسیس فیون ، نخست وزیر روز دوشنبه گفته بود رئیس جمهور قصد اصلاح کابینه را ندارد و تغییری عمده در ترکیب هیات دولت به وجود نخواهد آمد اما منابع نزدیک به کاخ الیزه از تصمیم سارکوزی برای اصلاح ساختار کابینه طی روزهای آتی در واکنش به شکست انتخاباتی اخیر خبر دادند.

در مسیر قهقرا

در حالی که پیروزی سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری ماه می سال گذشته میلادی با اقدامات پرسروصدایی چون کاهش مالیات کسانی که برای اولین بار اقدام به خرید خانه می کنند، معافیت مالیاتی درآمدهای ناشی از اضافه کاری و انجام دیدارهای متعدد با سران خارجی تکمیل شد اما با در سراشیبی قرار گرفتن اقتصاد فرانسه با آغاز سال 2008محبوبیت رئیس جمهور هم در مسیر قهقرا قرار گرفته است.

رفتارهای نه چندان سنجیده سارکوزی ، دوستی او با تعدادی از سرشناس ترین ثروتمندان فرانسه و رابطه عاشقانه او با کارلا برونی ، مدل و فوق ستاره ایتالیایی تبار موجب شد خیلی ها به صلاحیت او برای اقامت در الیزه به دیده تردید بنگرند.

با این حال پاتریک دویدیان ، دبیرکل حزب حاکم روز گذشته تاثیر عمیق نتایج انتخابات محلی فرانسه بر روند سیاسی کشور را رد کرد. او این فراز و نشیب ها را بخشی از حیات سیاسی احزاب و فعالان سیاسی دانست که گاهی به عرش می روند و گاهی هم با بی مهری مردم به فرش سقوط می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها