تاثیر شادی بر موفقیت ‌عمل ‌جراحی‌

شادی و نشاط و برخورداری از روحیه اجتماعی قوی ریشه در سلامت روح و روان انسان‌ها دارد. هر چه روابط اجتماعی گسترده‌تری داشته باشید احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های روحی روانی در شما کمتر خواهد شد. نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که روابط اجتماعی قوی‌تری دارند در عرصه درمان و اعمال جراحی نیز بسیار مثبت‌تر عمل می‌کنند. این افراد، پیش از انجام عمل جراحی، درد و استرس کمتری دارند.
کد خبر: ۱۶۴۶۶۲

 از سویی دیگر، پس از انجام عمل جراحی نیز کمتر از سایرین، مجبور به استفاده از قرص‌های ضددرد بوده و مدت زیادی در بیمارستان نمی‌مانند. دکتر «هنیتا» و همکاران او در دانشگاه میشیگان با مطالعه و ماساژ درمانی 605 بیمار که جراحی‌های سنگین قفسه سینه و نواحی شکم داشتند، دریافتند ارتباط اجتماعی افراد با میزان بهبودی آنها نسبت مستقیم دارد. محققان در این مطالعه تعداد دوستان نزدیک و خویشاوندان بیماران را شمردند. از سویی دیگر مشخص کردند که آنان چند وقت یکبار همدیگر را ملاقات می‌کنند و آیا در محلی عمومی برای عبادت و یا سایر وظایف اجتماعی خود حداقل هفته‌ای یکبار شرکت می‌کنند یا نه؟ حدود 88 درصد شرکت‌کنندگان در این تحقیق 3 دوست یا خویشاوند داشتند که در ماه یک بار آنها را می‌دیدند.

در حالی که 12 درصد آنها کمتر از 3 دوست داشتند. اضطراب، افسردگی و نگرانی در کسانی که تعداد دوستان بیشتری داشتند بسیار کمتر بود و 16 درصد از این بیماران، کمتر از 7 روز در بیمارستان بستری ماندند. ماساژدرمانی می‌تواند به برقراری ارتباط بیماران کمک کند و باعث شود تا آنها احساس بهتری داشته باشند.

ماساژ، خاصیت از بین بردن درد را دارد و معادل مصرف یک میلی‌گرم مورفین است. این مساله می‌تواند به جراحان کمک کند تا با شناسایی میزان روابط اجتماعی بیمار خود، منتظر درمان و بهبودی سریع و یا مشکل‌تر باشند.

 به این ترتیب با برنامه‌ریزی دقیق، می‌توان هم آنها را با دنیای اطراف آشتی داد و هم عمل جراحی موفقیت‌آمیزی انجام داد.

منبع: رویترز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها