سازمان کنفرانس اسلامی:

باید با حملات غرب علیه اسلام مقابله کرد

یازدهمین اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی در شهر داکار پایتخت سنگال راه‌های مقابله با حمله غرب علیه اسلام و مقدسات مسلمانان را بررسی کرد.
کد خبر: ۱۶۴۳۹۴
به گزارش فارس و به نقل از شبکه خبری العالم، سخنرانان در نخستین روز برگزاری اجلاس، بر ضرورت مقابله جدی و قاطعانه با حمله شدید غرب علیه اسلام، مقدسات و شخصیت‌های اسلامی تاکید کردند.

سخنرانان همچنین هولوکاست رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کردند و از جامعه جهانی خواستند تا از تجاوز و وحشی‌گری این رژیم جلوگیری کنند.

"ریاض المالکی"، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، در حاشیه برگزاری این اجلاس به العالم گفت: بیانیه پایانی اجلاس مسایل مهم فلسطین را در بر می‌گیرد که ما با مفاد آن موافق هستیم و بین تمام کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی درباره محوریت مسئله فلسطین اتفاق نظر وجود دارد.

اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی همچنین اوضاع عراق، لبنان، سومالی، افغانستان و سایر کانون‌های بحرانی جهان اسلام را بحث و بررسی کرد. نکته جالب توجه در این اجلاس غیبت اکثر سران عرب بود.

"محمود بکری"، تحلیلگر سیاسی مصر، در حاشیه اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی در گفتگو با العالم اظهار داشت: مشکلات پیش رو با عدم حضور و مشارکت در اجلاس رفع نمی‌گردد، بلکه این کار از طریق مشارکت و فعال‌سازی مصوبات و تعامل با آنها و ایجاد پل‌های پیوند بین مسلمانان آفریقا و آسیا امکان‌پذیر است. بنابراین، انتظار داشتیم سران کشورهای عربی در این اجلاس حضور یابند، اما عدم حضور چشمگیر اعراب تاسف‌بار است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها