سازمان‌های جاسوسی اسرائیل به ناتوانی خود اعتراف کردند

رژیم‌صهیونیستی در برابر تهدیدات امنیتی‌

گروه بین‌الملل: آژانس‌های اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی در سایه حملات‌شهادت طلبانه اخیر رزمندگان فلسطین در جدیدترین ارزیابی اطلاعاتی خود از قرار گرفتن این رژیم در برابر تهدیدات امنیتی جدی پرده برداشتند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این گزارش که به طور مشترک توسط آژانس اطلاعاتی ارتش، اداره امنیت داخلی اسرائیل موسوم به شین‌بت و سرویس جاسوسی خارجی صهیونیست‌ها (موساد) تهیه شده است از قرار گرفتن اسرائیل در برابر تهدیدات امنیتی استراتژیک حکایت دارد.
کد خبر: ۱۶۴۱۰۴

این گزارش که اولین بار روز یکشنبه در اختیار اعضای کابینه رژیم‌صهیونیستی قرار گرفت در نشست امنیتی هفته جاری دولت اسرائیل به طور رسمی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به اعتقاد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی صهیونیست‌ها، تجدید قوای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یکی از جدی‌ترین تهدیداتی است که متوجه مرزهای رژیم صهیونیستی است.

علاوه بر آن مخاطراتی که از بابت حزب‌الله لبنان متوجه موجودیت اسرائیل و امنیت این رژیم است هم بخش‌هایی از این گزارش را به خود اختصاص داده‌اند.

ادامه بحران حمله به مدرسه تلمودا

با گذشت نزدیک به یک هفته از حمله پنجشنبه گذشته رزمندگان فلسطینی به مدرسه مذهبی تلمودا در شهر قدس که مرگ 8 نفر را رقم زد این مساله هنوز هم در کانون توجه محافل صهیونیستی است.

الی یشالی، وزیر تجارت و صنعت رژیم صهیونیستی از حرب تندروی شاس پیشنهاد داده قانون جدیدی به تصویب برسد که براساس آن اقامتگاه خانواده فلسطینی‌هایی که در انجام عملیات علیه اسرائیلی‌ها مشارکت می‌کنند، تخریب شده و مجوز اقامت آنها نیز لغو شود.

ادامه مذاکرات اسراییل و فتح‌

مقامات اسرائیلی و همچنین رهبران ارشد حاکمیت خودگردان فلسطینی اعلام کرده‌اند با وجود تشدید خشونت‌های اسرائیلی‌ها علیه غزه و همچنین افزایش حملات رزمندگان فلسطینی به اسرائیلی‌ها، مترصد ازسرگیری مذاکرات خود از هفته آینده هستند.

ایهود اولمرت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته با ادعای کاهش قابل توجه حملات موشکی رزمندگان فلسطینی به شهرک‌های صهیونیست‌‌نشین‌  به ارتش این رژیم دستور داد از دامنه حملات خود علیه فلسطینیان بکاهند.

منابع غیررسمی شامگاه یکشنبه از توافق اسرائیل با جناح‌های مختلف فلسطینی برای برقراری آتش‌بس خبر داد که به ظاهر این توافق چند روز قبل به دست آمده و از روز یکشنبه اجرایی شده است.

حماس هنوز این گزارش را تایید نکرده اما توقف حملات هوایی ارتش صهیونیستی علیه غزه و کاهش در خور توجه موشک‌پرانی فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها از سوی منابع خبری مورد تایید قرار گرفته است.

تکذیب آتش‌بس از سوی حماس‌

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امضای هرگونه توافق صلح با رژیم صهیونیستی با وساطت مصر را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان،‌محمد نصر، از رهبران حماس بعد از ظهر دیروز در اظهاراتی گفت: درست است که مصر از سالها پیش سعی در رسیدن به آتش‌بس در منطقه دارد اما دشمن صهیونیستی هیچ‌گاه به این معاهدات پایبند نبوده و همیشه پایبندی به این طرحها به صورت یک‌طرفه بوده است. وی افزود:‌ به نظر ما زمان این نوع از آتش‌بس‌ها سپری شده است و هیچ آرامشی در صورتی که جامع و دربرگیرنده نوار غزه و کرانه باختری به صورت همزمان و دوطرفه باشد امکان‌پذیر نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها