عروسک‌ها با پرواز پرستو گریستند

گروه حوادث: زنی که تاب تحمل شیطنت‌های فرزند 4 ساله‌اش را نداشت، در اقدامی جنون‌آمیز او را کشت. بازپرس محمد شهریاری با اشاره به این خبر به «جام‌جم» گفت: به دنبال تماس مسوولان بیمارستان امام حسین(ع)‌ با مرکز فوریت‌های پلیسی 110، مبنی بر این که دختر 4 ساله‌ای به نام پرستو به این بیمارستان انتقال یافته که طی معاینات پزشکی، مرگ وی به طرز مشکوکی گزارش شده است، ماموران کلانتری 128 با عزیمت به محل، تحقیق در این زمینه را آغاز کردند.
کد خبر: ۱۶۴۰۹۹

بازپرس ویژه قتل تهران افزود: در تحقیق از خانواده دختربچه 4 ساله، آنها عنوان کردند فرزند آنها به علت گازگرفتگی در حمام خانه، جان خود را از دست داده است.

خودزنی‌

بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی افزود: به دنبال این اظهارات در مرحله بعدی از تحقیقات، ماموران متوجه شدند مادر این کودک، پس از فوت پرستو اقدام به خودزنی کرده و رگ دست خود را بریده است.

شهریاری افزود: با توجه به مشکوک بودن این وضعیت و انجام تست روانی از مادر این کودک در بخش روانی بیمارستان، سرانجام این زن اظهارات متفاوتی را عنوان کرد و در حالی که مضطرب و نگران نشان می‌داد، گفت: پرستو را به خاطر شیطنت‌های کودکانه‌اش با بالش خفه کرده، سپس فرزند خود را به حمام منتقل کرده است تا از فوت او مطمئن شود.

زن 35 ساله در ادامه اعترافات خود گفت: پرستو بسیار شیطنت می‌کرد و رفتارهای او مرا آزار می‌داد، به طوری که قادر به تحمل او نبودم.
وی افزود: روز حادثه هم از دست شیطنت‌های او یک باره کنترلم را از دست دادم و زمانی به خود آمدم که متوجه شدم با دست خود، پرستوی 4 ساله را به قتل رسانده‌ام، لذا موضوع مرگ را به شوهرم اطلاع دادم و جسد او را به بیمارستان منتقل کردیم و ... .

تراژدی قتل کودکان

بازپرس ویژه قتل تهران در ادامه با اشاره به پرونده‌های مربوط به قتل کودکان گفت: مطرح شدن چنین پرونده‌هایی را در محاکم قضایی باید به مثابه زنگ هشداری جدی تلقی کرد و درخصوص بهداشت روانی خانواده‌ها، تمهیدات لازم را مورد توجه قرار داد.

شهریاری تصریح کرد: در چندماه گذشته، شاهد خبرهای تلخی از قتل کودکان بودیم؛ کودکانی که در به دنیا آمدن خود، هیچ اراده و اختیاری ندارند و متاسفانه به دلیل شرایط خاص خانواده‌هایشان، به راحتی قربانی می‌شوند.

شهریاری افزود: احساس می‌شود در ارتباط با بهداشت روانی خانواده‌ها، رسانه‌ها نقش مهمی دارند و در کنار آن، وجود قانونی قوی و منسجم برای حمایت از کودکانی که در خانواده‌های خود مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند یا به قتل می‌رسند، کاملا ضروری است که امیدواریم شاهد اقدامات بازدارنده در این خصوص باشیم.

حمایت از کودکان‌

از سوی دیگر قاضی‌ فخرالدین جعفرزاده، معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی تهران نیز با تاسف از این حادثه دلخراش می‌گوید: نگرش برخی این‌گونه است که به کودکان همانند شیء و اموال توجه می‌‌کنند، در حالی که آنها وابسته به خانواده و جامعه هستند و نباید اجازه داد کرامت انسانی آنها پایمال شود.  جعفرزاده افزود: کودکان چون فاقد توانایی، قدرت و استقلال هستند، طبعا آسیب‌پذیر بوده و براساس اعلامیه کنوانسیون حمایت از حقوق کودکان که در سال 1989 به تصویب رسیده، حمایت از حقوق کودکان به صورت جدی مورد تاکید قرار گرفته است.

سرپرست دادسرای جنایی تصریح کرد: از سوی دیگر براساس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب سال 1381 در کشور، افرادی که کمتر از 18 سال دارند، تحت حمایت قانون و حقوق کیفری قرار دارند و با توجه به بروز رویدادهای تلخ در ارتباط با نقض حقوق کودکان و نوجوانان، مجازات افرادی که مبادرت به آزار و اذیت کودکان کرده‌اند می‌تواند به عنوان یکی از ابزارهای بازدارنده تلقی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها