سرهنگ فتحعلی‌پور:

مینی‌بوسها بیشترین عامل تصادفات هستند

معاون حمل و نقل و مهندسی ترافیک پلیس‌راه کشور گفت: در 11 ماهه سال جاری یکهزار و 736 فقره تصادف وسائل نقلیه عمومی مسافربری اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه در جاده‌ها رخ داده که در اثر آن تعداد 729 نفر کشته و 3 هزار و 296 تن مجروح و مصدوم شدند.
کد خبر: ۱۶۳۸۴۲

سرهنگ عطا الله فتحعلی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا ، افزود: از جمع تصادفات وسایل نقلیه مسافربری، یکهزار و 42 راننده وسیله نقلیه مسافربری در تصادف مقصر بوده‌اند.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود، 490 تن از کشته‌شدگان و یکهزار و 688 تن از مجروحین و مصدومین 11 ماهه وسایل نقلیه عمومی مسافربری را رانندگان و سرنشینان اتوبوس‌های مسافربری تشکیل داده‌اند.

معاون حمل و نقل و مهندسی ترافیک پلیس‌راه کشور تصریح کرد: از مجموع یکهزار و 42 وسیله نقلیه مسافربری مقصر در تصادفات امسال، رانندگان مینی‌بوس با 465 فقره، اتوبوس 455 فقره و سواری کرایه با 122 فقره به ترتیب بیشترین مقصرین تصادفات بوده‌اند.

وی به علل وقوع تصادفات ناوگان مسافربری در سال جاری اشاره کرد و گفت: تجاوز به چپ با 94/27 درصد، عدم توجه به جلو 26/26، واژگونی 26/15، عدم رعایت حق‌تقدم 77/10، عدم رعایت فاصله مناسب 34/6 و نقص فنی وسایل نقلیه مسافربری با 86/0 درصد عمده دلایل تصادفات این ناوگان بوده است.

معاون حمل و نقل و مهندسی ترافیک پلیس‌راه کشور با توجه به فرا رسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی به رانندگان وسایل نقلیه عمومی و شخصی توصیه کرد که از مبدا تا مقصد سفر با حوصله رانندگی و از ارتکاب تخلفات رانندگی در جاده‌ها به خصوص تخلفاتات حادثه‌ساز چون سرعت و سبقت غیرمجاز، انجام حرکات نمایشی و مارپیچ به شدت پرهیز کنند.

از سوی دیگر پیش از حرکت، وسیله نقلیه خود را بازدید کرده و معایب و نواقص آنرا مرتفع کنند و تحت هیچ شرایطی با وسایل نقلیه دارای نقص فنی مسافرت نکنند.

وی با تاکید بر این که در مواقع بروز حوادث و مسدود شدن راه، سنگینی ترافیک، کاهش سرعت وسایل نقلیه رانندگان صبر و حوصله بیشتری داشته و تحت هیچ شرایطی راه عبور دیگران را مسدود نکنند ، گفت: همچنین رانندگان باید از رانندگی بیش از 8 ساعت با وسایل نقلیه در طول شبانه‌روز خودداری کرده و با حالت خسته و خواب آلود رانندگی وسیله نقلیه را برعهده نگیرند.

همچنین با توجه به شلوغی جاده‌های برون‌شهری رانندگی وسایل نقلیه را تحت هیچ شرایطی به اشخاص فاقد صلاحیت رانندگی و یا فاقد تجربه رانندگی در جاده‌ها واگذار نکنند.

معاون حمل و نقل و مهندسی ترافیک پلیس‌راه کشور تاکید کرد: ضمنا شماره تلفن 88255555 مرکز فرمانده و کنترل ترافیک پلیس‌راه کشور به صورت شبانه‌روزی آماده اعلام آخرین وضعیت راههای کشور است.

همچنین رانندگان می‌توانند از طریق رادیو پلیس‌راه کشور بر روی موج FM ردیف 9/93 و 7/104 مگاهرتز و AM ردیف 900 کیلوهرتز هر یک ساعت یکبار از آخرین وضعیت راهها مطلع شوند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها