استاندارد تا پایان سال به خودروسازان مهلت داد

نصب برچسب سوخت به خودروها

خودروسازان فرصت دارند مراحل قانونی نصب برچسب سوخت برای خودروها را تا پایان سال انجام دهند. نظام الدین برزگری ، معاون نظارت بر اجرای استاندارد و تحقیقات صنعتی در گفتگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب افزود: روز سه شنبه نامه ای را به خودروسازان فرستادیم و پیرو آگهی های منتشره مبنی بر الزام نصب برچسب سوخت ، به آنها اعلام کردیم اگر خودروهای تولیدی آنها دارای این برچسب نباشد، آنها را شماره گذاری نمی کنیم. وی با بیان این که این آخرین اخطاری است که به خودروسازان داده ایم ، گفت : انجمن خودروسازان نیز این مطلب را به نمایندگان خودروساز انتقال داده است و خودروهایی که پایین تر از معیار مصرف در گروه Gقرار گیرند، مردود شده و باید از چرخه تولید حذف شوند.
کد خبر: ۱۶۳۳۸۲

 او در خصوص خودروهایی که برای نصب این برچسب اقدام کرده اند،گفت : اکثر خودروسازان آن را نصب نکردند و حتی آن خودروهایی که استانداردهای لازم را پاس کرده بودند به نصب این برچسب اقدام نکردند؛ ولی برای این کار تا پایان سال به آنها مهلت دادیم.

او درباره خودروهای وارداتی نیز گفت : امسال و سال آینده خودروهای وارداتی با استاندارد یورو 3وارد می شوند و این استاندارد برای سال 88یورو 4خواهد بود. برای این خودروها نیز هماهنگی های لازم با نمایندگان واردکننده آنها انجام شده تا اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها