تدارک گسترده تلویزیون برای نوروز

«تلویزیون در ایام نوروز، روزی 20ساعت برنامه نمایشی دارد.» معنی چنین جمله ای برای علاقمندان برنامه های نمایشی این است که در ایام نوروز، در هر ساعتی که تلویزیون را روشن کنند، شاهد پخش یک فیلم یا سریال نمایشی خواهند بود. روز گذشته مرتضی میرباقری ، معاون سیما با حضور در میزگردی خبری به پرسش های خبرنگاران درباره برنامه های نوروزی پاسخ داد. میرباقری دیروز به تنهایی در این جلسه حاضر نشده بود؛ بلکه علی اصغر غلامرضایی ، مدیرکل اداره تامین برنامه سیما هم که بخش تامین کننده فیلم ها و سریال های خارجی سازمان است میرباقری را همراهی می کرد. جلسه با توضیحات مقدماتی میرباقری درباره برنامه های نوروزی آغاز شد. اشاره به افزایش فیلم های جدید و جذاب در برنامه های سیما، پخش سریال های طنز از شبکه های یک ، 3 و 5 سیما که پیش از این جزییات مربوط به آنها را در صفحات خبری جام جم خوانده اید و نیز اشاره به این نکته که کشور ما کشور پرمناسبتی است و همه مردم علاقه دارند حتی در ایام نوروز که در سفر و سیاحت هستند، باز هم بیننده برنامه های تلویزیونی باشند، بخش ابتدایی صحبت های میرباقری بود. شاید جالب ترین نکته جلسه دیروز که مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت ، اشاره معاون سیما به تشکیل شبکه مجازی در ایام نوروز بود؛ مساله ای که سال های قبل نیز مورد تاکید معاون سیما بوده و امسال بظاهر شکل اجرایی تری به خود گرفته است. ماجرا هم از این قرار است که در طول نوروز، برنامه های گوناگونی اعم از سریال ها و فیلم های سینمایی ، برنامه های کودک ، برنامه های مستند و... برای مخاطبان پخش می شود. با توجه به آماری که غلامرضایی در جلسه ارائه کرد و آن را حاصل کار تحقیقاتی فراوان دانست ، در این ایام ، مخاطبان هر روز یک تا 6برنامه نمایشی را تماشا می کنند و به این ترتیب 48درصد برنامه ها مخاطب دارد. به همین دلیل مسوولان سیما، جدول برنامه های نمایشی را به گونه ای تنظیم کرده اند که با مراجعه مخاطبان به سیما در ساعات مختلف ، از مجموع پخش برنامه ها و تکرار آنها، هر زمان که مخاطب به تلویزیون مراجعه کند از میان 10 شبکه ملی و فراملی که به وسیله معاون سیما اداره می شود، می تواند برنامه مورد علاقه خود را ببیند. شبکه مجازی کودک در ایام نوروز از صبح تا 7بعدازظهر فعالیت می کند.
کد خبر: ۱۶۳۱۷۹

شبکه مجازی برنامه های نمایشی با توجه به پخش 11فیلم و سریال در طول روز، مدت زمان فعالیت طولانی تری دارد. برنامه های زنده ، جنگ ها، برنامه های ورزشی ، مستند و مسابقه ها نیز بخش هایی از این شبکه را به خود اختصاص می دهند؛ البته با توجه به این نکته که امسال تعطیلات نوروز بعد از چند سال با ماه ربیع الاول همزمان شده ، شبکه قرآن نیز برنامه های ویژه ای دارد. به این مناسبت هفته وحدت را هم اضافه کنید که یک مناسبت تاثیرگذار در سیماست.

به رسیدن فیلم های ایرانی امیدواریم

غلامرضایی نیز در این جلسه چند خبر خوب برای مطبوعات داشت ؛ یکی این که امسال نمایش فیلم ها و سریال های نوروزی از 2روز مانده به نوروز آغاز می شود. دیگر این که تنها شبکه 4فیلم های خود را با نقد و بررسی نمایش می دهد و در دیگر شبکه ها، خبری از جلسات طولانی و حرف های کسل کننده نخواهد بود. نکته بعدی این بود که شبکه 2فیلم های خود را همراه مسابقه نمایش می دهد. امسال حدود 85فیلم سینمایی از شبکه های مختلف نمایش داده خواهد شد که 44فیلم از آن به تازگی خریداری شده و 80درصد آنها تولید سال 2007و 2006است . برخی از این فیلم ها هم در 6ماه اخیر اکران شده است ؛ البته این بخش از سیما، در حال رایزنی برای خرید بیش از 10فیلم ایرانی هم است که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات ، این فیلم ها در جدول قرار خواهند گرفت . پخش 9مستند در روز هم از دیگر خبرهای این جلسه بود.

فهرست کامل فیلم ها و برنامه های سیما بزودی در ویژه نامه روزنامه جام جم منتشر خواهد شد.

رضا استادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها