همزمان با ورود رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا رخ داد

حمله انتحاری علیه دانشگاه نیروی دریایی پاکستان

یک مسوول در وزارت کشور پاکستان اعلام کرد، در حمله انتحاری امروز سه‌شنبه به دانشگاه نیروی دریایی واقع در شهر لاهور شرق این کشور، دست‌کم شش نفر کشته و 19 تن دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۱۶۲۷۰۸

به گزارش رویترز عربی، «جاوید اقبال چیما» سخنگوی وزارت کشور پاکستان امروز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری با اعلام این مطلب افزود: یک عامل انتحاری که با خودروی بمب‌گذاری شده خود پشت سر مینی‌بوس متعلق به دانشگاه نیروی دریایی حرکت می‌کرد، به محض رسیدن به محوطه داخلی این دانشگاه، اتومبیلش را منفجر ساخت.

مسوولان این دانشگاه اظهار داشتند، در این حمله در ابتدا عامل انتحاری و چهار نفر دیگر در جا کشته شدند و به دنبال آن بر اثر انفجارهای بعدی ناشی از انفجار نخست دو تن دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

یک عکاس به رویترز گفت: هنگام رسیدن به محل حادثه با جسد ذغال‌شده شخصی همزمان با پدید آمدن یک ابر سیاه ناشی از این انفجار، روبرو شدم.

این چهارمین انفجار انتحاری است که ظرف مدت پنج روز در مناطق آشوب‌زده پاکستان رخ می‌دهد.

بیش از 500 نفر از آغاز سال نو میلادی تاکنون در پاکستان در حوادث مختلف مرتبط با عناصر طالبان و نیروهای القاعده کشته شده‌اند و این مساله نگرانی ناظران بین‌المللی و داخلی را نسبت به دگرگونی اوضاع امنیتی در یک کشور هسته‌ای افزایش می‌دهد.

تلویزیون پاکستان امروز نیز با پخش تصاویری از خودروهای سواری و اتومبیل‌های ویژه حمل مسافر منهدم شده در کنار درب ورودی این دانشگاه، قدرت تخریبی این انفجار را به نمایش گذاشت.

در حالی که عملیات مسلحانه و تخریبی به ندرت در شهر لاهور مرکز ایالت «پنجاب» واقع در 290 کیلومتری جنوب غرب پایتخت پاکستان اتفاق می‌افتد، اما در ماه ژانویه گذشته نیز بر اثر یک حمله انتحاری در کنار دادگاه عالی این شهر 19 نفر از نیروهای پلیس کشته شدند.

حمله انتحاری امروز سه‌شنبه در شهر لاهور که مرکز فرهنگی کشور پاکستان به شمار می‌آید، مقارن با سفر دریاسالار «مایک مولن» رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا برای گفتگو با مقامات ارشد ارتش و پرویز مشرف رئیس‌جمهور پاکستان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها