حضور 2 فیلم ایرانی در جشنواره «جان روش» فرانسه

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی «ژان روش» از پانزدهم تا بیست و هفتم مارس در پاریس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۶۲۵۴۶
به گزارش سایت این جشنواره ، در بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی ژان روش که به نمایش فیلم‌های انسان شناسانه اختصاص دارد، امسال دو فیلم از کارگردانان ایرانی را به نمایش می‌گذارد.

امسال دو مستند «صفیر لنج‌های در بند» ساخته مهدی امیدواری و «رویا و امید» به کارگردانی الهام شاکری‌فر در این جشنواره با فیلم‌هایی از دیگر کشورها به رقابت می‌پردازند.

آثار حاضر در جشنواره «ژان روش» برای دریافت جایزه بزرگ نانوک-ژان روش، جایزه جایزه ماریا راسپولی و جایزه بارتوک رقابت می‌کنند.

یک هیات داوری شامل استفانی الکساندر، دانیل فریدمن، کریستین هاتین و تیری روش از فرانسه، دیمیترو بودرالا از رومانی و جیان‌فرانکو اسپیتیلی از ایتالیا فیلم‌های حاضر در جشنواره را قضاوت خواهند کرد.

جشنواره ژان روش به متخصصانی از دو عرصه سینما و انسان شناسی اختصاص دارد و هر سال آثار یک مدرسه مستندسازی را به شکل ویژه به نمایش می‌گذارد.

ژان روش، انسان شناس و فیلمساز مشهور فرانسوی که او را مهم‌ترین انسان شناس (انتروپولوژیست) قرن بیستم لقب داده‌اند، با برقراری ارتباز میان این دو عرصه، گام‌های بلندی برای ارتقای سینمای انسان شناسانه و قوم نگار برداشت.

از جمله مستندهای مشهور او می‌توان به «ارباب‌های دیوانه» ، «من یک سیاه» و «شکار شیر با تیر و کمان» اشاره کرد که در دهه 1950 ساخته شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها