زندان بزرگ امریکاییان و سیاهپوستان

بیش از یک نفر از هر 100 بزرگسال امریکایی زندانی است که در تاریخ امریکا بی‌سابقه است و فشار زیادی به بودجه بعضی از ایالات این کشور وارد می‌کند.
کد خبر: ۱۶۲۲۹۵

به گزارش گاردین، مرکز پیو که یک نهاد پژوهشی مستقر در واشنگتن است اعلام کرد در سال 2007 تعداد زندانیان در زندان‌های فدرال و محلی به 3/2 میلیون نفر رسید که با توجه به جمعیت 8/229 میلیون نفری این کشور یک نفر از هر 99 نفر جمعیت آن زندانی بود. از هر 9 مرد سیاهپوست 20 تا 34 ساله ساکن امریکا نیز یک نفر زندانی است.

چین با بیش از 5 برابر جمعیت امریکا 5/1 میلیون و روسیه با 890 هزار زندانی در رده‌های دوم و سوم جهان از نظر تعداد زندانی قرار دارند.
مرکز پیو می‌گوید بیش از نیمی از خلافکارانی که از زندان آزاد می‌شوند، در طول سه سال، به دلیل ارتکاب خلاف‌های جدید یا زیر پا گذاشتن شرایط دوران تحت نظر بودن، دوباره زندانی می‌شوند.

13 ایالت امریکا در حال حاضر هر کدام بیش از یک میلیارد دلار خرج اصلاح خلافکاران می‌کنند که فشار مالی فراوانی به آنها می‌آورد.
سال گذشته هر 50 ایالت امریکا در مجموع 44 میلیارد دلار خرج اداره زندان‌های خود کردند که 10 میلیارد دلار نسبت به 20 سال پیش افزایش یافته است.

اگرچه تگزاس سال گذشته از لحاظ تعداد زندانی با 172 هزار نفر رتبه اول را داشت اما کالیفرنیا از نظر هزینه‌ای که صرف زندان‌های خود می‌کند با 9 میلیارد دلار مقام اول را به دست آورد.

این هزینه‌های سنگین آرنولد شوارتزنگر فرماندار کالیفرنیا را وادار کرده از سایر هزینه‌های عمومی ایالت از جمله مدارس کم کند کاری که باعث نگرانی مسوولان آموزشی کالیفرنیا شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها