با دستگیری زوج شیاد و کشف انواع داروهای تقلبی مشخص شد

تبلیغ گسترده داروهای تقلبی در ماهواره

گروه حوادث: عاملان تهیه داروهای تقلبی که با تبلیغات گسترده در ماهواره، اقدام به فروش این داروها می‌کردند، هنگام فرار از سوی ماموران کلانتری 127 دستگیر شدند. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی ناجا، چند روز پیش دختر جوانی با مراجعه به کلانتری 127 نارمک با ارائه شکایتی عنوان کرد، چند ماه پیش به عنوان منشی یک شرکت در شرق تهران مشغول به کار شدم، مدیرعامل این شرکت زنی به نام زهره است که با همدستی شوهرش حسن، این محل را اداره می‌کند.
کد خبر: ۱۶۰۲۳۳

دختر جوان افزود: پس از مدتی وقتی متوجه شدم آنها با همدستی چند نفر دیگر با استفاده از مواد تقلبی و برچسب‌های خارجی اقدام به تهیه دارو می‌‌کنند، درخواست تسویه‌حساب و ترک محل کارم را کردم که آنها پس از چند مرحله مرا برای تسویه حساب به محل شرکت دعوت کردند؛ اما به یکباره حسن همسر مدیرعامل شرکت به سویم حمله‌ور شد و با ضرب و جرح، قصد قتل مرا داشت که در یک لحظه از محل شرکت فرار کردم.


آغاز پیگیری‌


به دنبال این شکایت، سرهنگ باباپیری، رئیس کلانتری دستور پیگیری در این زمینه را صادر کرد و با گزارش موضوع به مقام قضایی و عزیمت  به محل، ماموران با مشاهده یک خودروی پیکان که در حال بار زدن داروهای تقلبی بود، آن را متوقف و زهره  ک (مدیر شرکت) و همسرش حسن  ح را دستگیر کردند.

این گزارش حاکی است، در بازرسی از این شرکت ابزار و لوازم تکثیر برچسب‌های تقلبی مشابه خارجی، مجوز تولید، مایعات شیمیایی، انواع قوطی‌های خالی دارو و کرم، دستگاه پلمب دارو، کرم‌های دست‌ساز با برچسب‌های تقلبی، کپسول‌های تقلبی، آرم‌های سای‌بابا، گوا، سوپرسانبون، برایان تالوت، انواع داروهای تقلبی برای درمان چاقی، لاغری، دردهای مزمن، جلوگیری از سفیدی و ریزش مو و... را کشف و ضبط کردند.


تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای‌


سرهنگ باباپیری، رئیس کلانتری 127 در ارتباط با فعالیت این شرکت گفت: بررسی‌های بعدی در ارتباط با نحوه فعالیت این زوج شیاد مشخص کرد آنها تلفن‌های شرکت را به صورت زیرنویس در ماهواره و اینترنت تبلیغ می‌کردند و پس از تماس، کالای تقلبی درخواستی از طریق پیک موتوری به آدرس خریداران  که بهای گزافی بابت این داروهای تقلبی پرداخت می‌کردند  ارسال می‌شد.

سرهنگ باباپیری با اشاره به وجود 7 خط تلفن فعال در شرکت افزود: از زمان بسته شدن شرکت مزبور، بیش از یکصد تماس تلفنی از شهرهای مختلف برقرار شده که خواهان داروهای تبلیغ شده، بودند.

وی افزود: اعضای این باند هر بار پس از مدت کوتاهی بلافاصله محل شرکت را تغییر می‌دادند تا به نوعی از دسترس افرادی که با پرداخت هزینه گزاف داروهای تقلبی را دریافت و پس از مصرف دچار مشکل مضاعف شده بودند، دور باشند.

رئیس کلانتری 127 افزود: این افراد پس از استخدام منشی مدتی بعد برای سرپوش گذاشتن بر اعمال مجرمانه خود آنها را از محل اخراج می‌کردند.

وی افزود: این پرونده تاکنون 8 شاکی دارد و افرادی هم که از این داروها استفاده کرده‌اند، می‌توانند برای اعلام شکایت به کلانتری 127 و یا دادسرای ناحیه 19 ویژه جرایم پزشکی در خیابان مطهری مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها