آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نمازجمعه نسبت به آنچه که وی آن را "پیدایش جریانی غیرطبیعی در کشور با هدف ضربه به نظام" دانست، هشدار داد و توهین به خانواده امام خمینی(ره ) را از طریق انتشار برخی مطالب توهین آمیز، نشانه آن دانست. رفسنجانی گفت که چنین کاری، "حرکتی جاهلانه و اشتباهی بزرگ" بود.
کد خبر: ۱۵۹۵۴۲

هاشمی رفسنجانی که ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده دارد، در جمع هزاران نمازگزار در دانشگاه تهران گفت:"متاسفانه بعد از راهپیمایی شکوهمندی که ملت ایران در روز 22 بهمن ماه به راه انداختند ما شاهد حرکت جاهلانه ای بودیم که به بیت امام (ره)  توهین کردند که این کار یک اشتباه بزرگ بود که متاسفانه انجام شد."

یک پایگاه اینترنتی هفته گذشته مطلبی علیه حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به چاپ رساند و در آن، علاوه بر توهین بسیار، اتهاماتی از قبیل دریافت یک خودروی سواری گرانقیمت را در دوران دولت آقای خاتمی به وی نسبت داد.

دفتر یادگار امام (ره) بلافاصله در اطلاعیه ای به این اتهام واکنش نشان داد و اعلام کرد:" به اطلاع عموم مردم شریف ایران و دوستداران امام راحل عظیم‌الشان برسانیم جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سید حسن خمینی در طول عمر خویش هیچ نوع ماشین BMW و غیر آن و نه هیچ وسیله‌ مشابه از هیچ یک از دولت‌های محترم و از هیچ یک از نهادهای عمومی دریافت نکرده‌اند و خبر مذکور که به احتمال زیاد برای تشویش اذهان عمومی نشر یافته است کذب محض می‌باشد. لازم به ذکر است؛ مطلب مذکور از مضامین غیر صادق دیگری نیز برخوردار است که به نظر نمی‌رسد ارزش پاسخگویی داشته باشد. "

شخصیتهای برجسته سیاسی و مذهبی کشور از جمله آیت الله "یوسف صانعی" از مراجع تقلید، "غلامعلی حدادعادل" رییس مجلس شورای اسلامی، "مهدی کروبی" دبیرکل حزب اعتماد ملی، "مصطفی پورمحمدی" وزیر کشور، "محمدجعفر بهداد" معاون ارتباطات دفتر رییس جمهوری و شماری از تشکلهای دانشجویی هم با صدور بیانیه هایی ، اهانت به بیت امام (ره) و تهمت زدن به سیدحسن خمینی را به شدت محکوم کردند و از مسئولان کشور خواستند به موضوع رسیدگی کنند. پایگاه یادشده نیز بلافاصله پس از این تخلف، توقیف شد.

امام جمعه موقت تهران امروز گفت: " این روزها در حالی وارد سی امین سال پیروزی انقلاب اسلامی می شویم که عشق مردم به امام (ره) همچنان پابرجاست و ایشان همچون سالهای اول پیروزی انقلاب در دل ملت ایران جای دارد."

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: ملت ایران با شرکت گسترده در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که هنوز امام با رهنمودهایشان خیلی ها را به دور خود جمع می کند، اما متاسفانه برخی ها با ندانم کاری ها حرفهایی را می زنند که خودشان نمی دانند چه می کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با طرح این سئوال که اشخاصی که این کار را انجام می دهند آیا می فهمند که چه کار می کنند یا نه؟ گفت : آیا حرفی که حجت الاسلام سید حسن خمینی مبنی بر ضرورت عدم دخالت نظامیان در انتخابات مطرح کردند همان حرف امام نبود ؟ پس چرا این همه عصبانیت در پی داشت ؟

اشاره وی به واکنشهایی است که هفته گذشته از سوی برخی افراد نسبت به اظهارات نوه امام (ره ) مبنی بر لزوم عدم دخالت نیروهای مسلح و نظامی در مسائل سیاسی و انتخابات مطرح شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، خطیب جمعه تهران گفت: این نوع دیدگاهها و بیان مطالب علائمی است که نشان می دهد جریانی وجود دارد که نمی تواند طبیعی باشد، قاعدتا تحرکات پشت پرده ای وجود دارد و یا اینکه از خارج از کشور این جریانات هدایت می شود.

رفسنجانی ادامه داد: اگر تکیه گاه های نظام ضعیف شود باید مطمئن باشیم که انقلاب ما ضعیف خواهد شد چرا که افرادی کم ریشه در انقلاب نمی توانند در برابر طوفان ها مقاومت کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اشخاصی که این کار را کردند ممکن است با این کارشان برای رسیدن به اهدافشان تلاش کنند، که امیدوارم آگاهانه نباشد.

وی گفت : البته بنده هیچ کسی را متهم نمی کنم ولی باید قبول کرد که جریاناتی می خواهند به نظام ضربه بزند ، و نیروهایی را که برای نظام بسیار مفیدند خراب کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: خیلی ها به دنبال آنند تا ارزشهای ما را بی ارزش کنند چرا که افرادی همچون آقای سید حسن خمینی ریشه های عمیق در نظام دارند که می توانند در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

وی  گفت: وقتی مرجع تقلیدی مثل حضرت امام (ره) ظهور می کند و شاخ و برگ خود را بر مردم می گستراند می بینیم توده مردم چگونه خود را نمایان و از آرمانهای امام (ره) دفاع می کنند ، وقتی شخصی همانند امام خمینی (ره) آمد این همه سرباز از سراسر خاک ایران رویید و مشتشان را در برابر مسلسل های دشمن گره کردند و دیدیم که چگونه پیروز میدان شدند.

 رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز باید در داخل کشور نگذاریم چنین جریاناتی فعال باشند و اگر از خارج کشور هدایت می شود باید آنها را شناسایی کنیم و نگذاریم دیگر به اشخاص توهین کنند.


                                       انتقاد رییس مجلس از "چماقداران رایانه ای"


غلامعلی حدادعادل رییس مجلس نیز روز گذشته در یک کنفرانس خبری با اشاره به بی حرمتی نسبت به نوه امام (ره ) در یک سایت اینترنتی گفت: ما این اهانت و هتک حرمت‌ها را محکوم کرده و معتقدیم جایگاه بیت امام (ره) باید همیشه جایگاه والایی باشد و هیچ کس حق اسائه ادب و هتک حرمت به خانواده امام راحل را ندارد.

به گزارش ایسنا، رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ خوشبختانه همه فعالان سیاسی و جریان‌ها این هتک حرمت را محکوم کرده‌اند و مسوولان هم سایتی که مرتکب چنین اهانتی شده بود را تعطیل کردند که این اقدام باید صورت می‌گرفت و معتقدیم باید زودتر از این‌ها با کسانی که هتاکی می‌کنند برخورد می‌شد.

وی افزود: سایت‌ها نباید در طرفداری از این جناح و آن جناح به صورت چماق‌داران رایانه‌یی عمل کنند؛ یعنی نباید بی‌منطق، خشن و هتاک باشند.

حدادعادل این مساله را نوعی چماق‌داری رسانه‌یی در فضای اینترنتی دانست و گفت:‌ باید با این قبیل مسائل برخورد کرد.

 واکنشها ادامه دارد

آیت الله یوسف صانعی از مراجع تقلید که در زمان حیات امام خمینی(ره)، دادستان کل کشور بود، هم در نامه ای به سیدحسن خمینی، کسانی که به وی اهانت کرده اند را "معدودی افراد و جریانهای منحرف و مشکوک " خواند و نوشت: " کسانی که این زمزمه‌ها را در بعضی از سایت‌ها ساز کرده‌اند در پوشش انقلاب بر بیت امام و فرزندان ایشان حمله می‌کنند که تماما از ضدیت با اسلام ناب و انقلاب اسلامی نشات می‌گیرد و این برخوردها با شخصیت‌هایی چون جنابعالی برای اولین بار و آخرین بار نیست و هزینه‌هایی است که برای جدیت در راه امام و تثبیت و ترویج اندیشه‌های آن بزرگوار باید پرداخت کنید و این مطلبی است که حضرت امام مرتبا به اینجانب و عم بزرگوار شهیدتان و مرحوم والد نیز می‌فرمودند و توصیه می‌کردند و از قبل آماده‌باش می‌دادند."

مصطفی پور محمدی وزیر کشور هم در واکنش به اهانت برخی سایت‌ها به بیت حضرت امام (ره) گفت: این اهانت‌ها خلاف قانون و حفظ حرمت اجتماعی افراد است و ما چنین رفتارهایی را نمی‌پذیریم.

به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: باید احترام به افراد و حقوق آنها در فضای سیاسی کشور تقویت شود و اگر انتقادی وجود دارد، باید بدون اهانت بیان شود زیرا اهانت خلاف هویت ایرانی ماست.

پورمحمدی در پاسخ به این سوال که آیا دولت نمی‌خواهد به این اهانت‌ها پاسخ دهد، تصریح کرد: دولت خود هر روز با تهمت‌های زیادی رو به رو است و خود را مجاز نمی‌داند که وارد این عرصه شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی هم هشدار داد: "اهانت و هتاکی به بیت امام (ره) را اصلا تحمل نمی‌کنیم و اگر این بی‌حرمتی بار دیگر تکرار شود، فرزندان انقلاب و یاران امام (ره) جوابی به اهانت‌کنندگان خواهند داد که هم خود آنها پشیمان شوند و هم کسانی که پشت پرده اینان را می‌گردانند."

وی در گفت وگو با ایسنا ضمن اظهار ناخشنودی نسبت به مطالب منتشر شده در برخی سایت‌ها و اهانت آنها به نوه‌ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت:" انتقاد با حفظ حرمت افراد در هر مقام و جایگاهی که باشند هیچ اشکالی ندارد، اما حرمت همه‌ انسان‌ها به ویژه افرادی که از یک جایگاه و شان خاصی برخوردارند همواره باید محفوظ بماند و اهانت به همه افراد به ویژه اینچنین افرادی قبیح و ناپسند است، حاج حسن آقای خمینی نیز اگر نظری (در باره عدم دخالت نظامیان در انتخابات) داده‌اند افراد می‌توانند با حفظ حرمت ایشان سخنانشان را نقد کنند، اما به هیچ وجه اهانت و جسارت نه به ایشان و نه به هیچکس پسندیده و توجیه پذیر نیست."

 از سوی دیگر، محمدجعفر بهداد معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس ‌جمهور گفت:در موضوع توهین به یکی از اعضای بیت امام به جای جنجال و برخورد مبهم بهتر است به قانون متوسل شد.

وی در گفت وگو با خبرگزاری فارس افزود: تلاش برای انتساب سایت‌های خبری به دولت صرفاً با هدف تخریب هر چه بیشتر رئیس‌جمهور صورت می‌گیرد و طراحان این ادعا قطعاً در مقام بیان ادله و اثبات مدعای خود درمانده خواهند شد.

این مقام دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه نفر اول دولت نهم رتبه نخست را در میان قربانیان بداخلاقی‌های سیاسی و رسانه‌ای در کشور دارد افزود: این نخستین بار نیست که برخی عناصر رسانه‌ای با سلاح دروغ و تهمت به مواجهه با دولت آمده‌اند، بلکه اصولاً راه دیگری برای ادامه حیات سیاسی خود سراغ ندارند.

بهداد در باره مطلب منتشره در یک سایت درباره یکی از اعضای بیت امام راحل، ضمن تقبیح این اقدام گفت: امکان ارسال تکذیبیه، اثبات دروغ بودن مطلب و حتی تعقیب و مجازات قضایی رسانه‌ی متخلف برای همگان وجود دارد و این فرصت از هیچ کس سلب نشده است.

وی با بیان اینکه به جای جنجال و برخورد مبهم بهتر است به قانون متوسل شویم تأکید کرد:‌ کسانی که مرام و راه امام (ره) را شایسته موزه‌سپاری می‌دانستند، حالا به بهانه توهین به عضو خانواده امام (ره) مدافع سینه‌ چاک امام شده‌اند که چیزی بیش از حقه‌بازی و فرصت‌طلبی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها