سه موسسه مطالعاتی جهان در برآورد خود از ریسک اقتصادی در کشورهای خاورمیانه، وضعیتی «باثبات» را برای اقتصاد ایران ارزیابی کردند.
کد خبر: ۱۵۶۸۳۳

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته نامه تخصصی بانک بیبلوس در گزارش خود اعلام کرد: این سه موسسه مطالعاتی جهان، اقتصادهای خاورمیانه را از نظر ریسک اقتصادی در سه وضعیت منفی، با ثبات و مثبت قرار دادهاند که بر این اساس اقتصاد ایران از نظر ریسک در حد متوسط یعنی وضعیت «با ثبات» قرار گرفته است.
موسسه مطالعاتی فیچ ریسک اقتصادی ایران را مثبت B و به طور کلی وضعیت اقتصادی ایران را « با ثبات» معرفی کرده است.
واحد اطلاعات اکونومیست نیز نمره B را به وضعیت اقتصادی ایران از نظر ریسک داده است و در مجموع اقتصاد ایران را «با ثبات» دانسته است.
موسسه مطالعاتی سی آی نیز به ریسک اقتصادی ایران نمره منفی BB داده است و از نظر ریسک اقتصادی وضعیت «باثبات» را برای اقتصاد ایران تشخیص داده است.
بر اساس گزارش واحد اطلاعات اکونومیست در میان 12 کشور خاورمیانه بجز کشور عراق که از نظر ریسک اقتصادی در وضعیت مثبت قرار دارد (دارای ریسک بالای اقتصادی است) سایر کشورها با وضعیت « با ثبات»مواجه هستند.
کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان و امارات نمره A را از نظر ریسک اقتصادی کسب کردهاند.
ایران، یمن و اردن نیز نمره B را به دست آوردهاند. نمره لبنان و سوریه CCC و نمره عراق نیز C اعلام شده است.
این گزارش نسبت تراز حسابهای جاری ایران به تولید ناخالص داخلی را 3.1 درصد و نسبت دیون خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی خود را 5.2 درصد اعلام کرده است.
نسبت دیون عمومی ایران به تولید ناخالص داخلی نیز 24.1 درصد برآورد شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها