با نزدیک شدن به روزهای انتخابات مجلس هشتم ، چهره های سیاسی روزهای آخر هفته شلوغی را برای شرکت در نشست ها و همایش های سیاسی انتخاباتی دارند.
کد خبر: ۱۵۶۱۲۶

در این نشست ها البته مواضع جریان های سیاسی آشکارتر از گذشته می شود. روز پنجشنبه همایش استانی حزب جدیدالتاسیس «توسعه و عدالت ایران اسلامی» برگزار شد؛ حزبی که بحث تاسیس و فعالیت آن خارج از جبهه متحد اصولگرایی از مدتی پیش مطرح بود، اگرچه محسن رضایی قبلا اعلام کرده بود که او و قالیباف نمایندگانی در جبهه متحد دارند.
رضا طلایی نیک ، عضو فراکسیون وفاق و کارآمدی مجلس هفتم در این همایش به عنوان دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی صحبت کرد. وی گفت: ما پایبند به اصولگرایی به مفهوم جامع و عمیق در مصادیق ، اندیشه و رفتار اصولگرایانه هستیم و نه فقط در شعار و خرج کردن از ارزش ها و بعد فاصله گرفتن در رفتارها و عملکردها.
وی ، سیداحمد دستغیب را به عنوان سخنگو و عادل آذر را نیز به عنوان دبیر کنگره معرفی کرد و گفت: تا تشکیل اولین کنگره حزب ، شورای راهبردی در حزب مسوولیت انجام وظایف و اختیارات کنگره را در سال اول به عهده خواهد داشت.
طلایی نیک با بیان این که «در بین موسسان و شورای مرکزی حزب ، 2 رئیس و 2 نایب رئیس کمیسیون از مجلس شورای اسلامی و 5 نماینده دیگر از این مجلس را در اختیار داریم» اظهار کرد: نقد، نظارت ، داشتن ایده ، برنامه ، شناسایی و پرورش استعدادهای گمنام از برنامه های حزب خواهد بود.
وی با اشاره به انتخابات مجلس هشتم ، اظهار کرد: حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در انتخابات مجلس هشتم همراه 5 حزب دیگر در جبهه اتحاد ملی فعال خواهد بود ضمن این که رایزنی و تعامل خود را با دیگر گروه های اصولگرا و مستقل پی خواهیم گرفت. طلایی نیک افزود: تاکنون سازماندهی و برنامه ریزی مقدماتی برای حضور فعال و جدی این حزب در کنار دیگر احزاب و گروه های همفکر در قالب جبهه اتحاد ملی به انجام رسیده است که جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد.
دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی ، بر حضور پیاپی و پایدار حزب متبوعش تاکید کرد و افزود: یکی از ماموریت های این حزب ، مشارکت در انتخابات مجلس هشتم بوده و اساس برنامه حزب فراتر از فصل انتخابات و به صورت مستمر، جامع و پایدار خواهد بود.
دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی ، جبهه اتحاد ملی را مکمل جبهه متحد اصولگرایی دانست و افزود: با توجه به ضعف فراگیری جبهه متحد، ائتلاف جبهه اتحاد ملی به دنبال پرکردن خلاهای موجود در فضای انتخاباتی اصولگرایان است .وی درباره نامزدهای این جبهه ، اظهار کرد: هنوز نامزدها و مصادیق در جبهه اتحاد ملی نهایی نشده ؛ اما متناسب با رایزنی ها و تعاملات ، امکان وجود نامزدهای مشترک به رغم متفاوت بودن بخشی از نامزدهای احتمالی در انتخابات مجلس هشتم بین ائتلاف های اصولگرایان قابل پیش بینی است.
محسن رضایی ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این همایش با اشاره به تشکیل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی گفت: برای رسیدن به همه آرمان هایمان به یک الله اکبر، یا علی و یا زهرای دیگر نیاز داریم و امیدواریم این حزب بتواند در این مسیر به ملت ایران کمک کند.محسن رضایی در حاشیه همایش حزب عدالت و توسعه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر ارتباط وی با این حزب تازه تاسیس ، گفت : من از هر حزبی شبیه به این حزب که مدافع آرمان ها و ارزش های انقلاب و نظام باشد حمایت می کنم ، اما خود عضو هیچ حزبی نیستم.

عسگراولادی: همه اصولگرایان می توانند درون یک جبهه فعالیت کنند

همزمان دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اصولگرایان معترض یا منتقد با جبهه متحد شکل یافته اصولگرایی ارتباط برقرار و شورای مرکزی این جبهه زمینه لازم آن را فراهم کند.
به گزارش ایسنا، حبیب الله عسگراولادی افزود: با ساز و کار حقوقی 6+5 همه اصولگرایان می توانند درون یک جبهه جمع شوند و مشکلی برای همگرایی نداریم و دروازه جبهه متحد برای تمام اصولگرایان مفتوح بوده و خواهد بود. تجربیات انتخابات گذشته به ما می گوید باید در انتخابات آینده هرچه بیشتر با هم باشیم و اندیشه و برنامه عمل مان جمعی و یگانه باشد و باور داریم یدالله مع الجماعه.
وی با بیان این که «اصولگرایان باب نقد و انتقاد در میان خود را نبسته اند» ادامه داد: اصولگرایان با نقد درون گفتمانی اشکالات مطرح شده را با سعه صدر و با حوصله مدیریت کرده و می کنند. البته این رویکرد هزینه بر بوده اما به خاطر مردم و پیشبرد گفتمان خدمت و پیشرفت هزینه آن را پرداخت و خواهد پرداخت و مجلس هیچ گاه به دلیل همگرایی با دولت بحث نظارت و پرسشگری و تحقیق و تفحص را تعطیل نکرد و نباید تعطیل کند و همه زوایای عملکرد دولت و مجلس برای مردم شفاف شده که مردم می توانند درباره آنها داوری کنند.

اصلاح طلبان حاضرند با اصولگرایان ائتلاف کنند

یک روز پس از اعلام موجودیت حزب توسعه و عدالت در جبهه اصولگرایی اولین نشست مطبوعاتی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان با حضور عبدالله ناصری سخنگوی ستاد مرکزی ائتلاف اصلاح طلبان و مرتضی حاجی ، سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان تهران برگزار شد. عبدالله ناصری ، درباره شکل گیری این ستاد، اهداف و راهبردهای آن سخن گفت و افزود: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و احزاب تشکیل دهنده آن با پذیرش محوریت آقای خاتمی ، ستاد را تشکیل دادند و بیش از 4 ماه است که این ستاد فعالیتش را آغاز کرده است.
عبدالله ناصری با اشاره به عضویت 21 تشکل در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و عضویت 19حزب و تشکل از این تعداد در ستاد ائتلاف اصلاح طلبان گفت : اگر طرح شعار آشتی ملی تاکتیک انتخاباتی نباشد، اصلاح طلبان آمادگی دارند برای برون رفت از بحرانی که در آن قرار گرفته ایم ، جبهه ای متحد با اصولگرایان تشکیل دهند. سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان افزود: ما آمادگی داریم با جبهه رقیب برای نجات کشور همکاری کنیم. وی تصریح کرد: ما آماده ایم تا دست همکاری به آنها بدهیم و امکانات خود را نیز در اختیارشان قرار دهیم.
ناصری همچنین درباره کسانی که برخی آنها را غضنفرهای اصلاحات می نامند، گفت : این هم یکی از ویژگی های جامعه و فضایی است که ما از آن برخورداریم ، ما خیلی نگران وجود افراد خاصی که در آستانه انتخابات ظاهر می شوند با جهتگیری ها و طرح مسائل خاص نیستیم.
علنی ، شفاف و آشکار دیدگاه ها و مواضع خود را اعلام کرده ایم و از همه گروه های همسو با دیدگاه های کلی تقاضا کرده ایم به ائتلاف بپیوندند، اما هر جریان و ائتلافی که در جهتگیری های کلی اصلاح طلب باشد و به میثاق و منشور دوم خرداد وفادار باشد و در انتخابات شرکت کند، مورد تایید ماست و به هر میزانی که نامزدها به مجلس راه پیدا کنند، مورد کمک و تایید ستاد ائتلاف اصلاح طلبان خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها