تازه های تلویزیون «چارخونه» برای خارج از کشور و «شبهای روشن» برای داخلی ها

سازمان صداوسیما در حال ساخت برنامههایی تازه همچون «چارخونه» و «شبهای روشن» است تا از طریق آن ، رضایت بیشتر مخاطبان خود را با سلایق گوناگون به دست آورد.
کد خبر: ۱۵۲۶۳۷

«سفر قرآنی» ، مسابقه ویژه خانوادههای قرآنی

مسابقه سفر قرآنی به کارگردانی نورالدین سبحانی و تهیه کنندگی عبدالصاحب امیری از اول آذر ماه آغاز میشود. اکبر خاکسار هرندی مدیرگروه محافل و مسابقات شبکه قرآن گفت: این مسابقه در قالب جنگ قرآنی با استفاده از ابزارهای نوین رسانهیی ارائه و پخش میشود.
وی افزود: مسابقه سفر قرآنی در 52 قسمت 50 دقیقهیی با آیتمهای مختلف زیر تهیه و تولید می شود: آیتم اطلاعات عمومی، تشخیص واژه های صحیح قرآنی، بخش نمایش فیلمهای تاریخی و اسلامی(همانند سریالها و فیلمهای مردان آنجلس ، ولایت عشق و امام علی علیه السلام و...) ، آیتم ادبیات قرآنی(که در این مرحله ابیاتی از شاعران بزرگی چون مولوی  سعدی و حافظ قرائت شده و شرکت کنندگان بایستی به آیه ای که متن شعر توسط شاعر آن سروده شده است اشاره نمایند) ، بخش شناخت قاریان قرآن (ابتدا تلاوتی پخش می شود و شرکت کننده بایستی قاری و سوره تلاوت شده را اشاره نماید) و در نهایت آیتم با قاریان قرآن . زمان پخش این مسابقه از شبکه قرآن سیما از اول آذر ماه روزهای پنج شنبه ساعت14:30 بعد از ظهر و روزهای جمعه ساعت 8:30 صبح از شبکه چهار سیما در نظر گرفته شده است. خاکسار هرندی خاطر نشان کرد: شرایط شرکت در این مسابقه داشتن حداقل 17 و حداکثر 40 سال سن است که حتما9 یکی از شرکت کنندگان مرد و آشنای با قرآن باشد. وی با بیان این مطلب افزود: جوایز سفرقرآنی در مرحله پایانی عبارتند از کمک هزینه سفرحج عمره  کمک هزینه سفر مشهد مقدس . ایشان در خاتمه بیان کرد: احمد منصوری، بهروز یاریگل، مصطفی رسولی و... با عنوان کارشناس در تمام مراحل مسابقه سفر قرآنی حضور دارند.

پیش تولید تله فیلم فیلمساز کوچک آغاز شد

پیش تولید تله فیلم «فیلمساز کوچک» به تهیه کنندگی شهرابی فراهانی-کاشانچی وکارگردانی کاوه سجادی حسینی آغاز شد.
در خلاصه داستان این فیلم شبکه تهران آمده است: نیما به همراه پدرش که بازیگر تلویزیون و سینماست به محله ای جدید می آیند. او با تعدادی از بچه ها که تشکیل یک گروه همسال را در محل داده اند آشنا می شود .آنها نام گروه خود را دالتونها میگذارند و مرتب به آزار و اذیت همسایهها می پردازند، پدر بزرگ مهرداد به خاطر رفتارهای پسرش تصمیم می گیرد که به خانه سالمندان برود، اما مهرداد و خواهرش مهسا تصمیم دارند نظر پدر بزرگ را عوض کنند ، آنها از دوستان خود کمک می گیرند و به پیشنهاد نیما قرار می شود فیلمی پیرامون زندگی سالمندان در آسایشگاه ساخته شود.
اسامی دیگر عوامل تهیه و بازیگران این تله فیلم عبارتند از: نویسنده:سعید قاسمیان،مدیر تصویر برداری:بهزاد علی ابادی،مدیر تولید:دانیال کاشانچی، طراح صحنه لباس : سهیلا گلستانی ، مدیر تدارکات : مهدی قالیخانی، طراح گریم : منیژه حاتم آبادی بازیگران:علی دهکردی،پارسا قاسمی،بهاره رهنما،اسماعیل خلج،مهرداد فلاحتگر،مونا اسکندری.

سعید اسدی نخستین تله فیلم خود را کلید زد

«اکباتان» عنوان این فیلم تلویزیونی است که در تهران کلید خورده است. رسانه خبری شبکه اول سیما اعلام کرد: این فیلم که نخستین تجربه سعید اسدی در تلویزیون محسوب می شود داستان دختری به نام فریبا را دنبال میکند که برای ترجمه یک رمان به خانه دایی اش درشهرک اکباتان می رود. فریبا در غیاب دایی اش که به مسافرت رفته است در خانه تنهاست که درگیر ماجرای اختلاف یک زن و شوهر به نام نادر و مریم می شود. این زوج که از هم جدا شده اند بر سر ماجرای فرار تنها پسرشان به نام امیر بار دیگر با هم درگیر شده اند. نادر و مریم هر دو مدعی هستند آن یکی تعادل روانی ندارد و فریبا باید مواظب خود باشد.آرام آرام فریبا وارد ماجرای این زوج می شود و این در حالیست که....
در تله فیلم اکباتان عسل بدیعی، اشکان خطیبی، آرمیتا مرادی، افسر اسدی، فقیهه سلطانی و رامتین خدا پناهی به عنوان بازیگر جلو دوربین امیر معقولی می روند. این تله فیلم را علیرضا محمودی و محمد حسن شهسواری نوشته اند علی اصغر صدیقی آن را برای گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما تهیه می کند. رضا نظری نیا نیز در این پروژه به عنوان صدابردار و ابوالفضل رستمی به عنوان طراح گریم همکاری دارند. سپیده شریفی نیز طراحی صحنه و لباس این فیلم را بر عهده دارد.همچنین سید احمد میر محمدی به عنوان دستیار اول کارگردان و برنامه ریز و سیامک کاشف آذر در سمت دستیار کارگردان اسدی را در کارگردانی این فیلم یاری می کنند.
مجری طرح این فیلم 90 دقیقه ایی نیز بر عهده بهادر اسدی خواهد بود. این فیلم تلویزیونی از نیمه آبان ماه در تهران کلید خورده است و طبق برنامه ریزهای انجام شده کار تصویربرداری آن به مدت یکماه به طول خواهد انجامید و تمامی لوکیشن های آن در تهران خواهد بود.

شبهای روشن

شبهای روشن نام برنامه ای از گروه فرهنگ و معارف شبکه دو سیماست که بعد از پخش سری اول آن ، سری جدید آن آماده پخش شده است . شبهای روشن در 52 قسمت 60 دقیقه ای روزهای دوشنبه و چهارشنبه بعد از خبر 20:30 از شبکه دوسیما پخش خواهد شد . این برنامه با اجرای دکتر مطهری نیا به مباحث مختلف حوزه دین می پردازد . مباحثی همچون دین و رسانه ، بنیادگرایی دینی دین و عدالت ، مردم سالاری دینی و نظام مالی و اقتصادی اسلام. این مباحث با حضور کارشناسان مطرح هر حوزه برگزار می شود ، کارشناسانی همچون دکتر الویری ، دکتر باهنر ، دکتر عباسی مقدم، دکتر صدرا، حجت الاسلام مداح و... در موضوع دین و رسانه ، کارشناسان برنامه به بررسی مسأله تبلیغ در دین و رسانه و تبیین نسبت دین و تلویزیون پرداخته می شود ، بنیادگرائی دینی به بررسی رادیکالیسم دینی در مسیحیت و اسلام و بخش دین و عدالت به بررسی نسبت دین و عدالت فردی و اجتماعی ، عدالت در دین و عدالت در توسعه پرداخته می شود . لازم به توضیح است که هفته آینده این برنامه استثنائا9 شنبه و دوشنبه پخش خواهد شد.

سری جدید سریال طنز «چار خونه» در شبکه جامجم

این سریال به کارگردانی سروش صحت از جمعه 25 آبان هر شب ساعت 19:00 لس آنجلس 22:00نیویورک پخش میشود.
بازیگران: حمید لولایی،رضا شفیعی جم،مریم امیرجلالی،جواد رضویان،سحر ولدبیگی،بهنوش بختیاری، فلامک جنیدی،اردلان شجاع کاوه، محمد شیری و... این مجموعه اولین تجربه سروش صحت در مقام کارگردانی است که سرپرستی نویسندگان این سریال را نیز بر عهده دارد ، داستانهای این مجموعه راوی ماجراهای مختلف زندگی افراد یک خانواده در چارخانه است.

* ایسنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها