دکتر محمود احمدی نژاد تلاش برای تحقق جامعه آرمانی برپایه عدالتخواهی و حاکمیت انسانهای صالح را وظیفهای همگانی دانست و گفت:
کد خبر: ۱۵۱۰۶۴

رسانههای شرقی که میراثدار بهترین ارزشهای بشری هستند، در انجام این رسالت مهم در اولویتند و باید به بهترین، قدرتمندترین، تاثیرگذارترین و انسانیترین مجموعه رسانهای جهان تبدیل شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر ، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیونی آسیا - اقیانوسیه (ABU) اظهار داشت: انسان موجودی اجتماعی است و زندگی او بدون ارتباطات وسیع با دیگران مفهومی ندارد و عامل اساسی و تاثیر گذار در تنظیم روابط اجتماعی اطلاعاتی است که از آحاد انسانها و ملت های گوناگون از هم پیدا می کنند. به تعبیر دیگر نوع دریافت از محیط از عوامل اصلی تنظیم روابط است از همین نگاه خبر و اطلاع رسانی امری حیاتی تلقی می گردد.
رئیس جمهور با بیان اینکه در طول تاریخ همواره دو گروه در برابر هم صف کشیده اند، گفت: گروه اول کسانی که دوستدار همه انسانها هستند و به دنبال جامعه ای سرشار از صلح و امنیت و رفاه برای همگان تلاش می کنند، اینان خداپرستی و عدالت رامبنای تنظیم روابط اجتماعی قرار داده اند و گروه دوم کسانی هستند که به دنبال سلطه بر دیگران، تجاوز و چپاول منابع و ثروتهای دیگرانند. اینان کینه ورزی، خودخواهی و برتری جویی را مبنای تنظیم روابط اجتماعی قرار داده اند.
احمدی نژاد ادامه داد: این دو گروه برای تحقق اهداف خود به خبر و اطلاع رسانی بالاترین اهتمام را داشته اند و از ابزار خبر و اطلاعات حداکثر استفاده را کرده اند و می کنند.
وی افزود: گروه اول با تکیه بر فطرت پاک انسانها و انتشار اخبار صحیح به دنبال ارائه تصویر واقعی وانتشار اخبار و اطلاعات صحیح، آرامش ساز، صلح آفرین و احترام به کرامت بیشریت و دفاع واقعی از حقوق مردم هستند و گروه دوم با تکیه بر هوا و هوس ها و خودخواهی ها، به دنبال تحریف خبر و انتشار اخبار و اطلاعات دستکاری شده و یکسویه و تنش آفرین و تخریب کرامت انسانها و تحمیل خود بر دیگران هستند.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پس از رشد و گسترش رادیو و تلویزیون در سده اخیر متاسفانه گروه دوم با استفاده از تجربه سلطه بر مطبوعات منطقه ای و جهانی به دنبال سلطه کامل بر این ابزار بسیار مهم وتاثیر گذارهستند، گفت: پس از جنگ دوم جهانی سلطه گران آرام آرام سلطه خود را دراین عرصه گسترش دادند، شبکه های گسترده را سازمان دادند به گونه ای که امروز بیش از 80 درصد پوشش رسانه ای جهان در اختیار یکی از دو قدرت زورگوست.
رئیس جمهور ادامه داد: بقیه مردم جهان به ویژه مردمان دارای فرهنگ ها و تمدن های دانش مدار، حق طلب، صلح جو و مهرورز بخش اندکی از پوشش رسانه ای را در اختیار دارند که شاخص ترین این جوامع آسیا واقیانوسیه است که بیش از 50 درصد جمعیت جهان را در خود جای داده و خاستگاه تمدنهای بزرگ بشری، پیامبران الهی و ادیان آسمانی بوده و دارای فرهنگ های سرشار از مهر و محبت و عاطفه و کمال جویی و صلح طلبی است.
احمدی نژاد اظهار داشت: متاسفانه قدرت های زورگو با استفاده از ابزاری از رسانه و قلب واقعیات اقدام به تحقیر سایر ملت ها و فرهنگ ها وتزریق یکسویه اطلاعات گزینشی و دروغ پردازی های تاریخی، علمی، صنعتی، اخلاقی، فلسفی، فکری و سیاسی مخصوص در بین جوانان می کنند و مناسبات جهانی را در جهت منافع خود هدایت می کنند.
وی گفت: تاثیر گذاری قدرت های زورگو تا آنجاست که جنایتکار ترین افراد را به عنوان مردان صلح و مظلوم ترین و صلح دوست ترین انسانها را جنگ طلب معرفی می کنند. به عنوان نمونه مردم مظلوم فلسطین را که در خانه تحت اشغال خود زیر سنگین ترین فشارها و در معرض ترور و اختناق و محاصره اقتصادی هستند به عنوان تروریست و اشغالگران جنایتکار را به عنوان صلح طلب و صاحب حق معرفی می نمایند.
احمدی نژاد ادامه داد: قدرت های زورگو با استفاده از رسانه مردمان ما را دائما تحت هجوم هیجانات زودگذر قرار می دهند تا فرصت اندیشیدن به ثروت های ملی و معنوی و تمدنی خود را نداشته باشند. آنان با تحقیر مستمر به دنبال شکستن روحیه اعتماد به نفس و ایجاد روحیه یاس نسبت به داشته های تاریخی ملت های ما هستند.
وی با بیان اینکه قدرت های زورگو خود را شکست ناپذیر و آرمانهای ملت های ما را دست نیافتنی معرفی می کنند، افزود: آنان تلاش دارند پوچ گرایی و دم غنیمتی و لذت جویی های فردی را به خصوص در بین جوانان و جوانان ما منتشر کنند.
به گفته احمدی نژاد، بزرگنمایی اختلافات بین همسایه ها و حتی اقوام گوناگون درون ملت ها واختلاف افکنی در در مقابل یکپارچه نشان دادن مجموعه سلطه گران از دیگر راهبردهای آنان است.
رئیس جمهور ، شکستن اندیشه عدالت خواهی در درون ذهن عالمان، معلمان و متخصصان و گسترش خودسانسوری برای نخبگان و حتی روشنفکران جوامع و جدا کردن اقوام و ملل از یکدیگر و بی اطلاع نگاه داشتن آنان از هم در محوریت برنامه رسانه ای آنان قرار دارد.
وی ادامه داد: بداخلاقی ها و خودخواهی و جنایت های رسانه ای آنان بسیار بیشتر از آن است که بتوان در چند کلام و با یک سخنرانی بیان کرد و شما در اینر ابطه از من بیشتر می دانید.
احمدی نژاد خطاب به حاضران تصریح کرد: اصحاب رسانه های شرقی که نمایندگان بیش از نیمی از مردم جهان و وارثان تمدن و فرهنگی های انسان محور و چند هزار ساله هستید شرایط امروز را به درستی دریافت و راهبردهای لازم برای صیانت از حریم انسانی و حقوق ملت ها و تمدن های قاره کهن آسیا و اقیانوسیه را طراحی و برای ساختن دنیایی پر از برادری و صلح و امنیت پایدار و سرشار از محبت و عدالت و پاکی بر پایه یکتا پرستی تلاش نمائید.
رئیس جمهور سپس به شرکت کنندگان در اجلاس ABU پیشنهاد کرد که محورهایی همچون شناختن و شناساندن برجستگی ها و ویژگی های ارزشمند تمدن و فرهنگ بشری زندگی مهمترین وظیفه است، بین ملت ها توسعه همگرایی از طریق ساخت برنامه های رادیو تلویزیونی برای شناختن و شناساندن متقابل همسایه ها و ملت های جامعه ABU به یکدیگر، استفاده تجربیات و عوامل انسانی مشترک در ساخت فیلم ها، معرفی برجستگان، دانشمندان، اختراعات، ابتکارات و توانمندی های ملت های جامعه ABU به یکدیگر و جامعه جهانی، قرار دادن مهروری، عدالت گستری، صلح و دوستی و رشد تعالی انسانها و ملت ها که محورهای اصلی فرهنگ و تمدن جامعه ABU هستند به عنوان محور اصلی برنامه ریزی ها و برنامه سازی ها قرار گیرد.
وی همچنین ادامه داد: ما باید حسن اعتماد به نفس و توانمندی و توانستن خارج از چارچوب به تحمیل نظام سلطه را در ملت های خود زنده کنیم و بدانیم که ملت های ما قادرند خود آینده درخشان خود را بسازند و در برپایی جامعه آرمانی نقش شایسته ایفا کنند.
رئیس جمهور تلاش برای تحقق جامعه آرمانی که با حاکمیت انسانهای صالح و انسان صالح کامل برپا می شود که یک وظیفه همگانی دانست و گفت: رسانه های شرقی که میراث دار بهترین ارزش های بشری هستند در انجام این رسالت مهم در اولویت هستند و مجموعه شما می تواند به بهترین، قدرتمندترین، تاثیر گذار ترین وانسانی ترین مجموعه رسانه ای جهان تبدیل شود.
احمدی نژاد خاطر نشان کرد: به لطف خدای تعالی امروز سلطه طولانی در حال شکسته شدن است و یک موج عظیم بیداری، بازگشت به خویشتن، اتکا به توانمندی های تاریخی، ملی و انسانی و مطالبه عدالت واقعی، کرامت حقیقی و صلح پایدار در جوامع انسانی در حال جوشش است و بدون تردید حقیق در همه جهان حاکم خواهد شد.
وی خطاب به حاضران در اجلاس ABU گفت: نقش خود را بیابید و رسالت تاریخی خود را به خوبی ایفا کنید.
رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان از دست اندرکاران اجلاس به ویژه هاشیموتو، دبیرکل ABU و ضرغامی و سایر مقامات و مسئولان اجلاس سپاسگزاری کرد.
در پایان سخنرانی دکتر احمدی نژاد، شرکت کنندگان در مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیونی آسیا - اقیانوسیه با رئیس جمهوری اسلامی ایران عکس یادگاری گرفتند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها