همزمان با انتشار اخباری مبنی بر تغییرات گسترده در وزارت امور خارجه ، سیدمحمدعلی حسینی سخنگوی آن خبر انتصاب «سیدعباس عراقچی»
کد خبر: ۱۵۰۳۶۶
معاون امور حقوقی و بین الملل این وزارتخانه را به عنوان سفیر جدید ایران در توکیو پایتخت ژاپن تایید کرد.
حسینی امروز یکشنبه به خبرگزاری ایسنا گفت: آقای عراقچی به عنوان سفیر در ژاپن منصوب شده است و هم اکنون اقدامات مربوط به تایید استوارنامه وی در حال طی شده است.
به این ترتیب ، عراقچی جانشین «محسن طلایی» می شود که از این پس به عنوان معاون جدید منوچهر متکی وزیر امور خارجه در امور اروپا و امریکا فعالیت خواهد کرد. تاکنون این معاونت را «سعید جلیلی» بر عهده داشت که از هفته گذشته به جای علی لاریجانی به دبیری شورای عالی امنیت ملی گمارده شد.
با این حال ، سیدمحمدعلی شهیدی معاون کنسولی و امور مجلس وزارت خارجه گفته است که طلایی فقط معاون اروپای وزارت خارجه خواهد بود زیرا با تغییر ساختار این وزارتخانه ، بخش امریکا از معاونت کنونی جدا شده و به یک معاونت مستقل تبدیل خواهد شد.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین تایید کرد که مدیرکل همکاری های اقتصادی چند جانبه این وزارتخانه به عنوان سرپرست معاونت امور اقتصادی آن منصوب شده است.
به گفته حسینی ، میر ابوطالبی اکنون سرپرست معاونت امور اقتصادی است که تاکنون علی رضا شیخ عطار معاونت آن را بر عهده داشت.
وی نگفت که شیخ عطار در جریان این تغییرات چه وضعیتی پیدا می کند.
در همین حال ، محمدرضا باقری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ، شایعه سفیر شدنش در اتریش و همچنین موضوع بازنشستگی خود را تکذیب کرد.
وی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا ، در پاسخ به برخی شایعات مطرح شده در این زمینه گفت: تغییر و تحول در هر وزارتخانه ، امری طبیعی است و وزارت امور خارجه نیز می تواند به لحاظ مدیریتی، تغییراتی پیدا کند.
این مقام وزارت خارجه بابیان اینکه تغییر در معاونت عربی و آفریقایی نیز ممکن است اتفاق بیفتد، تصریح کرد: البته اینکه من بخواهم سفیر ایران در اتریش و یا بازنشسته شوم، به هیچ وجه مطرح نیست.
باقری درعین حال امکان تشکیل دو معاونت آفریقا و عربی و همسایگان را رد نکرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها