هیچ دستگاهی مسوول اطفای حریق در جاده ها نیست

فرمانده پلیس راه کشور با انتقاد از نبود تجهیزات اطفای حریق در جاده ها گفت: در 6 ماه نخست امسال دست کم 78 نفر در تصادفات منجر به آتش سوزی در جاده ها کشته شدند.
کد خبر: ۱۴۸۹۷۱

سرهنگ علیرضا اسماعیلی در گفتگو با ایسنا با تاکید بر این که هیچ دستگاهی ، مسوول اطفای حریق در جاده های کشور نیست ، افزود: در نیمه نخست امسال بر اثر تصادف منجر به آتش سوزی حدود 40 دستگاه خودرو در جاده های کشور، 113 نفر کشته و مجروح شدند.
وی با اشاره به ماده 4 آیین نامه حمل بار و مسافر مصوب سال 78 هیات وزیران یادآور شد: بر این اساس وسایط نقلیه بار و مسافر باید مجهز به کپسول های آتش نشانی باشند و کپسول های وسایط نقلیه مسافربری نباید کمتر از 10 کیلوگرم باشد.
وی به برخی حوادث منجر به آتش سوزی اشاره و تاکید کرد: در شهریور امسال در کیلومتر 85 محور چابهار به ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان بر اثر برخورد تریلی حامل گازوییل با یک دستگاه اتوبوس ولوو و آتش سوزی هر دو وسیله ، متاسفانه 12 نفر در محل کشته و 15 نفر مجروح شدند.
افزایش بازرسان نامحسوس در جاده هارئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کشور نیز گفت: بازرسان نامحسوس در جاده های کشور به 20 هزار نفر افزایش می یابند.
سرهنگ علیمردانی در گفتگو با مهر افزود: از مهمترین برنامه ها در چشم انداز 5 ساله ، می توان به تجهیز همه خودروهای پلیس به GPS و راه اندازی بیش از 1500 دوربین کنترل سرعت ، مدیریتی و نظارتی در سطح جاده های کشور اشاره کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها