رییس جمهور: تنها راه مقاومت است

ایسنا: روزهداران تهرانی همزمان با اقشار مختلف مردم کشورمان بار دیگر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان حمایت پر شور و همه جانبهی خود را از آرمان و مقاومت ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف اعلام کردند.
کد خبر: ۱۴۷۸۶۷

از دقایق آغازین صبح روز جمعه مردم روزه دار تهران همراه با دیگر مردم ایران اسلامی فرد فرد و گروه و گروه برای حضور در راهپیمایی جهانی روز قدس به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند.
حضور پر شور مردم از ساعات 10 صبح آرام آرام افزایش یافت و در نقاط مختلف حاشیهی دانشگاه تهران دستههای پر شور مردم در حالی که پلاکاردهای حمایت از مقاومت ملت مظلوم فلسطین را در دست داشتند یک صدا شعار "مرگ بر اسراییل"، "مرگ بر آمریکا را فریاد میزدند در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.
علاوه بر حضور پر شور مردم گروهها و افراد مختلف سیاسی، اجتماعی کشور به طرق مختلف حمایت خود را از بیش از نیم قرن مقاومت مردم فلسطین اعلام کردند.
همچنین حضور خبرنگاران و تصویربرداران خارجی در این مراسم باشکوه چشمگیر است.
بر رو به روی در اصلی دانشگاه تهران پلارکاردها و پارچه نوشتههای بسیاری نصب شده بود با مضامین:

- روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز اسلام است روز حکومت اسلامی است
- اسراییل باید از صفحهی روزگار حذف شود
- ما ایمان داریم که اسلام سرانجام فلسطین را نجات داده و قدس عزیز را از دست متجاوزان پس خواهد گرفت
- من با اطمینان میگویم که اسلام ابرقدرتها را در خاک ذلت میکشاند
- روز قدس روز آزمایش بزرگ ملتهای مسلمان است
- تهدیدات و تبلیغات دولت آمریکا به قدر پشیزی نزد ملت ما ارزش ندارد
- فلسطین قلب جغرافیای اسلام است
- همه باید متحد شوند و متحدان در مقابل جمعیت متجاوز بایستند
- درود بر ملتهای بپاخواسته در مقابل اسراییل جنایتکار
- به امید خدا فلسطین هم آزاد خواهد شد
- روز قدس، روز اسلام است
- القدس لنا
- قدس متعلق به مسلمین است و باید به آنها بازگردد
- اگر کسی قرار است در مسالهی تروریسم محکوم شود کسی جز صهیونیستها و رژیم صهیونیستی نمی تواند باشد
- ای قدس خواهیم آمد
- ما از مبارزات برادران فلسطینی در مقابل اسراییل غاصب کاملا پشتیبانی میکنیم
بر روی نردههای دانشگاه تهران از خیابان قدس تا خیابان 16 آذر نیز پلاکاردهایی در حمایت از انتفاضهی فلسطین و مقاومت مظلوم ملت فلسطین و جنایت صهیونیست ها در قالب تصاویری هنری دیده میشود که با همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزهی هنری تهیه و نصب شده است.
بر روی یکی از این پلاکاردها تصویری از سنگی که در مشت یک فلسطینی قرار دارد دیده می شود که تصویرگر این صحنه تعبیری از سنگ، سیب و قرآن کرده است و نیز تعبیری از مبارزهی ملت فلسطین تا خروج اشغالگران از قدس شریف.
دانش آموزان مدارس مختلف کشور حضوری چشمگیر در راهپیمایی امروز، روز قدس دارند. راهپیمایان پرچم بزرگ فلسطین را از میدان آزادی تا تقاطع خیابان قدس حمل کردهاند.
راهپیمایان در شعارهایی فریاد بر میآوردند که:
- اسلام پیروز است
سراییل نابود است
- فلسطین، فلسطین آزاد باید گردد
- ای قدس خواهیم آمد
- مرگ بر اسراییل
- مرگ بر آمریکا
- مرگ بر انگلیس
- الله اکبر ، خامنهای رهبر
- هیهات من الذله
- بیت المقدس عرصه جهاد است، پیروزیاش بسته به افتخار است
- بیت المقدس صحنه قیام است ، آزادیاش عبرت اسلام است
- اتحدوا اتحدوا مسلمون
- اسراییل نابود است، فلسطین پیروز است
- آمریکا در چه فکریه، ایران پر از بسیجی
- ما همه سرباز توئیم خامنهای گوش به فرمان توئیم خامنهای
- مرگ بر منافق
- ای رهبر آزاده آمادهایم آماده
- تا خون در رگ ماست خمینی رهبر ماست
- ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند
- نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا، نبرد با اسراییل
- اسلام پیروز است منافق نابود است
همچنین پرچمهای کشور فلسطین و پرچمهایی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین از سوی اتحادیهی بین المللی سازمانهای غیردولتی حامی حقوق ملت فلسطین و پرچم کشورمان توسط راهپیمایان حمل میشد.
حضور خانوادهها به همراه کودکان و نسل چهارم کشورمان به همراه نسل اول و دوم در این روز چشمگیر بود. یکی از رزمندگان جنگ تحمیلی که گرد پیری بر چهرهاش نشسته است در حالی که با خودرویی متعلق به دوران جنگ تحمیلی و بلندگوهایی متعلق به آن دوران بر بالای خودرو ایستاده است با اسلحهای در دست فریاد هیهات من الذله را سر میدهد و از مردم و راهپیمایان میخواهد که او را در دادن شعارهایی همراهی کنند. این رزمنده در لابه لای سخناناش این گونه با مردم سخن میگفت: «آمریکا غلط می کند که با ما بجنگد، آمریکا بیاید ما کارش داریم ؛ ما اجازه نمیدهیم به ناموس کشورمان و سرزمینمان حمله و خیانت شود. ما اجازه نمیدهیم کسی سرنوشت ایران را تعیین کند». راهپیمایان با فریادهای الله اکبر سخنان وی را تایید کردند.
در همین حال دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور کشورمان که از میدان انقلاب به جمع راهپیمایان روز جهانی قدس پیوسته بود به در اصلی دانشگاه تهران نزدیک شد، در حالی که تعداد زیادی در دور وی حلقه زده بودند و با شعارهای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا وی را به داخل دنشگاه تهران جهت ایراد سخنرانی پیش از خطبههای آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان همراهی کردند.
همچنین گروههایی از جوانان تهران با پوشیدن لباسهای رزم و با کوبیدن پاهای خود به زمین فریاد می زدند ماشاالله حزب الله
مردم تهران در بزرگداشت روز قدس با سر دادن شعارهای دیگری نظیر شعار هر سپاهی مرگ بر آمریکا، شعار هر بسیجی مرگ بر امریکا شعار دولت ما مرگ بر امریکا و اسراییل نابود است فلسطین پیروز است اوج انزجار خود را از دولت غاصب صهیونیستی اعلام کردند.
راهپیمایان پس از طی مسیرهای منتهی به دانشگاه تهران وارد دانشگاه تهران شدند و در مراسم نماز جمعهی تهران شرکت کردند.
سوزاندن پرچم های اسراییل از دیگر نکات قابل توجه در راهپیمایی امسال روز قدس بود . پیش از خطبههای نماز جمعه تهران که به امامت هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان رهبری اقامه میشود ابواسامه، نماینده جنبش حماس در تهران و محمود احمدی نژاد رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران به ایراد سخنرانی پرداخت.

رییسجمهور گفت: امروز قدرت ملت ایران قدرت جهانی است و ملت ایران هیچگاه به فضل الهی بنبست نداشته است.
دکتر محمود احمدینژاد روز جمعه طی سخنانی به مناسبت روز قدس پیش از خطبههای نماز جمعه تهران اظهار کرد: در مورد ماهیت رژیم صهیونیستی و ارتباط برخی از قدرتها با آنها دو نظریه را مطرح میکنند؛ نظریه اول این است که صهیونیست یک حزب قدرتمند است و ابزار سیاسی و رسانهای بسیاری از قدرتهای غربی را در اختیار دارد و اینها نیز از آنها تبعیت میکنند تا مورد حمایت قرار گیرند. آنها سیاستهای صهیونیستها را جلو میبرند و از دید این گروه صهیونیست یک حزب است که دولتهای غربی را به اسارت خود درآورده است. اما نظریه دوم این است که حاکمان غربی اساسا خودشان پایهگذار صهیونیست و بازیگردان این نمایش هستند.
وی با بیان اینکه " از دولتهای غربی سوال میکنم که آیا شما اسیر حزب صهیونیستها هستید یا اینکه دروغ میگویید و خودتان محور صهیونیستها هستید، یا حالت سومی نیز هست که اگر حالت سومی هست، اعلام کنید" ادامه داد: اگر صهیونیستها بر شما مسلط شدهاند ما این آمادگی را داریم که به شما کمک کنیم. ما و ملتهای آزاده این آمادگی را داریم که به شما کمک کنیم تا شما از اسارت حزب رژیم صهیونیستینژاد پیدا کنید. ملتهای خود را نجات دهید اما اگر خودتان پشت صحنه این رژیم هستید اعلام کنید. ما میخواهیم که دولتهای طرفدار رژیم صهیونیستی موضع خود را در برابر این سوال به صراحت مشخص کنند، ولی آنها باید بدانند که در هر دو صورت مسوول هستند. آنها در جنایتهای رژیم صهیونیستی مسوول هستند.
وی خطاب به قدرتهای حامی رژیم صهیونیستی گفت: آنها بدانند اگر خودشان را از این مسیری که در حال طی کردن هستند جدا نکنند و دست از حمایت از این رژیم برندارند به زودی در دادگاههای عدالت به پای میز محاکمه کشیده میشوند و به دست قدرتمند ملتها محاکمه خواهند شد. البته ما فرض را بر این میگذاریم که آنها اسیر چنگال صهیونیستها هستند و ما میخواهیم به آنها کمک کنیم.
رییسجمهور به چگونگی شروع جنگ جهانی دوم و تعداد انسانهایی که در این جنگ کشته شدند اشاره کرد و گفت: ملت ایران اساسا با کشتار ملتها مخالف است. برای ملت ایران تک تک آحاد بشر محترم هستند و کرامت دارند و کشتار انسانهای بیگانه از ناحیه هر کسی که باشد محکوم است. ملت ایران کشتار انسانها را محکوم میکند. ملت ایران بهانهتراشیها، صحنهسازیها، مقدمهسازیها و داستانسراییها را برای نسلکشی ملت فلسطین محکوم میکند.
وی گفت: بعد از جنگ جهانی دوم یک ماجرایی را مطرح کردند به نام نسلکشی یهودیان.
احمدینژاد افزود: در سراسر اروپا و کشورهای تحت سلطه غربی یک نهضت ضد یهودی و یک فضای تبلیغاتی و روانی را ایجاد کردند. از آن طرف موضوع کورههای آدمسوزی و مساله مظلومیت و محرومیت برای یهودیان را مطرح کرده و این مساله را برپا کردند و به بهانه مظلومیت و آسیب دیدن برخی از یهودیان و همچنین موج یهودستیزی مقدمات تاسیس رژیم صهیونیستی را فراهم کردند.
رییسجمهور ادامه داد: آنها مساله کشتار یهودیها را بعد از جنگ جهانی دوم مطرح کردند و نام آن را هولوکاست گذاشتند و این موضوع را آنقدر مقدس کردند که از تمام مقدسات عالم نیز بالاتر بردند. در نظامات غربی دولتها اصولا هیچ مرز قدسی را رعایت نمیکنند. وقتی به خداوند توهین میشود و یک نفر به این دولتهای غربی مراجعه میکند که چرا در کشور شما به خدا توهین شده است، آنها میگویند به ما مربوط نیست ما حساسیت نداریم.
وی افزود: آنها در مورد حقوق انسانها و دموکراسی ساخته دست خودشان وقتی رعایت نمیشود میگویند ربطی به ما ندارد ولی مساله هولوکاست را آنچنان مقدس کردهاند که اجازه نمیدهند کسی در مورد آن سوال کند.
احمدینژاد با بیان اینکه " در قضیه جنگ جهانی دوم با بهانه سقوط یک هواپیما بهانه یک جنایت مستمر را در فلسطین ایجاد و یک حقوق نامحدود برای خود فرض کردند" افزود: تمام ملتها را مجرم و جنایتکار نامیدند و به خود اجازه دادند که به بهانه هولوکاست هر جنایتی را انجام دهند. انسانها را بدزدند، بربایند و بکشند. و هر ملتی که این رژیم را به رسمیت نشناخت مورد هجوم و محاصره اقتصادی خود قرار دهند. سوال ما این است که چرا اجازه نمیدهند از جعبه سیاه جنگ جهانی دوم رمزگشایی شود؛ ما میخواهیم کمک کنیم آنها اجازه دهند که این جعبه سیاه باز و مشخص شود که چه اتفاقی افتاده است. حق با چه کسی بوده است. نقش سایر ملتها در این ماجرا چه بوده است؛
وی گفت: اجازه دهند یک گروه حقیقتیاب بینالمللی این جعبه سیاه را رمزگشایی کند.
رییس جمهور در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه " آنها(غربیها) باید اجازه دهند یک گروه حقیقتیاب بینالمللی بیاید و مسائل جنگ جهانی دوم را بازگشایی کند" گفت: اکنون میبینیم که کشورهای غربی به جنایتکاران صهیونیستی مدال صلح میدهند ولی جوان فلسطینی را که در محاصره قرار گرفته است و دستش خالی است و با سنگ به جنگ تانکها میرود تروریست قلمداد میکنند و مورد هجوم قرار میدهند.
وی ادامه داد: کشورهای غربی اگر ریگی در کفششان نیست باید اجازه دهند که این جعبه سیاه رمزگشایی شود و هم خود را راحت کنند و هم بشریت را.
احمدینژاد یادآور شد: سال گذشته در ارتباط با رژیم صهیونیستی و مساله فلسطین دو سوال را مطرح کردم ولی دیدید که آنها چه جوی را به وجود آوردند و چه حرفها و مطالبی را مطرح کردند. در جلسهای در نیویورک یکی از شرکتکنندگان در جلسه به من گفت که مردم آمریکا شما را با هیتلر مقایسه میکنند و من موقعی که زمان پاسخ گفتن به اظهارات وی بود به وی گفتم که شما چکاره هستید که از جانب مردم آمریکا صحبت میکنید. دنیا بداند که مردم ایران کشتار را محکوم میکنند، از جنگ بیزارند و هیلتر را چهره سیاه و تاریکی میدانند.
وی خاطرنشان کرد: ملت ایران در مورد فلسطین و هولوکاست سوالات خود را مطرح کرده است و تا زمانی که جواب این سوالات را این کشورها به صورت روشن و منطقی ندهند این سوالها برپاست و فکر نکنند که با هجوم تبلیغاتی میتوانند مانع پرسش این سوالها شود و مردم منطقه و فلسطین از حق مساله فلسطین میگذرند. امروز ملت فلسطین و ملتهای منطقه یقه قدرتهای بزرگ را گرفتهاند و تا محکومیت جنایتکاران دست از تلاشهای خود برنخواهند داشت.
وی با اشاره به آواره شدن تعداد زیادی از مردم فلسطین و کشته شدن آنها گفت: بسیاری از مردم فلسطین در آرزوی بازگشت به وطن خود از دنیا رفتهاند. ما در مورد مساله فلسطین دو پیشنهاد را مطرح کردیم؛ به آنها گفتیم که مساله جنگ جهانی دوم و هولوکاست در اروپا رخ داده است چه ربطی به سرزمین فلسطین دارد؛ شما در اروپا سرزمینی را برای یهودیان مشخص کنید. برخی از آنها جواب دادند که ما این اقدامات را انجام دادیم که یهودیان از اروپا بروند. ما به آنها میگوییم در آلاسکا، کانادا یا جایی دیگر برای آنها سرزمینی ایجاد کنید. مساله هولوکاست و جنگ جهانی دوم چه ربطی به سرزمین فلسطین دارد.
رییسجمهور گفت: پیشنهاد ما به آنها روشن است؛ گفتیم اجازه دهید که مردم خود فلسطین طی رفراندومی سرنوشت خود را مشخص کنند. یک رفراندوم آزاد که هیچکس دخالت نکند و عقیدهاش را به مردم فلسطین تحمیل نکند. من سوال میکنم که آیا حامیان رژیم صهیونیستی و مردم آمریکا اجازه میدهند که با یک مقدمهسازی بخشی از کشورشان اشغال شود؛ چرا این مساله را برای مردم فلسطین میخواهید؛
وی با بیان اینکه " راهحلهایی که جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ارایه داده راهحلهای انسانی است ولی کشورهای غربی و حامی رژیم صهیونیستی زیر بار این پیشنهادهای انسانی نرفتهاند" گفت: در حال حاضر تنها راه مقاومت مردم فلسطین است. اگر مقاومت مردم فلسطین نبود همین امروز این صهیونیستها باز هم شعار نیل تا فرات را سر میدادند. برخی در منطقه خود را به خواب خرگوشی نزنند و با توطئه صهیونیستها و آمریکاییها خود را فریب ندهند و با این رژیم رابطه برقرار کنند. اگر صهیونیستها از فشار خارج شوند باز هم شعار نیل تا فرات را سر میدهند و به جنایتهای خود ادامه میدهند. پس تنها راه مقاومت است.
احمدینژاد تاکید کرد: دنیا بداند، قدرتهای غربی بدانند، برخی از دولتمردان که خواب سازش با رژیم صهیونیستی را میبینند بدانند که ملت فلسطین، ملت ایران و ملتهای آزاده ایستادهاند و تا آزادی تمام سرزمین فلسطین از پای نخواهند نشست.
رییس جمهور در بخش دیگری از صحبتهای خود به مساله پرونده هستهیی کشورمان اشاره کرد و گفت: شما دیدید که چگونه برخی از قدرتهای بزرگ در برابر دستیابی ایران به انرژی صلحآمیز هستهیی سنگاندازی و در برابر ملت ایران مانعتراشی میکردند. آنها برای ایستادگی در برابر حق ایران و همچنین دستیابی ایران به انرژی صلحآمیز هستهیی بهانههایی را مطرح میکردند ولی در واقع آنها مخالف پیشرفت ایران هستند و بودند. آنها دوست نداشتند که ملت ایران به پیشرفت و به قله برسد.
احمدینژاد با بیان اینکه " آنها مساله پرونده هستهیی ایران را یک مساله سیاسی و از مسیر حقوقی خارجش کردهاند" ادامه داد: نه اینکه در فعالیتهای ایران انحرافی باشد یا ملت ایران از قوانین بینالمللی عدول کرده باشد، نه. آنها در واقع با این بهانه سیاسی میخواستند مانع پیشرفت ملت ایران شوند. آنها در این راستا آژانس را تحت فشار قرار دادند. موضوع هستهیی ایران را به شورای امنیت بردند و در ابتدا نیز میگفتند برای اینکه شما بتوانید وارد این عرصه شوید باید اعتماد چند کشور غربی را جلب کنید و مسائل اینچنینی را مطرح کردند. آنها به ما گفتند که فعالیتهای صلحآمیز هستهیی خود را برای جلب اعتماد تعلیق کنید.
وی افزود: به فضل خداوند و ایستادگی ملت ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری ما در مساله هستهیی توانستیم بر مسائل پیروز شویم و در مورد این مساله اتفاقات بزرگی افتاد. امروز به لطف خداوند موضوع پرونده هستهیی ایران به آژانس برگشته است. در حال حاضر مدیران آژانس تصمیم گرفتهاند که این پرونده به موضع قانونی خود برگردد و از مسیر آژانس این پرونده را دنبال کنند و این یک اتفاق بزرگ است.
احمدینژاد گفت: از نظر ما پرونده هستهیی ایران پایان یافته است یعنی ما حاضر نیستیم در عرصه سیاسی با برخی از قدرتهای بزرگ در مورد حقوق ایران صحبت کنیم. ملت ایران در مورد حق خود مذاکره نمیکنند. ما یک کشور عضو آژانس هستیم. دارای تکالیف و حقوقهایی هستیم. ما به تکالیف خود عمل کردهایم ولی از حقوق کامل خود استفاده نکردهایم.
رییسجمهور گفت: آژانس وظیفه دارد که به کشورهای عضو در راستای دستیابی به چرخه سوخت همکاری کند و آنها را مورد حمایت قرار دهد ولی ما مورد حمایت قرار نگرفتیم ولی تکالیف خود را انجام دادیم و امروز از نظر ما موضوع هستهیی تمام شده است. برخی به ما میگویند چطور شما میگویید مساله پرونده هستهیی ایران تمام شده است. آژانس همچنان از شما سوال دارد. ما به آنها میگوییم کار آژانس این است که سوال داشته باشد. مگر از ما فقط سوال دارد؛! آژانس سوالاتی بیشتر و پیچیدهتر از برخی کشورهای دیگر نیز دارد. آژانس از ما سوال دارد یا آمریکا که بر خلاف قوانین نسل پنجم بمبهای اتم خود را آزمایش میکند و میسازد؛ آژانس از ما سوال میکند و ما نیز به سوالات آنها جواب میدهیم. آیا این به این معناست که وضعیت پرونده هستهیی ایران در وضعیت بحرانی قرار دارد؛
احمدینژاد گفت: برخی به ما میگویند چطور میگویید مساله پرونده هستهیی ایران تمام شده است در حالی که کشورهای غربی در راستای فشار به جمهوری اسلامی ایران حنجره خود را پاره میکنند، ما به آنها میگوییم عربده قدرتهای بزرگ نشان میدهد که کار تمام و یک پیروزی بزرگ ایجاد شده است. برخی از قدرتها هنوز در خواب هستند و فکر میکنند که با جنگ روانی و تبلیغ میتوانند ما را به عقب برگردانند. من یک جا به آنها گفتم و امروز نیز به شما نیز میگویم اینگونه فکر نکنید.
رییسجمهور گفت: امروز ملت ایران ملتی یکپارچه و متحد است. این ملت اهل تجاوز نیست. بیش از حقوق خود نمیخواهد ولی از حقوق خود نیز عقبنشینی نمیکند.
رییس جمهور در بخش دیگری از صحبتهای خود ادامه داد که دنیا بداند ملت ایران اهل مذاکره، منطق و گفتوگوست. ما اهل گفتوگو هستیم. ما در مورد مسائل جهانی، امنیت جهانی و صلح جهانی اهل گفتوگو هستیم.
احمدینژاد ادامه داد: چندی پیش یکی از سران کشورها به من گفت که فلانی، بیایید یک کنسرسیوم در ارتباط با فعالیتهای هستهیی ایجاد و به صورت مشترک فعالیت کنیم. من به آنها گفتم این پیشنهاد ما در دو سال قبل بود و شما نپذیرفتید. ما امروز به پیشرفتهای زیادی دست پیدا کردهایم و توانستهایم به چرخه سوخت دست پیدا کنیم. ولی حاضریم که همکاری مشترکی داشته باشیم ولی این همکاریهایمان ربطی به خط تولید صنعتی ایران ندارد. ما اهل مذاکره در مورد مسائل جهانی هستیم ولی ملت ایران حاضر نیست در مورد حقوق مسلم خود در مورد انرژی هستهیی با کسی مذاکره کند.
وی گفت: من در اینجا میخواهم یک مطلبی را خدمت ملت ایران بگویم و آن اینکه این ملت باید قدر پیروزی خود را بداند و بداند که پرونده هستهیی ما در مسیر مناسب خود قرار گرفته است و این پیروزی است و ما این پیروزی را به خاطر هوشیاری مردم ایران کسب کردهایم. رمز پیروزی ما همبستگی، ایمان و توکل به خداست. ما باید مراقب و هوشیار باشیم. درست است که ما پیروز شدهایم اما فتنهها، کینهها و طراحیها تمام نشده است و هنوز دشمنان ملت ایران به دنبال کینه و فتنه هستند. دو  سه قدرت هستند که هنوز امیدوار هستند. آنها در قضیه هستهیی شکست خوردند و به دنبال این هستند که در صحنههای دیگر برای ملت ایران ایجاد مزاحمت کنند و ما باید هوشیار باشیم (که در این بین مردم شرکتکننده در نمازجمعه شعار دادند رییس جمهور ما خدا نگهدار تو، احمدینژاد دلاور حمایتت میکنیم که رییس جمهور در پاسخ به ابراز احساسات آنها گفت خدا نگهدار شما باشد ما باید همه هوشیار باشیم).
رییسجمهور ادامه داد: ما باید هوشیار باشیم که اینها بازی دیگری ایجاد نکنند. آنها 28 سال در برابر این ملت ایستادند ولی چیزی به دست نیاوردند. آنها اعلام کردند که میخواهند ملت ایران را محو کنند ولی دیدیم چه شد. امروز به جایی رسیدهاند که اعتراف میکنند که ملت ایران یک قدرت منطقهیی است.
احمدینژاد با بیان اینکه " امروز قدرت ملت ایران یک قدرت جهانی است" گفت: البته قدرت ملت ایران ناشی از سلاح و سلطه اقتصادی و دروغ و نیرنگ نیست. قدرت ملت ایران ناشی از فرهنگ و تمدنش، ناشی از خداپرستی و ایمان زلالش است و همین علتهاست که دل ملتها را شیفته ملت ایران کرده است و ملت ایران این چنین عمق و نفوذ جهانی پیدا کرده است.
وی خطاب به دشمنان ایران اسلامی نیز گفت: ما به شما میگوییم به نفع خودتان است که با ملت ایران دوست باشید. در کنار ملت ایران باشید. شما به ملت ایران نیاز دارید. دوباره بازی جدیدی را شروع نکنید. شما بعد از مساله 11 سپتامبر به اشغال عراق و افغانستان پرداختید. دوباره یک ماجرا مثل هولوکاست را ایجاد نکنید. دوباره یک چیز مقدس و یک دروغ مقدس را ایجاد نکنید. ما به شما پیشنهاد کردیم که اجازه دهید یک گروه حقیقتیاب بینالمللی بیاید و این مسائل را مورد بررسی قرار دهد تا حقیقت برای بشریت مشخص شود.
رییس جمهور ادامه داد: شما در مورد مساله هستهیی ایران اشتباه کردید اشتباهتان را تکرار نکنید.
احمدینژاد با بیان اینکه " مردم ایران مردمی هوشیار هستند و دستیابی به انرژی صلحآمیز هستهیی را حق مسلم خود میدانند" گفت: در داخل متاسفانه عدهای هستند که دستشان به رسانهای بند است، و برخی نیز از روی ترس و برخی از اینکه پرونده هستهیی ایران در مسیر خوبی قرار گرفته، ناراحت هستند و میخواهند دخالت کنند. میگویند میخواهیم راهحل ارایه دهیم تا ایران از بنبستی که در مساله هستهیی قرار گرفته خارج شود. ما به آنها میگوییم ملت ایران هیچگاه به فضل الهی بنبست نداشته است. امروز دشمنان ملت ایران در بنبست هستند.
رییسجمهور گفت: عدهای سر خود میروند و میگویند که میخواهند مذاکره کنند و دشمنان نیز چون در بنبست قرار گرفتهاند از آنها استقبال میکنند و میخواهند دستاویزی را برای خروج خود از بنبست پیدا کنند.
وی بار دیگر گفت: ما به این قدرتهای زورگو میگوییم که شما قادر نیستید کاری بکنید. ملت ایران هوشیار است و اگر شما بخواهید اقدامی انجام دهید، پشیمان میشوید.
احمدینژاد در پایان از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس تشکر و قدردانی کرد.
در جریان پخش سخنان رییسجمهور از رادیو تهران چند بار ارتباط مستقیم با دانشگاه تهران قطع شد.
همچنین، نماینده حماس در تهران در هشدار نسبت به کسانی که برای اجلاس آخر پاییز صلح فلسطین تلاش میکنند تصریح کرد: به کسانی که در پشت پرده دربارهی اسلوی دیگری در واشنگتن صحبت میکنند هشدار میدهیم که حرمت شهیدان ملت فلسطین و ایثار و رشادتهای آنها را نگاه دارند.
ابواسامه، نماینده جنبش حماس در تهران که در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس سخن میگفت با اشاره به اینکه کسانی که امروز در تکاپوی دیدار با المرت و همتاهای وی در رژیم صهیونیستی هستند چیزی جزء شکست و ننگ عایدشان نخواهد شد خاطر نشان کرد: تمامی کسانی که در راه صلح فلسطین تلاش می کنند ننگ را برای خود به ارمغان خواهند آورد و کنفرانس اواخر پاییز صلح که در واشنگتن برگزار میشود تافتهی جدا بافتهای از توطئه علیه ملت فلسطین نیست .
وی اضافه کرد: ملت فلسطین علی رغم همه چالشها بسان کوهی استوار ایستاده است و کسانی که چنین معاهده هایی را امضا میکنند بدانند که همهی این معاهدهها ارزش جوهر صرف شده برای امضای آنرا ندارد و جوانان ملت فلسطین برای عدم مقاومت تعهدی ندارند.
وی تاکید کرد: تمام این معاهدهها همچون برگ های زرد پاییزی بر زمین میافتد و ملتهای سرفراز ماندگار هستند. ابواسامه در ادامه با بیان اینکه ما به خود میبالیم که امام خمینی راحل با نامگذاری جمعهی آخر ماه مبارک رمضان به نام قدس شریف حمایت از مستضعفان را به همهی ملتها آموخت ، مسالهی فلسطین را مسالهی همهی ملتهای مسلمان دانست و گفت: نباید همانند عدهای تصور کنیم که مساله فلسطین محدود به گروهی از فلسطینیها و یا بخشی از امت اسلامی است، مساله فلسطین مسالهی همهی مسلمانان است و این تفکر از جانب عده ای القا می شود.
نماینده جنبش حماس روز قدس امسال را هم مصادف با اوج و نشیبهای پر دامنهی ملت فلسطین دانست که در کنار آن طرح حمله به سوریه، ایران، لبنان و نیز طرح تجزیه عراق و محاصره نوار غزه برای ایجاد فشار به ملت اسلامی طرح شده است.
وی با رد همه این فشارها گفت: قطعا تجاوزات اسراییل هدفی جزء به زانو در آوردن ملت فلسطین و سرنگونی دولت اسماعیل هنیه ندارد و این دولت از روز نخست با توطئه های صهیونیستها مواجه است تا وادار به امتیازدهی شود و رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت بشناسد اما ما اعلام میکنیم این دولت مردمی هیچگاه سقوط نخواهد کرد و همواره در حفظ آرمانهای فلسطین تلاش می کند.
راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس امروز با قرائت قطعنامهای پایان یافت.
متن کامل این قطعنامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سبحان الذی اسری بعبده لیلامن المسجد الحرام الی المسجد الاقصی الذی بارکنا حوله (قرآن کریم)

روز جهانی قدس، به عنوان میراث و یادگار حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، در حالی برگزار می شود که طنین فریاد حمایت از ملت مظلوم فلسطین، موج رو به رشد و فراگیر بیداری امت اسلامی، "نشاط مقاومت" و" طراوت ایمان وپایداری" را در سراسر جهان اسلام جاری ساخته و ناکامی جبهه استکبار جهانی در ایجاد به اصطلاح" خاورمیانه جدید" یا به تعبیر دقیق تر" خاورمیانه مورد نظر آمریکا و اسرائیل" را که با مقاومت اسلامی حزب الله دلیر نقش بر آب شد، آشکار ساخت و این فرآیند رو به زوال دشمنان بشریت و غاصبان قدس شریف را به جهانیان نوید می دهد.
روز جهانی قدس، روز بیداری امت اسلام، امسال درحالی برگزار می شود که دشمنی ها و توطئه های پیچیده نظام سلطه و جنود شیطانی، برای ایجاد فتنه و تفرقه در جهان اسلام، شدت وحدت بیشتری یافته و از همین روست که رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) این دیده بان هشیار عزت اسلامی فریاد بر می آورند" اتحادملی وانسجام اسلامی به نیاز مبرم امت اسلامی تبدیل شده و این ضرورت اجتناب ناپذیر، مسوولیت های سنگینی را بر دوش علما، سیاستمداران ،روشنفکران، دانشگاهیان و دانشجویان جهان اسلام قرار داده است"
روز جهانی قدس، امسال در شرایطی لبریز از فریادحمایت از ملت مظلوم فلسطین می شود که قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین در طوفان توطئه ها وهجمه های امپریالیسم و صهیونیسم، همچنان با اتکال به خداوند متعال، استوار، پایدار و دلیرانه ایستاده وچشم انتظار یاری وحمایت ملل مسلمان و آزادگان و آزادی خواهان جهان اسلام هستند و این صحنه درحقیقت میدان امتحان الهی هماره تاریخ است که وجدان بیدار انسان امروز را به خودمی خواند.

اکنون در ایام شهادت نخستین شهید محراب، اسوه عدالت و تقوا، فریاد جاوید دفاع از مظلومان مولی الموحدین حضرت علی بن البیطالب(علیه السلام) ، ملت مومن ومتحد ایران اسلامی، درپایان راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس، تحت توجهات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، خواسته ها و مواضع خود را برای نجات و تعالی همه مظلومان عالم به این شرح اعلام می دارد:

1-ما ملت نستوه ایران با ادای احترام به شهدا و ایثارگران راه آزادی قدس شریف، حمایت همیشگی خود را از آرمان قدس شریف، انتفاضه سرافراز و مقاومت ملت مظلوم فلسطین اعلام داشته وتنها راه حل پایان بحران خاومریانه را شکستن قدرت و سلطه غاصبان و برگزاری همه پرسی آزاد، با شرکت همه فلسطینیان داخل و خارج سرزمین های اشغالی اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی می دانیم.
2-ما راهپیمایان ضمن اعلام حمایت از دولت منتخب و قانونی ملت فلسطین، از همه گروههای فلسطینی و کشورهای منطقه می خواهیم با درک اوضاع حساس و خطیر خاورمیانه با هوشیاری و وحدت، اجازه ندهند توطئه پلید آمریکایی  اسرائیلی در "ایجاد تفرقه در فلسطین اشغالی" موجبات برادر کشی و درد و رنج بیش از پیش ساکنان مظلوم این سرزمین را فراهم سازد.
3-ما راهپیمایان، ضمن محکوم کردن محاصره اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی نوار غزه همه گروه های فلسطینی را برای گفتمان سازنده و برادرانه درجهت تشکیل دولت وحدت ملی دعوت می کنیم.
4-ما شرکت کنندگان در این راهپیمایی عظیم، هر گونه امید و دل بستن و شرکت در کنفرانس های به اصطلاح صلح را صرفا امتیازدهی به رژیم غاصب اسرائیل و معامله وپایمال کردن حقوق ملت مظلوم فلسطین دانسته، و به عموم گروه های مبارز فلسطینی هشدار می دهیم فریب وعده های پوچ قدرت های استکباری و به ویژه کنفرانس آمریکایی- اسرائیلی صلح فلسطین را نخورده، چون سال های اخیر با اتکال به خداوند متعال و پشتیبانی ملت قهرمان ومظلوم فلسطین، تا تحقق تمامی آرمان های خویش از پا ننشیند.
5-ما ملت سربلند و سرافراز ایران اسلامی، آمریکا را شیطان بزرگ و ام الفساد قرن دانسته ضمن ابراز انزجار از حمایت های بی دریغ و پیوسته کاخ سفید و مقامات آمریکایی از رژیم صهیونیستی ادامه حضور و اشغال کشورهای عراق و افغانستان و کشتار مردم بی گناه و سلب امنیت آنان را شدیدا محکوم نموده و شکست مفتضحانه و رسوایی پیاپی متجاوزان در این کشورها را که اکنون حقیقت آن بر همگان روشن شده است تحقق وعده های الهی می دانیم.
6- ما راهپیمایان روز جهانی قدس ضمن اعلام همبستگی وحمایت از ملت رشید لبنان حزب الله افتخار آفرین و دبیر کل با صلابت، مومن و شجاع آن، سید حسن نصرالله، پیروزی مقاومت اسلامی بر ارتش ناتوان وپرادعای اسرائیل غاصب را الگوی ملت های منطقه وجوانان امت اسلامی در مقابله با تجاوزگران دانسته و تلاش توطئه گران بین المللی را برای ایجاد تفرقه و تشنج در لبنان محکوم می نماییم.
7- ما ملت رشید و روزه دار ایران اسلامی حمایت کامل خود از اقدامات پر صلابت دولت خدوم و پرتلاش و مواضع منطقی، مستحکم و مبتکرانه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی و منطقه ای به ویژه حضور مقتدرانه ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دانشگاه کلمبیا و دفاع از حقوق مسلم ملت ایران در زمینه استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای و هم چنین آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی ودفاع از حقوق حقه ملت فلسطین را اعلام می داریم.
8- ما ملت مسلمان ایران با الهام از تعالیم دین مبین اسلام، پیشنهد اخیر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مبنی بر تشکیل"جبهه همبستگی برای صلح" را از آرمانهای انقلاب اسلامی دانسته وضمن دعوت از کلیه کشورهای جهان ورسانه های جمعی در جهت تحقق این اندیشه، از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز می خواهیم مقدمات عملیاتی شدن این راهبردجهانی اسلامی- انسانی را به عنوان پیام صلح و دوستی انقلاب اسلامی فراهم آورد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها