آقای وزیر خواهشا با تدبیر به زیر میز بزنید!

به قلم:داود دهقانی محمودآباد_خبرنگار جام جم البرز
به قلم:داود دهقانی محمودآباد_خبرنگار جام جم البرز
کد خبر: ۱۴۷۳۹۰۷

در نوشته‌های پیشین در مقاله‌ها و یاداشت‌های متعدد در مورد گردشگری البرز و لطمات جبران ناپذیری که در سال‌های گذشته بر بدنه این صنعت در استان البرز رفته سخن به میان آوردیم.
در یکی از این نوشته‌ها یادآور شدیم که صنعت مهمی به نام گردشگری در استان البرز هنوز طرح جامع آن مشخص نیست و سرگردان است. به راستی چرا این صنعت پولساز و درآمدزا در البرز جایگاه واقعی خود را پیدا نمی‌کند و نکرده است؟ مگر قرار نبود وزیری که زیر میز می‌زند و کافه را به هم می‌ریزد با تصمیم‌های سنت شکنانه خود نظم نوینی برای گردشگری نه تنها البرز بلکه ایران رقم بزند، اما متاسفانه نه تنها وضعیت گردشگری ایران را به سامان نکرد بلکه با تصمیمات غیر کارشناسی و گماردن افراد غیر متخصص وضعیت گردشگری استان پر ظرفیتی مانند البرز را به قهقهرا برده است.
همان گونه که در نوشته‌های پیشین گفته شد استان البرز با ظرفیت‌های متعددی از قبیل جاذبه‌های گردشگری طبیعی مانند قلل و کوهستان‌های اعجاب برانگیز، اماکن تاریخی متعدد در طالقان و سایر روستا‌های محور کرج به کندوان، جاذبه‌های طبیعی در اشتهارد و کرج، آرامستان‌های تاریخی که مدفن مشاهیر بزرگ ایران زمین است و در خود جای داده نتوانسته در قاموس و نقشه گردشگری ایران اسلامی جایی برای خود پیدا کند و این فعالان این صنعت هستند که چوب بی تخصصی مدیران این استان را می‌خورند.
به راستی مدیران گردشگری که در سه سال گذشته توسط دولت سیزدهم بر مسند مدیریت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز تکیه دادند چند روستای طالقان که هر کدام گنجینه‌ای از گردشگری طبیعی دارند را می‌شناسند، آیا آنان روستای ناریان در شهرستان طالقان را می‌شناسند؟ آیا آنان می‌دانند که سرچشمه رود شاهرود طالقان که در گرم‌ترین روز‌های سال همچنان می‌خروشد از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ آیا آنان می‌دانند که آب این رود از یخچال‌های قله خرس چر در انتهای روستای طالقان تغذیه می‌شود؟ آیا آنان اندک اطلاعاتی از گردشگری طبیعت گردی در این روستا‌های بکر و دست نخورده که هر کدام گنج پنهانی از گردشگری در خود نهان دارد با خبر هستند؟.
آقای زیر میز زن، شما زیر میز زدی و کافه را به هم ریختی؛ از کنار این بر هم زدن نظم در این سه سال گذشته رونقی در گردشگری البرز حداقل در حوزه گردشگری روستایی به وجود نیامد.
اما سخنی با وزیر جدید میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری دولت وفاق ملی.
جناب آقای صالحی امیری خواهشمند هستیم شما اگر زیر میز می‌زنید، نتیجه آن به کار گیری مدیران متخصص در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی باشد؛ چراکه یک تصمیم مدیر کل متخصص می‌تواند رونق یا بی رونقی در صنعت گردشگری یک استان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها