براساس مطالعه تازه ای که در دانمارک صورت گرفته، انجام ورزش های سنگین در ماه های اول بارداری خطر سقط جنین را سه برابر می کند.
کد خبر: ۱۴۷۳۵۱

به گزارش شبکه BBC ، محققان دانمارکی دریافتند که دویدن، ورزش های با توپ و ورزش هایی که با راکت انجام می شوند ازجمله ورزشهایی هستندکه خطر سقط جنین را در مادران باردار افزایش می دهند. همچنین انجام بیش از 7 ساعت ورزش در هفته خطر سقط جنین را افزایش می دهد.
این مطالعه در دانشگاه جنوب دانمارک انجام شد و در آن از 90 هزار زن در مورد برنامه ورزشی شان سوال شد. سپس پاسخ ها با نتیجه بارداری بررسی شدند.
احتمال سقط جنین در زنانی که به انجام ورزش های پر فشار و ضربه ای (High impact) پرداخته بودند یا هفته ای بیش از هفت ساعت ورزش کرده بودند، سه برابر و نیم زنانی بود که اصلا ورزش نکردند.
سقط جنین در مراحل آخر بارداری بسیار نادرتر است و ارتباط میان ورزش سنگین و سقط جنین پس از هفته هجدهم از بین می رود.
به نظر می رسد که برخی از ورزش ها از جمله شنا که در میان زنان باردار بسیار محبوب است اثر منفی برجنین ندارد.
با این حال توصیه کنونی مقامات بهداشی بریتانیا این است که زنان باید در سراسر دوران بارداری، تا زمانی که احساس ناراحتی نمی کنند به ورزش عادی ادامه دهند.
به علاوه یک کارشناس بریتانیایی نتیجه گیری تحقیقات دانشمندان دانمارکی را که در نشریه « New Scientist » منتشر شده مورد تردید قرار داد.
او می گوید ، یکی از نواقص تحقیقات دانشمندان دانمارکی این است که از زنانی که مورد پرسش فرار گرفته بودند، خواسته شده بود میزان و شدت ورزش هایی را که در زمان بارداری انجام داده بودند به یاد بیاورند که این مساله ضریب خطا را در این تحقیقات افزایش می دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها