عطش‌خون سیری‌ناپذیر نتانیاهو

حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به چادرهای آوارگان فلسطینی درخان‌یونس،بار دیگر از ماهیت تروریستی و متوحش رژیم اشغالگر قدس پرده برداشته است. بامداد دیروز اشغالگران صهیونیست در جنایتی دیگر به چادر‌های آوارگان در خان‌یونس حمله کردند. این جنایت غیرقابل‌تصور درحالی صورت می‌گیردکه تل‌آویو به بازنده مطلق جنگ غزه تبدیل شده است‌.
کد خبر: ۱۴۷۲۱۹۳
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
جنایت اخیر در خان‌یونس، واکنشی غیرانسانی نسبت به شکست توامان صهیونیست‌ها در غزه و قاهره است. صهیونیست‌ها «جنگ» و «مذاکره» را با هم باخته‌اند: در صحنه نبرد، صهیونیست‌ها حتی قدرت تحلیل جنگ ترکیبی جبهه مقاومت را پس از ۱۱ ماه پیدا نکرده و هر بار از یک جبهه و با یک عملیات خاص غافلگیر می‌شوند. بی‌دلیل نیست که برخی سران ارتش رژیم اشغالگر قدس قویا معتقدند پایان دادن به جنگ غزه در نقطه کنونی، بهترین تصمیم برای تل‌آویو به‌منظور جلوگیری از گسترش دامنه شکست و مواجهه با سناریوهای غیرقابل مدیریت خواهد بود. در صحنه مذاکرات نیز اصرار نتانیاهو مبنی بر باقی‌ماندن نظامیان اشغالگر در محور موسوم به فیلادلفیا(صلاح‌الدین) و همچنین نتساریم(محوری که در جریان جنگ غزه پدید آمد و نوار غزه را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند)، منجر به شکست مذاکرات قاهره و دوحه شده است. در چنین وضعیتی، نتانیاهو هم در مذاکرات و هم در میدان جنگ بازیگری شکست‌خورده به‌شمار می‌آید. تشدید نبرد در کرانه باختری بیش از آن‌که بخشی از راهبرد خلق و استمرار بحران‌های مزمن نظامی ـ امنیتی از سوی صهیونیست‌ها باشد، استراتژی فرار نتانیاهو از شکست به‌شمار می‌آید.
   
بمب‌های ۲۰۰ پوندی بر سر فلسطینیان 
همان‌گونه که تاکید شد، عمق فاجعه شدیدا زیاد بوده است. در حمله به چادر آوارگان در المواصی، اشغالگران از بمب‌های با قدرت تخریب بالا استفاده کردند. دفاع مدنی غزه با اعلام این خبر که ابزار لازم برای جست‌وجو قربانیان را در اختیار ندارد گزارش داد که اشغالگران با بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی از نوع MK چادر آوارگان را هدف قرار داده است‌. در این جنایت، ۲۰ چادر آوارگان به‌صورت کامل ناپدید شده است‌. دفاع مدنی تاکید کرد که حمله هوایی اسرائیل به منطقه مواصی، گودال‌هایی به عمق بیش از ۹ متر به جای گذاشته است. آنچه که در المواصی رخ داده، یکی از بزرگ‌ترین قتل‌عام‌های صورت گرفته از سوی اشغالگران از آغاز جنگ در ۷ اکتبر است.
   
شراکت آمریکا در جنایت صهیونیست‌ها
در این میان نمی‌توان از نقش مستقیم کاخ سفید در جنایت اخیر رژیم اشغالگر قدس چشم پوشید.المجاهدین فلسطین، جنایت و کشتار جدید رژیم اشغالگر علیه فلسطینی‌ها در منطقه المواصی در خان‌یونس را به‌شدت محکوم کرد.جنبش المجاهدین اعلام کرد: جنایت وحشیانه جدید در منطقه المواصی که به شهادت ده‌ها غیرنظامی به‌ویژه کودکان و زنان انجامید، در چهارچوب ادامه جنگ نسل‌کشی است که رژیم فاشیست صهیونیستی با تسلیحات نظامی آمریکا علیه ملت فلسطین صورت می‌دهد‌. جنبش المجاهدین تاکید کرد: دولت آمریکا و جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور را مسئول اصلی جنایت وحشیانه و غیرانسانی در خان‌یونس و تمام جنایت‌های دشمن صهیونیستی بر ضد ملت ما می‌دانیم. دولت آمریکا شریک‌(جرم) اصلی کشتار ملت ماست، چون به حمایت و پوشش بین‌المللی از رژیم‌صهیونیستی و پشتیبانی نظامی از دولت بنیامین نتانیاهو ادامه می‌دهد.جنبش مقاومت اسلامی فلسطین‌(حماس) نیز تصریح کرده قتل‌عام ارتش اشغالگر در خان‌یونس منجر به شهادت ده‌ها غیرنظامی شد که بیشتر آنها زن و کودک بودند.ادعای ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی مبنی بر حضور نیرو‌های مقاومت در محل حمله، دروغی آشکار است. مقاومت بار‌ها حضور اعضای خود در تجمعات غیرنظامی یا استفاده از این مکان‌ها برای اهداف نظامی را رد کرده است.

 فراتر از یک جنایت
 تاکنون پیکر‌های ۴۰ شهید و بیش از ۶۰ زخمی فلسطینی از زیر آوار‌ها و خرابی‌های به‌جا مانده از کشتار وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر در منطقه «المواصی» در غرب شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه خارج شده است. در نتیجه این حمله سه حفره بزرگ در منطقه المواصی ایجاد شده که نشان‌دهنده عمق فاجعه علیه کودکان و زنان بی‌پناه فلسطینی است. در این میان، سازمان ملل متحد مانند همیشه با صدور بیانیه‌ای نسبت به آنچه در خان‌یونس گذشته ابراز تاسف کرده و از پیگیری این موضوع خبر داده است! گردش کار پیگیری این جنایت نیز مشخص است: بررسی موضوع در شورای امنیت سازمان ملل متحد و جلوگیری سه کشور غربی عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد(‌آمریکا، انگلیس و فرانسه) از صدور قطعنامه یا حتی بیانیه‌ای در محکومیت این جنایت! این همان دور باطلی است که محصول آن به جای حمایت از جان فلسطینیان، وقیح‌تر شدن تل‌آویو و واشنگتن در استمرار نسل‌کشی در نوارغزه بوده و خواهد بود.بیراه نیست بگوییم دراین وضعیت،سازمان ملل تبدیل به سوپاپ اطمینانی برای ادامه جنایات صهیونیست‌ها شده است. 


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها