پیشنهادهای «جام‌جم» برای آخر هفته با تلویزیون

ستاره‌های دنباله‌دار در مقر سری

تنوع روایت در موج نو سریال‌‌سازی

چرخه تولید آثار نمایشی در حال گردش است و این روزها مجموعه‌های نمایشی در گونه‌های متنوع در حال تولید هستند و یکی پس ‌از دیگری روانه آنتن می‌شوند.
کد خبر: ۱۴۷۱۶۹۶
 
تنوع روایت در موج نو سریال‌‌سازی
رئیس رسانه‌ملی نیز اخیرا بیان کرده بود: هم‌اکنون ۱۲سریال جلوی دوربین و درحال تولید است و جدول‌پخش مجموعه‌های نمایشی ما تا پایان سال کامل وبسته شده وهمکارانم مشغول برنامه‌ریزی تولید مجموعه‌های نمایشی برای پخش درسال ۱۴۰۴هستند. ازجمله سیاست‌هایی که سعی می‌کنیم به‌شدت به آن پایبند باشیم، تنوع‌بخشی به تولیدات نمایشی است؛ تنوع موضوعی و تنوع در ساختار تولیدی.در ادامه مرکز سیمافیلم نیز اعلام کرده که تا پایان تابستان چند مجموعه نمایشی دیگر هم کلید زده می‌شود.علاوه بر سیمافیلم سریال‌هایی نیز درمرکز سیمرغ و... نیز درحال ساخت است. در این گزارش تعدادی از سریال‌های جدید را معرفی کردیم. 
    
روایت رویان از درمان ناباروری 
سریال «رویان» که این روزها در حال تصویربرداری است، از محصولات گروه تولیدات اجتماعی سیمافیلم است. این سریال به‌نویسندگی امیرعباس پیام، تهیه‌کنندگی مصطفی علمی‌فرد و به‌کارگردانی شکیل مظفری درحال تولید است.داریوش فرهنگ، ویدا جوان، سام قریبیان، علی اوسیوند، حمیرا ریاضی، نیلوفر کوخانی، زهرا داوودنژاد، مهوش وقاری، مریم مؤمن، سیاوش چراغی‌پور و... ازجمله بازیگرانی‌اند که در این سریال ایفای نقش می‌کنند. سریال رویان با موضوع فعالیت‌های علمی و مراجعه‌کنندگان به پژوهشگاه رویان در زمینه درمان ناباروری و سلول‌های بنیادین مقابل دوربین رفته است.موضوعی متفاوت که البته مبتلابه جامعه و همچنین بیانگر پیشرفت کشور در زمینه علمی به‌ویژه حوزه سلول‌های بنیادی است. 
تنوع روایت در موج نو سریال‌‌سازی

آسیب‌های فضای مجازی به بیان «عفیف» 
یکی دیگر از سریال‌های جدید تلویزیون که رئیس رسانه‌ملی به‌تازگی از پشت‌صحنه آن دیدن کرد، «عفیف» از گروه تولیدات اجتماعی سیمافیلم به ‌تهیه‌کنندگی سیدرامین موسوی‌ملکی و کارگردانی محمود معظمی است. چهره‌های شناخته‌شده‌ای در گروه بازیگران این سریال حضور دارند که می‌توان به علیرضا خمسه، ارسلان قاسمی،ساناز سعیدی،فرزاد حسنی، عاطفه حبیبی، امیرمحمد زند، نسیم ادبی، ثریا قاسمی، حمیدرضا پگاه، محمود پاک‌نیت و...اشاره کرد.محمود معظمی در مقام کارگردان و رامین موسوی‌ملکی به‌عنوان تهیه‌کننده پیش از این سریال محرمانه را روی آنتن فرستادند که با استقبال مواجه شد. موضوع سریال جدید آنها درباره آسیب‌های فضای مجازی است. رئیس رسانه‌ملی در بازدید از پشت صحنه این سریال مطرح کرد: یکی از موضوعات اجتماعی که در طبقه‌بندی آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرد، مصرف نادرست رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است که قشر جوان و نسل جدید بیشتر درگیر آن هستند و ممکن است از پشت پرده آن آگاه نباشند و چه بسا ظواهر فریبنده افراد سرشناس در فضای مجازی باعث ارائه الگویی غلط با آسیب‌هایی مالی یا اخلاقی به مخاطبان شود. رئیس سازمان صداوسیما با بیان این‌که این مجموعه نمایشی به‌خوبی به ریشه‌یابی این آسیب‌ها پرداخته و به‌درستی دغدغه خانواده‌ها را در این‌باره بازنمایی کرده است، گفت: «عفیف» را ازجمله تولیدات ضروری از حیث موضوعی و محتوایی می‌دانم که باید در طول این سال‌ها انجام می‌شده و خوشبختانه گروه تولید باتجربه‌ای درحال ساخت آن هستند. کار به‌خوبی پیش می‌رود و امیدواریم مورد استقبال مخاطبان نسل جدید هم قرار گیرد؛ چراکه بیشترین مصرف‌کننده رسانه‌های جدید، نسل جوانند. 
   
ماجراهای «تانک‌خورها» در دفاع مقدس
از میان سریال‌های جدید سیمافیلم می‌توان به تانک‌خورها اشاره کرد؛ سریالی ۳۲ قسمتی که گفته‌ می‌شود با فضایی طنز مخاطبان را همراهی می‌کند. آرش مجیدی، سروش جمشیدی، بهراد خرازی، ثریا قاسمی، سیداحمد نجفی و علیرضا استادی بازیگران سریال هستند. این سریال دفاع‌مقدسی در زمره آثار گروه تولیدات تاریخی سیمافیلم است. تصویر‌برداری سریال در شهرک سینمایی دفاع‌مقدس به ‌تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و کارگردانی پرویز شیخ‌طادی به تازگی به پایان رسید. این سریال شکل‌گیری گردان زرهی ۷۷ خراسان را روایت می‌کند. پرویز شیخ‌طادی طی چند دهه گذشته در سینما بیشتر فعالیت داشته است اما در سال‌های اخیر سراغ ساخت سریال‌های تلویزیونی رفته و سعی کرده به قهرمانان زن بپردازد. سریال «بانوی سردار» که به یکی از بانوان قهرمان سرزمین ایران می‌پرداخت و سریال «آتش در گلستان» که قصه‌ای حماسی در کردستان را با محوریت مرضیه حدیدچی روایت می‌کرد، دو سریالی او هستند که او برای تلویزیون ساخته است. رئیس سازمان صداوسیما در بازدید از پشت‌صحنه این سریال که به‌تازگی تولیدش به پایان رسید نگاه نوآورانه این اثر نمایشی به دوران دفاع‌مقدس که روابط میان رزمندگان را با نگاهی متفاوت به تصویر می‌کشد و با داستان‌های واقعی پیوند می‌دهد، ارزشمند و درخور توجه توصیف کرد و گفت: علاوه ‌‌بر این، تاکنون در مجموعه‌های نمایشی، کمتر به حوزه زرهی پرداخته شده که در این کار شاهد آن هستیم. وی در ادامه، ضمن آن‌که تاریخ هشت‌ساله دفاع‌مقدس را اقیانوسی از سوژه‌ها، اتفاقات، رویدادها، چهره‌ها و افراد دانست که ارزش‌آفرین شدند و رشادت‌های آنها باید به‌عنوان میراثی پرافتخار به نسل آتی منتقل شود، اظهار کرد: امضای دو استاد پیشکسوت و شناخته‌شده تلویزیون و سینما، پرویز شیخ‌طادی و ایرج محمدی، پای این کار است و به‌نوعی ثمره چند دهه کار حرفه‌ای جریان‌ساز این دو هنرمند در تاریخ تلویزیون را شاهدیم. 
    
با «ماه عسل» بخندیم
بسیاری منتظر تماشای مجموعه‌های کمدی از تلویزیون هستند و در این راستا سیما‌فیلم «ماه عسل» را به ‌کارگردانی منوچهر هادی در فهرست تولیدات طنز خود دارد. این سریال به‌ تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق‌کریمی آخرین روزهای تصویربرداری خود را طی می‌کند و گروه تولیدات طنز سیمافیلم متولی ساخت آن است. اکبر عبدی، قدرت‌ا...ایزدی، یوسف تیموری، مریم مؤمن، امیر کاظمی، الهام حمیدی و... بازیگران اثر هستند. قصه نیز حول محور موضوع ازدواج و مشکلات و خوشی‌های آن می‌گردد. 
    
زندگی شهید در «قرارگاه سرّی نصرت»
از دیگر سریال جدید تلویزیون می‌توان به «قرارگاه سرّی نصرت» اشاره کرد؛ سریالی‌های محصول سیمافیلم که در سازمان سینمایی سوره تولید می‌شود.مجتبی فرآورده، تهیه‌کننده سریال است و مهدی جعفری هم در مقام کارگردان پشت دوربین قرار دارد. فرآورده اخیرا سریال سوران را برای قاب جادو تهیه کرد و روی آنتن فرستاد. سریال جدید او با اقتباس از چند کتاب، نگاهی به زندگی و فعالیت‌های شهید علی ‌هاشمی، به‌عنوان فرمانده قرارگاه فوق‌سرّی نصرت دارد و اتفاقات این قرارگاه را با محوریت رشادت‌های مرزنشینان ایران در طول تاریخ، با قلم مهدی سجاده‌چی برای پخش از تلویزیون به تصویر می‌کشد. رئیس رسانه‌ملی در بازدید از پشت‌صحنه سریال مطرح کرد: طراحی قرارگاه نصرت در دوران دفاع‌مقدس با ابتکار و خلاقیت شهید بزرگوار، علی‌هاشمی اتفاق افتاد که کار برجسته‌ای بود و از وقایع کمتر دیده‌شده در تاریخ جنگ‌تحمیلی به‌شمار می‌رود. وی افزود: به تصویر کشیدن این واقعه، کار بسیار سخت و ارزشمندی است؛ زیرا بخشی از جنگ را که تا‌به‌حال دیده نشده در قاب تصویر آورده است. نمایش پشت‌صحنه آماده‌سازی عملیاتی حتی برای نسل ما هم کمتر شناخته است، چه رسد به نسل جدید که باید با تاریخ دفاع‌مقدس بیش از اینها آشنا شود.
   
یک «بوقچی» فوتبالی
سریال بوقچی همان‌طور که از نامش پیداست، تلاش کرده حال و هوایی ورزشی داشته باشد و تم متفاوتی از روایت را به نمایش بگذارد. بیژن امکانیان، حسن پورشیرازی، امیرغفارمنش و آرش نوذری از جمله بازیگران بوقچی هستند. امکانیان در این سریال نقش ارسلان موفق، مدیر باشگاه فوتبال و مدیرعامل کارخانه چیت‌دانه را ایفا می‌کند که در ادامه درگیر ماجراهایی می‌شود. پیش از این آثاری همچون پژمان، سه پنج دو، آخرین بازی و لژیونر با حال و هوای ورزش فوتبال روی آنتن رفته بود که هر کدام‌شان توانستند به واسطه پرداخت وقصه خاصی که داشتند، مخاطب را با خودهمراه کنند و راه را برای تماشای آثار بیشتر در این ژانر در تلویزیون هموار کند.سریال بوقچی به تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد و کارگردانی حسن حبیب‌زاده داستانی متفاوت از یک ماجرای پر‌حاشیه فوتبالی در سال‌های اخیر را روایت می‌کند. بوقچی محصول سیما فیلم است که در مرکز سریال سازمان سینمایی سوره -باشگاه فیلم سوره - تهیه و تولید می‌شود.
   
«پردیسان» روایتی زنانه
در میان آثار مختلف تلویزیونی که مراحل تولید را پشت سر می‌گذارند، می‌توان به مجموعه پردیسان به کارگردانی محمدرضا آهنج هم اشاره کرد. پردیسان به تهیه‌کنندگی سیدسجاد قافله‌باشی و پرویز امیری، ملودرامی زنانه و روایتگر زندگی منیژه بعد از بازگشت به ایران است. او پس از سال‌ها برای پیدا کردن گمشده‌اش به ایران باز می‌گردد اما تقدیر برای او شگفتی‌های بیشتری تدارک دیده است. این مجموعه به قلم محسن جسور و حسین سلیمانی و بازی بازیگرانی همچون مونا کرمی، رویا جاویدنیا، ویدا جوان، فرناز زوفا، صفا آقاجانی، بهرام ابراهیمی، کوروش سلیمانی، سپند امیرسلیمانی، کمند امیرسلیمانی، منظر لشگری، سارا محمدی، وندا جعفری، سارا خسروی، سارا باقری، فرید سجادی‌حسینی، نادر سلیمانی، سیاوش چراغی‌پور و علیرضا استادی است. آهنج در قامت کارگردان پردیسان، پیش از این آثاری چون داستان یک شهر و آسمان من را روی آنتن برده بود.«روزی روزگاری برادر» آخرین سریال آهنج برای تلویزیون بود که در دهه کرامت روی آنتن رفت. مهدی نقویان، رئیس سیمافیلم در گفت‌وگو با جام‌جم درباره این سریال که احتمالا ماه رمضان به آنتن می‌رسد، بیان کرد: در این سریال برای اولین‌بار وارد خانواده‌ روحانیون شدیم و قصه‌ای زنانه و بسیار متفاوت دارد. همسران زنان این قصه همگی روحانیون هستند که برای تبلیغ رفته‌اند و در این یک ماه برای‌شان ماجراهای مختلفی پیش می‌آید.
   
زندگی آقای دانشمند در حرکت اصلی
روزهای پرکار گروه تولید سریال «مسیر اصلی» به پایان رسیده و این مجموعه در گروه تولیدات اجتماعی سیمافیلم در مرحله‌ پس‌تولید قرار دارد. مسیر اصلی به‌تهیه‌کنندگی علی‌اکبر تحویلیان و کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان و با بازی چهره‌هایی چون امیرعلی دانایی، ساناز سعیدی، محمد نادری، زهرا داوودنژاد و...زندگی پروفسور بهاروند را به تصویر می‌کشد. نقویان به جام‌جم می‌گوید: تاکنون سریالی از یک دانشمندی که در قید حیات است، ساخته نشده است. ساخت سریال «کوچه سیمین» درباره پروفسور بهاروند به کارگردانی محمدرضا خردمندان تمام شده است. منتظر کنداکتور طلایی برای پخش هستیم.
    
«مهیار عیار» در دل تاریخ 
«مهیار عیار» اثر دیگر سیمافیلم است که تصویربرداری‌اش تمام شده و در گروه تولیدات تاریخی سیمافیلم درحال طی مرحله پس‌تولید است. این سریال به ‌تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی و نویسندگی محمدرضا محمدی‌نیکو تولید شده و کامران تفتی، متین ستوده، بهنام تشکر، سیامک صفری، صفا آقاجانی، رامین ناصرنصیر، آشا محرابی، رؤیا میرعلمی و آتش تقی‌پور از هنرمندانی هستند که ماجراهای توابین در دوران صفویه را در قالب داستان نشانده‌اند. کامران تفتی در این سریال نقش مهیار را بازی کرده است. جبلی در دیداری که زمان تصویربرداری از پشت‌صحنه سریال داشت، مطرح کرد: مهیار عیار گرچه ذیل مجموعه‌های تاریخی قرار می‌گیرد، مفاهیم ظریفی در داستان‌ها و خرده‌داستان هایش جانمایی شده و علاوه‌بر این که به یک دوره تاریخی کمترپرداخته شده، یعنی صفویه می‌پردازد به ظرافت‌های رفتاری فرهنگ ایرانی چون جوانمردی و احترام به جایگاه مادر توجه ویژه دارد. جبلی افزود: مقطع تاریخی سریال که پیش از این در تلویزیون کمتر به آن پرداخته شده بود و آنچه در این مجموعه نمایشی روایت می‌شود، آن را به یک مجموعه تاریخی خاص تبدیل کرده و به همین دلیل با پیچیدگی‌های فراوانی برای آماده سازی دکور، لباس و سایر ملزوماتی که می‌تواند این دوره تاریخی را روایت کند، همراه بوده است. به‌رغم زمانبر بودن کارهای تاریخی، مراحل پیش‌تولید و تولید مجموعه مهیار عیار با زحمات عوامل تولید بدون حتی یک روز وقفه طی شده است. 
    
هشت‌پای مواد مخدر 
تصویربرداری سریال «هشت‌پا» نیز تمام شده است. این مجموعه با هنرمندی سعید چنگیزیان، محمد صادقی، نادر سلیمانی، افسانه چهره‌آزاد و احمد نجفی، با موضوع مبارزه با مواد‌مخدر تولید شده است. در خلاصه قصه این سریال آمده است: کارآگاه کیانفر حین بررسی قتل مردی ثروتمند به متهم اصلی پرونده یعنی سعید با بازی رضا اکبرپور می‌رسد و تلاش می‌کند معمای پیچیده و رازآلود این جنایت را کشف کند. هشت‌پا به نویسندگی علی طالب‌آبادی در ۲۰ قسمت نوشته شده و محمدرضا شفیعی آن را تهیه‌کنندگی کرده است.این سریال محصول مشترک مرکز سیمافیلم ومعاونت فرهنگی اجتماعی فراجا (ناجی هنر) بوده که توسط موسسه فرهنگی‌_هنری وصف‌صبا تولید شده است. معظمی پیش از این آثاری همچون بازپرس، سرجوخه و خانه امن را روی آنتن برده بود.
   
اهمیت خانواده در مادرسوجان 
مجموعه مادرسوجان به تهیه‌کنندگی مهدی کریمی را هم باید از دیگر مجموعه‌های جدید تلویزیون دانست. پیش از این گفته شده بود که این مجموعه، نخستین سریال طولانی قسمت است که در مراکز استانی رسانه‌ملی ساخته می‌شود. آنچنان که در خبرها آمده، این سریال روایتگر زندگی در سال‌های۱۳۱۰تا۱۳۵۷است و با محوریت شخصیت مقاوم زن ایرانی و اهمیت نهاد خانواده ساخته می‌شود. قصه بیشتر بر پایه زندگی سوجان، دختری گیلانی است که در همین دوران بخش‌های مهمی از تاریخ معاصر ایران و گیلان هم روایت می‌شود.مادرسوجان به کارگردانی حسین تبریزی، با نقش‌آفرینی بازیگرانی همچون ثریا قاسمی، سیدمهرداد ضیایی، حمیدرضا نعیمی، مهران رجبی، مهدی صبایی، بهادر زمانی، علی مرادی، غزاله اکرمی، افشین غیاثی، رامین راستاد و حدیث نیکرو، روی آنتن خواهد رفت.
   
«چرخ گردون» همچنان در پارک لاله
طرفداران و همراهان سریال «چرخ گردون» می‌دانند که این روزها جواد مزدآبادی سخت مشغول ساخت فصل دوم این مجموعه است. سعید مرادی، تهیه‌کننده این سریال پیش از این در گفت‌وگویی عنوان کرده بود که سریال مدتی است کلید خورده و احتمالا اوایل مهر روی آنتن خواهد رفت.وی همچنین اظهار داشت که در فصل دوم، کلیه بازیگران فصل اول بازی می‌کنند و چون گروه نویسندگان تغییر کرده، چند بازیگر جدید به فصل دوم اضافه شده است مثل سپند امیرسلیمانی، مونا کرمی و برخی دیگر از دوستان. دو شخصیت اصلی مجموعه آقایان خمسه و لولایی هم همچنان هستند. در فصل دوم فضای کار، بیرونی است. فصل دوم امتداد همان قصه و روایت‌های فصل اول است و با توجه به توصیه برخی مسئولان سازمان صداوسیما، در فصل دوم گرایش فیلمنامه به سمت وقایع واتفاقات روزاست وسعی کردیم درقالب طنزبه مسائلی که درروند روزمره زندگی مردم تاثیرگذاراست بپردازیم.وی درخصوص تولید فصل اول این مجموعه در فضای بیرون گفت: برخلاف گذشته که بیشتر آثار در محیط بسته تولید می‌شد، در تولید این اثر تصمیم گرفتیم فیلمبرداری در پارک لاله انجام شود که همین کار را سخت‌تر می‌کند، ولی به‌علت احترام به ذائقه مخاطبان فیلمبرداری را در محیط بیرون انجام دادیم.چرخ گردون اولین سریال مرکز سیمرغ صداوسیماست که فصل یک آن سال گذشته پخش شد و مورداستقبال قرارگرفت. ازهمین رو سریال به فصل دوم رسید. به گفته تهیه‌کننده، قرار است سریال به فصل سوم و چهارم هم برسد.
   
پایان مأموریت «ناریا» در تهران
تصویربرداری مجموعه تلویزیونی ناریا به روزهای پایانی خود رسیده است. تصویربرداری مجموعه تلویزیونی ناریا به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی محمد مصری‌پور پس از حدود ۱۴ ماه به روزهای پایانی خود رسیده است و گروه برای ضبط پلان‌های پایانی کار به‌زودی عازم شهر وان ترکیه و همچنین کشور ارمنستان خواهد شد. تصویربرداری این پروژه تاکنون در تهران و حومه، کرمانشاه و کردستان و استانبول ترکیه انجام شده است. به دلیل ضبط پلان‌های فصلی مورد نیاز فیلمنامه و آماده شدن هر چه سریع‌تر پروژه برای رسیدن پخش، گروه در مقطعی با دو گروه تصویربرداری را انجام دادند که کارگردانی گروه دوم بر عهده هادی افشار بود. با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی تولید، تدوین این سریال به‌طور همزمان توسط موحد شادرو آغاز شد. ناریا در ۵۰ قسمت به سفارش مرکز فیلم و سریال معاونت برون‌مرزی تولید می‌شود. این سریال با مضمونی گنگستری و پلیسی سرگذشت هوژان، دختر نخبه و دانشمند ایرانی را روایت می‌کند که در اوج شکوفایی علمی‌اش به دنبال اختراع پدیده‌ای است که ایران را بی‌نیاز به واردات محصولی استراتژیک خواهد کرد. در این بین گروهی از تبهکاران و گنگسترهای داخلی و خارجی برای مانع‌تراشی و جلوگیری از وقوع این امر وارد ماجرا می‌شوند و… .فیلمنامه این سریال توسط حمید رسول‌پور هدایتی به نگارش درآمده و جواد افشار نیز پرداخت نهایی آن را انجام داده است. ناریا جزو آثار پر‌بازیگر تلویزیون محسوب می‌شود که از جمله آنان می‌توان به سامان صفاری، امیریل ارجمند،کاظم بلوچی،فریبا متخصص،خسرو شهراز، کاوه سماک‌‌باشی،حسن میرباقری،نسیم ادبی،ویدا جوان،کمند امیرسلیمانی، سپند امیرسلیمانی، آزیتا ترکاشوند، میرهامون سیدی، رامبد شکرآبی، حسن اسدی، مهرداد ضیایی، شراره رخام، سولماز حصاری، افشین سنگ‌چاپ، فرشید نوابی، سیروس سپهری، آزاده ریاضی، جلیل بشتام، سینا جعفری، مهدی شیخ عیسی، ملیکا عبداللهی، زهرا فراهانی، سعید پاکزاد، مریم عطیه میرزایی، فریبا صادقیان، معصومه پاشایی، میثم ولی‌خانی، فاطمه حسینی، وحید شیخ‌زاده، محمد حاجی‌بابایی، احمد پورخوش، مهتاب عسگری، محمدباقر مرادی، آرام چراغی، امیرعباس پیام، نیکو آزاد، هانیه اللهیاری، بهنام داوری، مصطفی قلندرلکی، امیر خانزاده، مسعود میاح، عباس محمدی، محسن عباسپور، فرناز فضلی، مهدی شاکریان، ابراهیم مرادی، مجتبی مرادی، رئوف خوش‌اخلاق، مسعود خوش‌اخلاق، علی خطیب و (با حضور) محمدرضا شریفی‌نیا، آشا محرابی، افسانه چهره‌آزاد، رز رضوی، سیدجواد هاشمی، اتابک نادری، صدرالدین حجازی، حسین سحرخیز، محمد شیری و شاهد احمدلو اشاره کرد. در این مجموعه همچنین چهره‌های جدیدی از جمله: زارا نادری‌فر، محمدسعید فرازمند، دنیا فتحی، نادیا شادمان، دنیا دهقان معرفی می‌شوند. آنماری سلامه، آیسل کاپلان، واهاک عزیزیان، ژاکلین آواره، نانت تومه و گارنی شاهمرادیان نیز بازیگران کشورهای ترکیه، لبنان و ارمنستان این سریال هستند. کارگردان دوم و سرپرست گروه کارگردانی نیز هادی افشار است.

الف‌های ویژه
سریال سلمان فارسی بزرگ‌ترین  پروژه سریال‌‍سازی در کشور  محصول سیمافیلم و جزو آثار الف ویژه است.  تصویربرداری سریال همچنان ادامه دارد و این روزها گروه در شاهرود مشغول کار هستند اما به زودی به شهرک غزالی بازمی‌گردند.  علیرضا شجاع نوری ایفاگر نقش سلمان است و در کنار او بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، احترام برومند، محمدرضا هدایتی،  زنده یاد چنگیز جلیلوند و... ایفای نقش می‌کنند. این سریال در چند برهه زمانی زندگی صحابی پیامبر را به تصویر می‌کشد. داود میرباقری کارگردان این سریال و حسین طاهری تهیه‌کننده است. سریال الف ویژه دیگر سیمافیلم  حضرت موسی (ع) است که در  حال انجام امور مربوط به تکنولوژی‌های لازم است تا سریال به مرحله تولید برسد. کارگردانی این اثر را ابراهیم حاتمی‌کیا بر عهده دارد و تهیه‌کننده آن سید محمود رضوی است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها