خاطرات کاغذی

قانون و بی قانون

طی دهه ۱۹۷۰ در حالی که شهر نیویورک درگیر موجی از جنایات است، دو دوست به نام‌های "ویلی" و "سای" که از بی تدبیری پلیس خسته شده اند، به اداره پلیس محلی شکایت کردند.
کد خبر: ۱۴۷۰۲۶۷
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر

رئیس پلیس توضیح داد که نیروهایش ضعیف هستند و نمی‌توانند همیشه در همه جا باشند. او پیشنهاد داد ساکنان محله‌ها به نیروی کمکی پلیس بپیوندند وخودشان در محله هایشان گشت زنی کنند.

ویلی (راننده تاکسی) و سای (صاحب سالن زیبایی) گروهی از داوطلبان را با یونیفورم و باتوم به عنوان نیروی کمکی پلیس سازماندهی کردند. حتی موفق شدند چند دستگاه واکی تاکی و یک ماشین پلیس از کار افتاده مجهز به رادیو پلیس به دست آورند.

در طول روز، ویلی و سای به امور روزمره زندگی خود پرداخته و شب هنگام با پلیس‌های کمکی در خیابان‌های محله گشت زده و گاه با ماشین پلیس خود در جستجوی مجرمان در خیابان‌ها پرسه می‌زدند.

بسیاری از ساکنان و مجرمان که به دلیل یونیفرم و ظاهر رسمی ماشین گشت، فریب خورده بودند، معتقد بودند ویلی و سای پلیس واقعی هستند. آن‌ها ابتدا از کار داوطلبانه خود راضی بودند، اما به مرور متوجه شدند پلیس بودن در نیویورک دشوار است.

این گروه داوطلب کارشان رابسیار جدی گرفته بودند و گاهی اوقات بیش از حد غیرتی می‌شدند تا جایی که قضاوت‌های نادرستی داشتند و... 

از تکه کلام‌های خاطره انگیز این مجموعه کمدی عبارت " زِرررر اومدی! " با صداپیشگی "ایرج نوذری" بود.

"قانون و بی قانونی"، (با عنوان انگلیسی: Law and Disorder) محصول سال ۱۹۷۴ آمریکا به کارگردانی "ایوان پاسور". در این مجموعه کمدی "ارنست بورگنین"، "کارول اوکانر"و"آن وجورث" بازی داشتند. بورگنین نقش اصلی را برعهده داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها